Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhutaanko suvaitsevuudesta

10.01.2021 |

Elämme 2021 vuotta ja vieläkin löytyy paljon ihmisiä, jotka eivät voi sietää homoja ja lesboja. Minusta jokainen saa olla mikä on, ihmisiä me kaikki olemme.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee aloituksen suvaitsevaisuudesta eikä mielessä ole muut kuin homot ja lesbot niin pidä tunkkisi.

Vierailija
2/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin minä näytellä suvaitsevani mutta hiljaa mielessäni saatan olla mitä mieltä vain. Nykyään vain kannattaa pitää turpansa kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jos pitää itseään suvaitsevaisena, työ omassa päässä on kesken. Suvaitsevaisuus on vallankäyttöä, sillä se sisältää ajatuksen, että jokin on parempaa kuin jokin toinen.” ...

Vierailija
4/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa kyllä olla mitä on, satuttamatta muita. Mutta ihminen on tuomitseva ja kavahtaa erilaisuutta, mutta toisaalta joskus myös viehättyy siitä. Erilaisuuden kaihtamisen takia normaaliudessa kai onni lepää, koska siihen ei kukaan kiinnitä huomiota ja sen turvin saa rauhaa.

Vierailija
5/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suvaitsevainen. Suvaitsen vain muita suvaitsevaisia, enkä voi sietää muita mielipiteitä.

Vierailija
6/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei suvaítsevaiset suvaítse erimielisiä.

Vierailija
7/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus kattaa kaiken, jopa sen, että suvaisevainen ihminen suvaitsee myös suvaitsemattomuuden. No, näinhän se asia elävässä elämässä ei ole. Meillä on ainoastaan valikoivaa suvaitsevaisuutta, mikä tuossa esimerkissäsikin tuli esiin.

Jos ihminen ei asetu jonkinlaiseen yleisesti hyväksyttyyn muottiin, häntä ei suvaita ja se on valikoivaa suvaisevaisuutta.

Jokainen, joka seuraa muuttuvaa aikaa asioissa, tietää jo kaiken mahdollisen, mitä maa päällään juuri tällä hetkellä kantaa. Jos niistä asioista ei voi keskustella, keskustelusta kieltäytyvällä on fobia omasta itsestään.

Mutta, kuten sanoit, kaikki ovat ihmisiä ja tärkeintä on se millaisia ihmisiä he ovat, ei se, mitä he ovat. Liian moni leimaa toisen, vaikka hän ei ole edes keskustellut leimaamaansa ihmisen kanssa. Meillä on tiukkoja rajoja mielessä ja niiden muuttaminen on joillekkin ylivoimaista. Mutta, kukin tavallaan.

Vierailija
8/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. En kuitenkaan erityisemmin pidä sanasta "suvaitsevaisuus" - siihen tuntuu sisältyvän ajatus, että henkilö pitää toista ihmistä itseään huonompana mutta sietää silti. 

Vierailija
9/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkyttäviä satenkaarihihhuleita en suvaitse.

Vierailija
10/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman suvaitsemattomimmat ihmiset ovat suvaitsevia.

11/11 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. En kuitenkaan erityisemmin pidä sanasta "suvaitsevaisuus" - siihen tuntuu sisältyvän ajatus, että henkilö pitää toista ihmistä itseään huonompana mutta sietää silti. 

Ymmärrän kantasi sanaan suvaitsevaisuus, mutta minä en ainakaan pidä toista ihmistä yhtään itseäni huononpana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan