Olin eilen kampaajalla 3h, porukkaa tuli ja meni, vain 1:llä maski
Uskaltauduin viimeinkin siistimään korona-ajan runtelemaa kuontaloani ja varasin kampaajan. Ajattelin, että nyt varmasti turvallista mennä kun ihmiset käyttävät maskia. Vielä mitä, sen 3h ajan jonka siellä istuin, paikalla kävi ehkä n. 8-10 asiakasta sinä aikana siistimässä hiuksiaan yms. maski oli vain yhdellä vanhemmalla rouvalla ja minulla. Sekä partureilla.
Oikeasti käyttäkää parturiin mennessä myös maskia !!! Olisi aika kohteliasta partureita ja muita asiakkaita kohtaan. Suht pienessä tilassa tartunnat voi levitä kun istutaan vieri vieressä. Ärsyttää kun haluisin käyttää pienyrittäjien palveluja, mutta tämä kokemus ei innosta.
Tämä siis Turun seudulla jossa tartuntoja ihan riittävästi.
Kommentit (24)
Mä olin tänään ja 6 asiakkaasta 1 oli maskiton.
Valitse kampaajaksi oikeasti pieni yritys, sellainen jossa vain yksi kampaaja niin ei ramppaa muita asiakkaita samaan aikaan.
Kyllä, en oikeasti tajunnut miten paljon tuona aikana ravaa (maskitonta) väkeä.
Seuraavaksi menen kampaajalle joka tekee töitä kotonaan tai jossain muuten vaan yksin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Valitse kampaajaksi oikeasti pieni yritys, sellainen jossa vain yksi kampaaja niin ei ramppaa muita asiakkaita samaan aikaan.
Tämä. Myös osa isommista kampaamoista on hajauttanut aikoja korona-aikaan siten, että joskus yksi ihminen voi pitää kampaamoa auki vaikka sunnuntaina. Tällöin muihin asiakkaisiin ei juuri törmää.
Kävin viime viikolla kampaajalla ja kun menin siellä oli yksi maskiton asiakas ja maskiton kampaaja. Minun kampaajallanikaan ei ollut maskia, mutta laittoi sen kun näki, että minulla oli.
Jotenkin kummastuttaa, että edes työntekijällä ei ollut maskia.
Siis 3 h vieraan ihmisen kanssa lähikontaktissa. Varmaakin hirmu tärkeä asia.
Käsittääkseni asiakkaita ei voi velvoittaa, suosittaa voi. Työntekijöillä on oltava.
Se maski on ihan pellejen hommaa. Koronan voit saada vaikka olisi maski. Ja varmaan hyvä leikata/värjätä/tehdä pidennyksiä kun ne remmit sojottaa tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Se maski on ihan pellejen hommaa. Koronan voit saada vaikka olisi maski. Ja varmaan hyvä leikata/värjätä/tehdä pidennyksiä kun ne remmit sojottaa tiellä.
Pelle on se joka sitä maskia ei käytä. On tutkittu että maski estää lähes täysin tartunnat. Ei sen koronan pitänyt minullekaan tulla, mutta niin vain oli covid positive ja kyllä ei ollut mikään mukavin juttu. Henkisesti en ole elämäni 36v aikana yhtä rankkaa 3 viikkoa käynyt läpi mitä korona toi tullessaan.
Poikien tukkaa ei pysty leikkaamaan, jos on maski korvien takana kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, en oikeasti ytajunnut miten paljon tuona aikana ravaa (maskitonta) väkeä.
Seuraavaksi menen kampaajalle joka tekee töitä kotonaan tai jossain muuten vaan yksin.Ap
Ei ollut alkuperäisen ap:n viesti. Voitteko lakata tekemästä kiusaa. T. Alkuperäinen ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Maskin nauhattomat tiellä kun kampaaja työskentelee. Ihan samalla tavalla kuin silmälasien käyttäjät ottavat lasinsa pois.
Miten tukkaa leikataan kun ollaan maski korvilla? Vähän sama kun menee syömään. Eikö sen otto/laitto oo pahempaa?
Kampaamoni ovessa on lappu, että tällä kaikki käyttävät maskia. Asiasta ei edes keskustella. Kaikilta kampaajilta menee leipä, jos joku altistuu ja joutuvat karanteeniin. Käyn siis tuolla asiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle on se joka sitä maskia ei käytä. On tutkittu että maski estää lähes täysin tartunnat. Ei sen koronan pitänyt minullekaan tulla, mutta niin vain oli covid positive ja kyllä ei ollut mikään mukavin juttu. Henkisesti en ole elämäni 36v aikana yhtä rankkaa 3 viikkoa käynyt läpi mitä korona toi tullessaan.
Olen kerran käyttänyt maskia Koronan aikana kun kävin lääkärissä. Muuten kulkenut ilman ja terveenä ollaan edelleen. En sen sijaan maleksi missään julkisilla paikoilla tai muutoinkaan ihmisten läheisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maski estä kaikkia tartuntoja mutta se pienentää riskiä. Etenkin, jos sekä koronan saaneella että sille altistuvalla on maski. Jo se, että toisella heistä on maski, pienentää riskiä. Kuinka monta kertaa tämä pitää maski vastustajille selittää?
Vierailija kirjoitti:
Miten tukkaa leikataan kun ollaan maski korvilla? Vähän sama kun menee syömään. Eikö sen otto/laitto oo pahempaa?
Yleensä maski on kuonolla. Niillä jotka sitä käyttää. Itse en käytä paitsi jos siitä määrätään pakollinen..
Parturini on saanut leikattua hiukset, vaikka on ollut maski naamalla. Vähän nostellut välillä nauhoja pois tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Oireet oli lievät, mutta aivan hirveä pelko siitä, olenko tartuttanut lähipiiriä tai töissä jonkun. Aivan hirveää odottaa tuloksia ja pelätä, minkälainen tauti altistuneilla mahdollisesti tulee. En pystynyt nukkumaan enkä syömään.
Kysyin parturiltani, että haluaako että käytän maskia. Totesi, että ei tarvitse.