Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä väsymyksestä?

Vierailija
09.01.2021 |

Oon hirveen väsynyt koko ajan. Teen vähän jotain, ja oon sen jälkeen aivan uupunut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta lisää, kasvisruoka toimii itselleni energiaa antavana.

Vierailija
2/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin pitäis selvittää, mistä se sun väsymys johtuu. Johtuuko se siitä, että nukut huonosti tai että unen laatu on huono (esim. uniapnean takia), vai kenties siitä, että sulla on vaikkapa joissain veriarvoissa vikaa (esim. anemia tai matala ferritiini) tai joku väsymistä aiheuttava sairaus (vaikkapa joku autoimmuunisairaus tai kilpirauhasen vajaatoiminta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on univelkaa.

Seuraavan kerran kun menet nukkumaan, niin ota lompakko mukaan. Saat univelat maksettua. 

Vierailija
4/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kun nukkuu 12 tuntia.

Sähkölämmitin/minihuopa auttaa kolotuksiin. Reumatismiin ja nivelrikkoihin.

Vierailija
5/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriarvot mitattu vuosi sitten. Ne oli ok, paitsi ehkä ferritiini joka oli muistaakseni 36? Paljon sen olis hyvä olla? Syön suht terveellisesti ja olen kasvissyöjä. Liikunta on jäänyt kieltämättä aika vähiin, en vain ole jaksanut. Nyt on tavoitteena pikkuhiljaa kävellä enemmän. Tänään kävin 4 km kävelyllä, ja en taas jaksa sen jälkeen enää mitään. Oon ollut stressaantunut ja ahdistunut korona ajan, nukkunut huonosti. Syksyllä sairastin pitkään, ja mietin oliko mulla ehkä koronakin silloin vaikka testi näytti negatiivista. Oli vaan niin outoja hengitysvaikeuksia kuumeilun kera, tosin olin muutenkin kipeä ja antibiooteilla monta viikkoa. Ap

Vierailija
6/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Been there, done that. Voi johtua fyysisistä sairauksista, jotka hoidettua kuntoon. Oma elämäni muuttui sata astetta paremmaksi!

Vierailija
7/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä selvittää ensin johtuuko väsymyksen tunne ensisijassa fyysisistä vai psyykkisistä tekijöistä. 

Vierailija
8/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veriarvot mitattu vuosi sitten. Ne oli ok, paitsi ehkä ferritiini joka oli muistaakseni 36? Paljon sen olis hyvä olla? Syön suht terveellisesti ja olen kasvissyöjä. Liikunta on jäänyt kieltämättä aika vähiin, en vain ole jaksanut. Nyt on tavoitteena pikkuhiljaa kävellä enemmän. Tänään kävin 4 km kävelyllä, ja en taas jaksa sen jälkeen enää mitään. Oon ollut stressaantunut ja ahdistunut korona ajan, nukkunut huonosti. Syksyllä sairastin pitkään, ja mietin oliko mulla ehkä koronakin silloin vaikka testi näytti negatiivista. Oli vaan niin outoja hengitysvaikeuksia kuumeilun kera, tosin olin muutenkin kipeä ja antibiooteilla monta viikkoa. Ap

Eiköhän tässä ole syyt väsymyksellesi. Ei kannata nyt kauheasti yrittää rehkiä, vaan rauhallista kävelyä vaikka lyhyemmissä pätkissä.

Vierailija
9/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verryyttele . Muutama kuppi teetä ja sokeria . Kaalikeitto ,kaali on terveellistä. Palautat varastetut tavarat tulee parempi olo heität noitakirjat roskiin . Reiki parantamiset ennergiahoidot , ajatusten siirrot. Kananmunista saa hyötyaineita.

Vierailija
10/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä ole syyt väsymyksellesi. Ei kannata nyt kauheasti yrittää rehkiä, vaan rauhallista kävelyä vaikka lyhyemmissä pätkissä.

Kiitos. Jotenkin sanasi lämmitti mieltä. Ehkä oot oikeassa ja tuossa syyt, toki mietin pitäiskö tuota ferritiiniä myös saada ylemmäs.

Ois vaan niin kiva jaksaa paremmin, että pohdin miten voisin jaksamista parantaa. Voi olla parasta ettei koitakaan liikaa rehkiä kuten sanoit, koko rehkiminen tuntuu siltä etten semmoista jaksaisikaan. Jotenkin vaan huolin, ettei jää uupumus pysyväksi tai ettei se helpota jos koitan vaan ottaa rennosti ja antaa voimien hiljalleen tulla. Että riittääkö se. Siks ajattelin aloittaa sillä, et jos edes pienellä kävelyllä kävisin joka päivä. No, jonain päivänä se onkin ollut vain reilu kilometri. Pienestä on lähdettävä.

Mut mitkä olis ne pienet askeleet parempaan...en tiiä. Liialliseen suorittamiseen ei oo voimiakaan, ja niinku aloitukseen kirjoitin, väsyn heti kun vähän aikaa teen jotain. On se sitten siivous tai kävely tai ruuanlaitto. Ap

Vierailija
11/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiineja ja kirkasvalolamppu.

Vierailija
12/14 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa! Punaista lihaa, ei mitään jauhelihasotkua!

Rautatabletit, d- ja c-vitamiini. Ja ulkoilua niin että hengästyy. Vaikka ylämäkikävelyä.

Ferritiinisi on huono.

Sitten vaan kevättä kohti, valoa kohti!

Vierailija
13/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaa! Punaista lihaa, ei mitään jauhelihasotkua!

Rautatabletit, d- ja c-vitamiini. Ja ulkoilua niin että hengästyy. Vaikka ylämäkikävelyä.

Ferritiinisi on huono.

Sitten vaan kevättä kohti, valoa kohti!

Lihaa en syö, mutta rautaan täytyy muutoin kiinnittää huomiota. Hyvät neuvot muuten. Ehkä sekin auttaa kun valoisa aika lisääntyy. Ap

Vierailija
14/14 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rautaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan