Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollegani vietti juuri Ylläksellä perheensä kanssa lomaa ja on nyt koronassa.

Vierailija
09.01.2021 |

Instatili täynnä kuvia ihqusta lomasta ja vapaudesta. Näiden ihmisten takia lapset eivät saa pääkaupunkiseudulla harrastaa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kollegasi ja samanlaisten itsekkäiden aikuisten. Lapset jatkavat harrastamattomuuttaan. 

Vierailija
22/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva koronan saanut kuulemma myöntää edes olleensa Ylläksellä tai Levillä. Se kuulostaisi pahalta kun tartuntatautiviranomainen keskustelee ja jäljittää tartuntoja.

Mikään laki ei kiellä matkustamista, edelleenkään.

Miksi ihmeessä kaikkiin pitää olla pakko ja laki? Ja itse asiassa tartuntatautilaki kieltää taudin tartuttamisen. Tuon lain perusteella voi eliminoida itseltään matkustamisen, jos haluaa sille lain pohjaksi.

Vierailija
24/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva koronan saanut kuulemma myöntää edes olleensa Ylläksellä tai Levillä. Se kuulostaisi pahalta kun tartuntatautiviranomainen keskustelee ja jäljittää tartuntoja.

Mikään laki ei kiellä matkustamista, edelleenkään.

Järkeäkin saa käyttää.

Vierailija
25/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nämä henkilöt estävät lasten urheiluharrastukset! Kiitos hänelle.

Ei lasten urheiluharrastukset ole mikään pakollinen pyhä lehmä. Turha itkeä niiden perään kun maailmassa on varmaan miljoona tärkeämpää asiaa.

Maailmassa varmaan joo, mutta meidän perheessä ei.

Tervetuloa maailmaan teidänkin perheelle.

Vierailija
26/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät ihmiset pitäisi laittaa tästä leviämisestä syytteeseen.

Vierailija
27/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavani lasteni koulusta myös sairastui perheen kanssa lomaillessa. Onneksi oli loma ja tämän perheen lapset eivät ehtineet palata torstaina kouluun. Nyt perhe kärvistelee karanteenissa pienten lasten kanssa ja selittelee, että ovat altustuneet koronalle ja eivät voi tavata. Tavallaan altistuneet, jos ovat sen saaneet:=)

Vierailija
28/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna, ranska, italia, pohjois-irlanti, ruotsi, tanska ja saksa. Töitten takia. Terveenä edelleen tai sitten olen sairastanut ilman oireita.

Vierailija
29/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäät ihmiset pitäisi laittaa tästä leviämisestä syytteeseen.

Ei nyt syytteeseen, mutta kyllä tämä julkinen paheksunta ainakin on ansaittua.

Vierailija
30/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nämä ihmiset edes välittävät paheksunnasta. Perheellä oli kiva loma. Se on tärkeintä.

Vierailija
31/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa Suomen koronakarttaa. Nelostien varrella on tumma linja pohjoisesta etelään. Toinen valtatie menee rannikolla ja siellä myös tumma linja. Oliskohan ehkä matkalla pysähdytty ravintoloihin?

Vierailija
32/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kollega on siellä just tällä hetkellä. Ei ole yleisen paheksunnan takia kertonut reissusta juuri kenellekään. Ei kyllä ole kehuskellut somessakaan, vaan tuntui suunnittelevan hyvin tarkkaan reissunsa, ettei tarvis nähdä ketään. Pakolliset kauppareissut heti kaupan auettua tai juuri ennen sulkemisaikaa. Kotipaikkakunnallakin käy kaupassa maskin ja kumihansojen kanssa. Tuntuu olevan tyytyväinen reissuun, vaikka ovat vain hiihdelleet, kävelleet ja istuneet nuotiolla mökin pihassa. Voihan sitä lomailla järkevästikin.

Vierailija
33/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän hän voi tulla ja mennä kuinka haluaa jatkossakin kun sairastaa taudin. Itsekästä mutta kätevää.

Eihän voi. Monta uutista ollut kuinka sen voi saada monta kertaa. Juurikin ihmetelty kuinka sen saa monta kertaa maassa, jossa suurin osa tekee kaikkensa ettei sais ekaakaan kertaa.

Vierailija
34/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se leviää

Vierailija
35/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tartte mennä pohjoiseen eikä mun lasten ohjattuihin harrastuksiin.

Pata kattilaa soimaa...

Vierailija
36/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmassa ihmisiä siellä Ylläksellä tai Levillä on kuin stadissa.

Vierailija
37/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna, ranska, italia, pohjois-irlanti, ruotsi, tanska ja saksa. Töitten takia. Terveenä edelleen tai sitten olen sairastanut ilman oireita.

Tuurin kantamoinen.

Vierailija
38/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaksi nämä mulle kaikki perheet

Vierailija
39/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus voi olla osa luonnon valintaa, jossa elinkelvottomat yksilöt (kuten matkustamis-, huvittelu- ja seurariippuvaiset) karsiutuvat pois. 

Vierailija
40/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet vaan kateelline kollegasi lomasta.

Ja Ylläs Lapissa ei ole mikään koronalinko ollut koko aikana.

Ja mitäs sitten, jos kollegallasi on korona.  Jos hän on perusterve ihminen hän selviää siitä hyvin.

Ja näin hänelle on suoja koronaa ainakin puoleksi vuodeksi.  Ja voi sen ajan elää huolettomammin kuin muut kanssaihmisensä.