Onko täällä ketään Hankasalmelta?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Siis paljonkin?
On.
Mun sukuni juuret taitaa olla siellä? ap.
Eli jos tarkoitus entisen linnakundin/leidin muuttaa Hankasalmelle ja "aloittaa uusi elämä", niin noista nimistä vaan valitsemaan. Sulautuu joukkoon sitten paremmin.
Olen vain kiinnostunut juuristani. ap.
Vielä selvitän onko mulla siellä sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kauppisia palkonkin?
On paljon, jostain muistan että kolmanneksi yleisin sukunimi
"itikoilla iliman pilas ja kaeken mualiman kaappisilla" näin meidän kauppisten suvussa sanottiin..
Vierailija kirjoitti:
Olen vain kiinnostunut juuristani. ap.
Vielä selvitän onko mulla siellä sukulaisia.
Mä voin kysyä mun tädiltä, se on Kauppinen ja tuntee kaikki.. Mitä pitäisi tietää?
Vierailija kirjoitti:
Onko Kauppisia palkonkin?
Ei mutta Kaappisia on sopiva miärä. Ja muutama Kuappinennii suattaa olla.
Tai tietääkö, hän ei toki enää elä, tää Nestori. ap.
Vierailija kirjoitti:
Tunteeks se Nestorin? ap.
Mä voin tänään soittaa ja kysyä.. Ei kuulosta mitenkään yleiseltä etunimeltä siellä päin. Minkä ikäinen Nestori olis ja onko mitään hajua, että mistä päin Hankasalmea?
Vierailija kirjoitti:
Tai tietääkö, hän ei toki enää elä, tää Nestori. ap.
Milloin Nestori on suunnilleen syntynyt? Muistan, että tädillä oli jotain "sodassa palvelleet hankasalmelaiset" -kirjoja ja muita historiikkeja.. Jotain sukuselvityksiäkin oli, mutta en muista, että oliko siellä Kauppisia..
Nestori on syntynyt jotain n. 120-130 vuotta sitten. ap.
Vierailija kirjoitti:
Nestori on syntynyt jotain n. 120-130 vuotta sitten. ap.
Yksi Nestor Kauppinen löytyi sukukirjasta, synt. 1897, kuollut 1921, naimisissa ei lapsia..
Voin laittaa muita tietoja yksärillä, jos tarvis. Mutta yhteyksiä keneenkään elävään ihmiseen ei tiedetty
(tuossa sukukirjassa oli yhtä Kauppisten sukuhaaraa, ei kata kaikkia alueen Kauppisia)
Tää Nestori kuoli jossain 1960 luvun lopulla tai ihan -70 luvun alussa, ja kyllä sillä jälkeläisä on, minä myös.
Korhonen, Viinikainen. Yleensäkin kaikki nen-päätteiset nimet. Vanhaa savolaisaluetta ja näkyy myös nimissä.