Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teineillänne oikeat talvivaatteet? Oppilaat ovat pihalla nilkat paljaana ja pakkasta -20.

Vierailija
10.01.2021 |

Koronan takia ei voi olla sisävälitunteja. Siksi vaatteilla pitäisi pärjätä ne välitunnit.
Erityisesti ihmettelen tyttöjen vanhempia. Monilla on ollut vieläkin kesäkäyttöön tarkoitetutu verkkokangasta sisältävät legginsit vaikka on ollut jo ihan kunnolla pakkasta. Paljas nahka näkyy suoraan sen verkon läpi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Molemmilla on pitkät untuvatakit, talvinilkkurit, nahkatumput ja pipot.

Meidän nuoret käy koulua Helsingin keskusta-alueella eikä kunnollinen talvipukeutuminen ole ikinä ollut ongelma.

Vierailija
2/5 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Lapissa on pakkaraja 25 astetta, ja sitten vasta harkitaan sisävälitunteja. Kovia pakkasia on joka talvi, ja niin oppilaat vain ulkona ovat. Jotkut ovat pukeutuneet todella huonosti. Syynä on kuulemma se, ettei jaksa ottaa kouluun toppavaatteita, kun koulukuljetus tulee kotoa hakemaan ja ne vaatteet pitäisi matkan ajaksi ottaa pois ja tunkea jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisävälitunteja ei nyt voida pitää ollenkaan.

Vierailija
4/5 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ostettu, mutta kun ei käytä. Yhtenä aamuna piilotin kesätennarit, että käyttäisi talvikenkiä. Häpeän tekonani.

Vierailija
5/5 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän yläkoululaista tuossa Siperia opeta. Valitsee itse paleleeko vai laittaako lämpimämpää päälle. Toki pitää sitä lämmintä vaatetta olla tarjolla, mutta jos itse haluaa kulkea nilkat paljaina niin oma valinta. Itse olen sitä ikäluokkaa, että talvisin ei voinut käyttää pipoa, ja ihan normaaleita meistä enimmäkseen silti tuli. 🤠

Toki lapsista pitää huolehtia ja katsoa, että ainakin alle kymmenvuotiaat on säänmukaisesti puettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan