Itkivätkö lapset alttarilla teidän riparillanne? Meillä jotkut itkivät. Iltatilaisuus. Kertokaa, miksi he itkivät?
Tuli mieleen tällainen riparimuisto. Ihmettelin tuota itkemistä jo silloin, enkä nytkään ymmärrä, miksi. Koska muuten he eivät itkeneet.
Kommentit (28)
En muista omalta ripariltani tällaista, mutta itse itkin koko konfirmaation läpi, kun oma lapseni pääsi ripiltä. En ole uskonnollinen enkä edes kovin itkuherkkä, eikä tilaisuus ollut mitenkään erityisen koskettava muutenkaan. Jotain kuitenkin tapahtui ja liikutuin niin syvästi, etten pystynyt lopettamaan itkemistä koko aikana. Koskaan ennen en ole edes hautajaisissa mennyt niin palasiksi. Hävetti.
Yhteinen kokemus ja sen päättyminen, musiikki, stressin laukeaminen, väsymys, herkkyys muiden itkulle, jopa uskoon tulo. Siinä muutamia syitä, mitä tulee mieleen.
Meillä itki yksi joka hurahti uskoon leirin aikana.
Omalla riparilani en muista kenenkään ottaneen tosissaan uskontoa. Kaikki kävivät vain tavan vuoksi ja lahjoja saadakseen.
Koko päivän olet jankannut näitä riparijuttuja.
Ei itkenyt, vähän taidettiin hihitellä.
Vierailija kirjoitti:
Koko päivän olet jankannut näitä riparijuttuja.
En ole ainoa, joku muukin oli tehnyt ripariketjuja.
En ole käynyt riparilla. Olin jo tuolloin valveutunut.
Vierailija kirjoitti:
Jumala tuli heihin.
Ehkä se tulija ei ollut iso-J vaan ihan pelkkä iso-NEN. Kyllä muokin itkettäis
Ihmiset itkevät liikutuksesta tai kun ovat väsyneitä. Ei tarvitse olla surullinen eikä uskonnollinen itkeäkseen. Onko tämä joillekin vieras ajatus?
Väsymys, ei nukuta kuten kotosalla.
Jumala kosketti. Oman lapsen riparilla sama juttu, kuulemma kaikki itkivät loppunuotiolla.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt riparilla. Olin jo tuolloin valveutunut.
Sinua ei siis pakotettu, onnittelut.
Olisiko se joku ryhmäpaine? Että jostain on kuultu, että alttarilla kuuluu itkeä, ja sitten kaikki alkavat itkeä. Tai ne, jotka menevät tuollaiseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä suoraan rippileiriltä sinne konfirmaatioon kuskata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä suoraan rippileiriltä sinne konfirmaatioon kuskata.
Kyse oli rippileiristä ja iltatilaisuudesta.
Ja itse konfirmaatiohan on heti rippileirin jälkeisenä päivänä leiripaikassa.
Kyllä se liikuttaa kun Jumalan rakkaus vetää puoleensa. Jeesus on ihana ja todellinen. Tekee hyvän olon henkisesti. Muakin noi kokemukset itketti alkuun, nyt oon jo pidempään ollut uskossa ja tottunut mut ihanaa Jumalan läheisyys on edelleen. Siunausta ap:lle ja muillekin. 💜💙💚
Mä en taas voi ymmärtää miksi moiseen lahkotapahtumaan edes kukaan osallistuu.
Keksit kuivia ja viinikään ei hyvää?