Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19v valmistui mutta ei hae töitä

Vierailija
10.01.2021 |

Kotona asuva tyttömme valmistui juuri ammattikoulusta, mutta on nyt syystä tai toisesta alkanut angstata huoneessaan. Ei jaksaisi katsoa tuota kun ei hae töitäkään alaltaan, mutta ei kehtaa kotoa pois potkiakaan. Mikä avuksi aikuisen lapsen paimentamiseen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti toi ei oo ees paha. Tuttu nuori ensin venytti lukiota 3,5 vuoteen niin että valmistui vasta 20v. Joulukuussa lakkiaiset ja kevään yhteishaussa ei edes hakenut minnekään! Tuohan ei saa edes työmarkkinatukea, kun ei ole opiskellut eikä edes hakenut opiskelemaan. Sitten ilmaantunut kaikenlaista hörhöilyä, saa oireita wifi-laitteista ja haaveilee maallemuutosta jonnekin paikkaan, missä ei ole 5G-mastoja lähellä o_O

Miten se oli 20, kun valmistui. Oli kuule 19, jollei ole tuplannut peruskoulussa.

Mun tytär valmistui myös 3,5 vuodessa.

En ole paistellut hakemaan nyt töitä koronan takia. Olkoon kotona. Johonkin opiskeluun on kyllä syytä hakeutua kevään haussa.

Mietin kanssa. Koska kyllähän sen on täytynyt olla 19. Mä kirjoitin 3 vuodessa lukiossa ja olin 18, täytin seuraavana syksynä 19. Eli vaikka kävisi 3,5 vuodessa ei voi olla 20, ellei oo tuplannu tai alottanut 8 vuotiaana koulua.

Vierailija
22/23 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun äitini tylysti totesi, että kotona et asu jollet joko opiskele tai tee töitä. Olin kyllä jo hakenut yliopistoon siinä vaiheessa ja käynyt pääsykokeissa. Pisti hieman paineita, onneksi pääsin sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi sanoa, että joku 19-vuotias "valmistui"? AMMATTIKOULUSTA? Ihan oikeasti.

Lukiokin vain suoritetaan ja sitten siirrytään yliopistoon, josta valmistutaan. Sitten mahdollisesti jatko-opintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme