Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te työkkäritädit oikeasti ajattelette syrjäytyneistä?

Vierailija
10.01.2021 |

Olisi mukava kuulla jos kertoisitte.

Eli esim. mitä teidän mielestänne tarvitsevat nuoret aikuiset, jotka ovat keskeyttäneet amiksen monta kertaa, ei työkokemusta paitsi ehkä joku työkokeilu, vuosikausirytmi on huono, ei kavereita, ei parisuhdetta, ei lapsia, asuntona itsaríyksiö yms.

Työnantaja tietysti käskee suosittelemaan kuntouttavaa työtoimintaa jotta työttömän "elämänhallinta jämäköityisi". Mutta ajatteletteko myös siis itse, että muiden syrjäytyneiden sekä päihdeongelmaisten seura jossain linnunpönttöjen askartelupajalla on se mikä ihmisen nostaa syrjäytymisestä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vasta makiaa että alkaisivat nettipalstailla, valtion virkamiehet.

Vierailija
2/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen niin, että kuntouttava työtoiminta on kunnan tarjoama palvelu, ei TE-toimiston. Minun tehtäväni on vain tarkistaa, että työtön on lain määrittelyjen mukaisesti ko. palvelun asiakas ja saa etuuden kuten kuuluu.

Jokainen työtön on itse vastuussa itsestään, en ajattele heitä kuin asiakkaina ja ilmoitan aika napakasti, että kaverin tai parisuhteen puutteeseen ei työhallinto tarjoa apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vain työtäni

Oikeasti ajattelen, että miksi yhteiskunnan rahoja tuhlataan joidenkin ihmisten muka- työllistämiseen ja kuntouttamiseen, kun meikäläinen , joka on tehnyt kauan täyä näkee jo ovelta, että ketkä on syrjäytyneet ns. loppuelämäkseen.

Vierailija
4/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi, mitä ajattelette sellaisista syrjäytyneistä, joilla on kuitenkin taustalla joku ihan hyvä koulutus tai pitkä ura? Kun näitä on yhä enemmän.

Vierailija
5/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen niin, että kuntouttava työtoiminta on kunnan tarjoama palvelu, ei TE-toimiston. Minun tehtäväni on vain tarkistaa, että työtön on lain määrittelyjen mukaisesti ko. palvelun asiakas ja saa etuuden kuten kuuluu.

Jokainen työtön on itse vastuussa itsestään, en ajattele heitä kuin asiakkaina ja ilmoitan aika napakasti, että kaverin tai parisuhteen puutteeseen ei työhallinto tarjoa apua.

Nyt on pakko kysyä, että onko joku asiakkaasi todella ruvennut vaatimaan työkkäriltä jotain pariutumiskurssin järjestämistä tmv.? :D Vaikka kyllähän osalla nk. syrjäytyneistä, etenkin miehistä, on aika erikoisia ja vinksahtaneita ajatuskuvioita parisuhteisiin ja niiden syntymisiin liittyen.

Vierailija
6/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vain työtäni

Oikeasti ajattelen, että miksi yhteiskunnan rahoja tuhlataan joidenkin ihmisten muka- työllistämiseen ja kuntouttamiseen, kun meikäläinen , joka on tehnyt kauan täyä näkee jo ovelta, että ketkä on syrjäytyneet ns. loppuelämäkseen.

ulkonäöstäkö?!?!

Vierailija
7/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin työkkärissä taustatehtävissä muutama vuosi sitten. Kyllä ne ajatukset olivat hyvin erilaisia eri tyypeillä ja näitä ihmisiä oli moneksi, kuten onkin. Osa kuuluisi eläkkeelle, osan pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja osa olisi työllistettävissä, kun saisi vähän tukea jostain. 

Kolmonen asennevammoineen ja itsestään liikoja luulevana ei sovellu alalle. Osasta saa hyvin työllistettäviä, kun he saavat asianmukaista tukea. Yleensä nämä ovat lieviä nepsytapauksia, joiden vanhemmat ovat kieltäytyneet avusta, kun "meidän lapsessa ei ole mitään vikaa". Sitten on näitä, jotka vaikuttavat päälle päin normaaleilta, mutta syvemmässä keskutelussa tulee ilmi, että taustalla on suuri vaikeuksia. Kyllä nyt jonkun juopporentun tunnistaa tyhmempikin, mutta jopa heistä on saatu työtä tekeviä tyyppejä oikean tuen avulla. Heti tulee mieleen kotipuolesta kaksi, toinen nepsytyyppi ja toisella alko-ongelmaa. Eräs työnantaja otti näitä useammankin, nämä kaksi vain tunne, vajaakuntoisten tuella ja hyvin menee. 

