Ihannepainoinen on nykyään "sairaan näköinen"
Ylipainoisiin on niin totuttu.
Kun puolitin painoni, ystäväni suhtautuivat minuun kuin syöpäpotilaaseen ;-)
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Kun olin aivan ylipainon rajoilla, olin naisten mielestä hoikka.
Kun olin normaalipainon keskivaiheilla, naisten mielestä olin liiankin hoikka ja ihmeteltiin syönkö mitään.
Pistää miettimään onko käsitys normaalipainosta vääristynyt noin pahasti, vai toivoivatko naiset mieheltä ylipainoa jotta pystyisivät kuvittelemaan itsensä hoikemmiksi minuun verrattuna?
t. mies
Kroppatyypistä se on kiinni. Mun miespuolinen ystäväni on mun mielestä hoikka, siis erittäin vähärasvainen. Hän ei ole kestävyysjuoksijatyyppinen mutta ei myöskään salihirmu, vaan sellaisen keskimääräisen hyväkuntoisen näköinen, vaikka ei käytännössä treenaa lainkaan. On V-mallin kroppa, litteä vatsa, ja hän on melko vahva. Myös lääkäri oli kirjannut epikriisiin, että "hoikka, hyväkuntoinen mies".
Pituus 175 cm, paino 76 kg. Eli BMI 24,8.
Vierailija kirjoitti:
Jonnet pois aikuisten palstalta menkää sinne ulilaudalle huutelemaan.
tarkoitat: huutistelemaan
Vierailija kirjoitti:
24-25 BMI on läski. 22-23 tukeva, 21-19 normaali ja 19-17 sopivan hoikka.
Niin sinun mielestäsi, ei virallisen luokituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä anorektinen paino on yhä ihannepaine, vaikka ylipainoisia on enemmän. Mutta sehän se. Se paino, mikä poikkeaa valtaväestöstä.
Ei ole ollut ainakaan vuosikymmeneen. Nykyään naisen ihannevartalo on pulskemman puolella. Karkeasti arvioituna BMI 24-28. Halutaan, että on iso perse ja ylimääräistä vähän siellä sun täällä. Mutta halutaan myös lihasta, joka luonnollisesti painaa läskiä enemmän.
Miehistä puolet on läskejä. Miksi siitä ei koskaan ole ketjuja täällä? Aina vaan naisten läskeistä puhutaan. Minusta tämä on outoa, koska miesten ylipaino on yhtä suuri ongelma, kuin naisten ja siitä on ihan yhtä paljon haittaa.
Lähinnä ihmetyttää mistä se miesten läski tulee kun niiden hormonitoiminta on keskittynyt lihaksen tuottamiseen. Lisäksi se on vakaata toisin kuin naisilla. Estrogeeni taas keskittyy turvaamaan kehon läskejä sekä keräämään lisää ja hormonit heittelee jatkuvasti. Mikä ihmeen syy miehillä on lihoa? Miten ne edes pystyy siihen?
Niin, eli miesten olisi todella helppoa a) pysyä normaalipainoisena ja b) olla lihaksikas, jos vaan vähän näkisivät vaivaa. Naisilla hoikkana oleminen vaatii tosi paljon, tai todella hyvät geenit- joita on vain 1% naisista. Hoikkahan on se miesten ihanne, normaalipainoinen ei miehille kelpaa.
https://www.google.com/search?q=men+vs+women+workout+funny&tbm=isch&ved…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä anorektinen paino on yhä ihannepaine, vaikka ylipainoisia on enemmän. Mutta sehän se. Se paino, mikä poikkeaa valtaväestöstä.
Ei ole ollut ainakaan vuosikymmeneen. Nykyään naisen ihannevartalo on pulskemman puolella. Karkeasti arvioituna BMI 24-28. Halutaan, että on iso perse ja ylimääräistä vähän siellä sun täällä. Mutta halutaan myös lihasta, joka luonnollisesti painaa läskiä enemmän.
