Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka monta maan lippua sait oikein?

Vierailija
09.01.2021 |

https://flagpedia.net/
mä sain 250/254

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

213/254

Vierailija
2/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän oikein.   LOL

Huvittavaa kyllä, olen matkustellut 20 vuotta ja vieraillut viidellä eri mantereella. 

Nippelitieto (eri maiden liput, tv-sarjat, bändien nimet, urheilijoiden saavutukset, yms) on turhaa sälää. 

Vierailija
4/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

249/254

Auttoi kyllä kivasti osan kohdalla kun vaihtehdot mistä valita.

Vierailija
5/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän oikein.   LOL

Huvittavaa kyllä, olen matkustellut 20 vuotta ja vieraillut viidellä eri mantereella. 

Nippelitieto (eri maiden liput, tv-sarjat, bändien nimet, urheilijoiden saavutukset, yms) on turhaa sälää. 

Ei kukaan voi oikeasti olla noin huono että saa vain 7 oikein... Jo ala-asteelainen tunnistaa enemmän lippuja kuin sinä. Tuota ei voi enää edes puolustella millään "nippelitieto" ja "turhaa sälää" jutuilla. Ihanko oikeasti et tunnista esim. kaikkien näiden maiden lippuja: Suomi, Ruotsi, Norja, Iso-Britannia, Yhdysvallat, Kiina, Kanada, Italia, Ranska, Espanja, Saksa... jne?

Vierailija
6/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo arvaamalla pitäis saada n 80 oikein.

Vierailija
7/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

103/254

Vierailija
8/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kaikki 270.

Vierailija
9/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8-v  sai 133 oikein.

Vierailija
10/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

88/111.

Kärsivällisyys petti.

Vierailija
11/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ainakin valehtelee. Ei kukaan tiedä kaikkia lippuja paitsi neljää

Vierailija
12/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain koska sanoin että sain melkein kaikki oikein ei tarkoita että valehdelen.

Olisi pitänyt laittaa linkin saavutuksestani

ap  

Vierailija
13/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain koska sanoin että sain melkein kaikki oikein ei tarkoita että valehdelen.

Olisi pitänyt laittaa linkin saavutuksestani

ap  

Tarkoittaapa ellet sitten opiskellut kisaa varten

Vierailija
14/14 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän oikein.   LOL

Ei kukaan voi oikeasti olla noin huono että saa vain 7 oikein... Jo ala-asteelainen tunnistaa enemmän lippuja kuin sinä. Tuota ei voi enää edes puolustella millään "nippelitieto" ja "turhaa sälää" jutuilla. Ihanko oikeasti et tunnista esim. kaikkien näiden maiden lippuja: Suomi, Ruotsi, Norja, Iso-Britannia, Yhdysvallat, Kiina, Kanada, Italia, Ranska, Espanja, Saksa... jne?

Tässä on kyse lippujen tunnistamisesta. Ei arvaamisesta tai siitä, mitä peruskouluikäisille kakaroille opetetaan.

Selasin läpi koko sivun (country flags of the world, list of all 254) ja laskin, montako lippua tunnistan heti kuvan perusteella. Vain seitsemän: Suomi, Ruotsi, Iso-Britannia, Yhdysvallat, Australia, Sveitsi ja Japani. Ensimmäiset viisi ovat minulle tuttuja, koska olen vieraillut noissa maissa useita kertoja. 

Huvittavaa kyllä, tuo "country flags of the world" -lista sisältää about 20 maata joissa olen käynyt MUTTA joiden lippua en tunnista vieläkään. Norja, Tanska, Islanti, Viro, Venäjä, Ranska, Hollanti, Marokko, Espanja, Portugali, Meksiko, Kanada, Grönlanti, Kiina, Mongolia, Nepal, Thaimaa, Uusi-Seelanti, Englanti, Skotlanti, Wales, Ahvenanmaa...  

Miksi en tunnista lippuja? Koska ei kiinnosta. Peruskoulun tunneilla vain istuin ja haaveilin. Lukiossa alkoi kiinnostaa luonnontieteet, matematiikka, äidinkieli ja vieraat kielet, joten kirjoitin neljä laudaturia. Pääsin yliopistoon sisään heti ensimmäisellä hakukerralla. 

En ole koskaan tarvinnut nippelitietoa työelämässä, sosiaalisessa elämässä, parisuhteessa, harrastuksissa tai lomalla (ulkomaanmatkailu). Ketään ei oikeasti kiinnosta, tunnistanko minä jonkun maan lipun. Heitä kiinnostaa se, mistä minä olen kotoisin ja miksi puhun sujuvasti neljää kieltä, vaikka olen vasta 25-vuotias reppureissaaja.