Minusta olisi haluttu työvoimaneuvoja  ja kehotettiin hakemaan paikkaa, kun mulla on silmää ja käytännön osaamista tietyistä syistä juuri näihin erityistä tukea tarvitseviin. Siihen aikaan se ammatti oli sillä nimellä. En itse halunnut, liian henkisesti rankka. 

Vierailija
8/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis pykälien ja käytännön toiminnan mukaan tietysti on näin. Mutta kai ajattelet ihan yksityisesti myös jotain?

Vierailija
9/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin työkkärissä taustatehtävissä muutama vuosi sitten. Kyllä ne ajatukset olivat hyvin erilaisia eri tyypeillä ja näitä ihmisiä oli moneksi, kuten onkin. Osa kuuluisi eläkkeelle, osan pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja osa olisi työllistettävissä, kun saisi vähän tukea jostain. 

Kolmonen asennevammoineen ja itsestään liikoja luulevana ei sovellu alalle. Osasta saa hyvin työllistettäviä, kun he saavat asianmukaista tukea. Yleensä nämä ovat lieviä nepsytapauksia, joiden vanhemmat ovat kieltäytyneet avusta, kun "meidän lapsessa ei ole mitään vikaa". Sitten on näitä, jotka vaikuttavat päälle päin normaaleilta, mutta syvemmässä keskutelussa tulee ilmi, että taustalla on suuri vaikeuksia. Kyllä nyt jonkun juopporentun tunnistaa tyhmempikin, mutta jopa heistä on saatu työtä tekeviä tyyppejä oikean tuen avulla. Heti tulee mieleen kotipuolesta kaksi, toinen nepsytyyppi ja toisella alko-ongelmaa. Eräs työnantaja otti näitä useammankin, nämä kaksi vain tunne, vajaakuntoisten tuella ja hyvin menee. 

Minusta olisi haluttu työvoimaneuvoja  ja kehotettiin hakemaan paikkaa, kun mulla on silmää ja käytännön osaamista tietyistä syistä juuri näihin erityistä tukea tarvitseviin. Siihen aikaan se ammatti oli sillä nimellä. En itse halunnut, liian henkisesti rankka. 

Mikä on nepsytyyppi?

Vierailija
10/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE- toimisto arvostaa työttömiä kun he työllistävät heidät. Eihän niillä olisi töitä ilman työttömiä. Lisäksi työttömien tehtävä on työllistää kelaa, sossua, kuntouttavaa ja ties mitä muutakin tahoa. 

Vierailija
11/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän niitä muutoksia on kohta tulossa, kun ei enää ole työhallintoa vaan on kunta joka kokonaisvaltaisesti huolehtii syrjäytyneistä.

Vierailija
12/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän niitä muutoksia on kohta tulossa, kun ei enää ole työhallintoa vaan on kunta joka kokonaisvaltaisesti huolehtii syrjäytyneistä.

Tarkoitat kai: kokonaisvaltaisesti minimoi kunnan maksuosuudet työmarkkinatuesta.

Vierailija
13/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on nepsytyyppi?

Neuropsykologinen diagnoosi. 

Vierailija
14/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö nämä uudistukset koske vain joitakin kuntia?

Vierailija
15/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP.

Vierailija
16/17 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

INHOTTAVIA OVAT. Heillä ei ole minkäänlaista itsekuria, päämäärätietoisuutta tai kunnianhimoa

He vain makaavat avuttomina sohvalla odottaen että joku panee rahaa tilille

Vierailija
17/17 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi kirjoitti:

INHOTTAVIA OVAT. Heillä ei ole minkäänlaista itsekuria, päämäärätietoisuutta tai kunnianhimoa

He vain makaavat avuttomina sohvalla odottaen että joku panee rahaa tilille

Vaihda alaa. Teet palveluksen yhteiskunnalle.