Miehistä puolet on läskejä. Miksi siitä ei koskaan ole ketjuja täällä? Aina vaan naisten läskeistä puhutaan. Minusta tämä on outoa, koska miesten ylipaino on yhtä suuri ongelma, kuin naisten ja siitä on ihan yhtä paljon haittaa.
Lähinnä ihmetyttää mistä se miesten läski tulee kun niiden hormonitoiminta on keskittynyt lihaksen tuottamiseen. Lisäksi se on vakaata toisin kuin naisilla. Estrogeeni taas keskittyy turvaamaan kehon läskejä sekä keräämään lisää ja hormonit heittelee jatkuvasti. Mikä ihmeen syy miehillä on lihoa? Miten ne edes pystyy siihen?
Niin, eli miesten olisi todella helppoa a) pysyä normaalipainoisena ja b) olla lihaksikas, jos vaan vähän näkisivät vaivaa. Naisilla hoikkana oleminen vaatii tosi paljon, tai todella hyvät geenit- joita on vain 1% naisista. Hoikkahan on se miesten ihanne, normaalipainoinen ei miehille kelpaa.
https://www.google.com/search?q=men+vs+women+workout+funny&tbm=isch&ved…
Voi jeesus. Miten voidaankin verrata kahta ihan eri asiaa toisiinsa ja kuvitella että ne tosiaan vertautuvat? Miksei tuossa ole kuvaa bikinifitness-mimmistä, tai vaihtoehtoisesti normaalipainoisesta miehestä? Aivan helvetin typerä meemi.
Toiseksi, kuvan nainen ei todellakaan ole saavuttanut vartaloaan pelkästään olemalla syömättä kuin virtahepo. Hän jumppaa ja pitää kroppansa timmissä tikissä. Tuohon kondikseen ei pääse olemalla syömättä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
BMI ei ota huomioon sitä, että ihmiset ovat erilaisia, esim lihasmassa jne. Sr on täysin yksinkertaistettu tapa katsoa " ihannepainoa". Ei ota huomioon esim. kuntoa. Usein urheilijoilla BMI näyttää ylipainoa. Peili kertoo enemmän. Monet huippu- urheilijat ovat BMI: n mukaan ylipainoisia. Jos tuijottaa BMI: tä ja laihduttaa niin tuloksena voi olla todella huonokuntoinen aivan liian laiha ihminen.
Niin miehillä, mutta ei naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24-25 BMI on läski. 22-23 tukeva, 21-19 normaali ja 19-17 sopivan hoikka.
Niin sinun mielestäsi, ei virallisen luokituksen.
Hän on myös oikeassa, jos tarkoitti vain naisia. BMI 20 mies sen sijaan on aivan luuviulu.
"Samat BMIt on myös sopivat miehille, eli 22 ylittävä BMI miehellä = mies on tukeva."
Tällä perusteella 180 cm pitkä mies, jonka paino ylittää 72 kiloa, on tukeva.
Taitaa kuitenkin olla niin, useimmat pitävät noissa mitoissa olevaa miestä liiankin laihana, ja sen myöstä heikkona.
Kuulostaa siltä, että sinun ihanteesi on laihuus ja kun kaikki eivät ihannoikaan samaa, olet pettynyt kaveriesi reaktioon.
Kaikkien ei tarvitse olla samannäköisiä, eikä "ihannepainon" käsitekään ole ihan yksiselitteinen.
Ehkä kannattaisi hyväksyä se, mikä kaikkien muidenkin on hyväksyttävä: et ole kaikkien silmissä kaunis, vaikka saavuttaisitkin oman ihanteesi.
Mä laihutin Nutriletillä 20 kg eli 85 kilosta 65 kiloon lyhyessä ajassa, 2, 5 kk. Sain kommentteja että olen näivettyneen näköinen vaikka olo ja veriarvot paremmat kuin koskaan. Ei pidä kuunnella noita kateellisten paskapuheita oikeesti, kunhan on terveellä pohjalla, eikä laihduta itseään anorektiseksi, saa kaikki vitamiinit jne.
Tosiaan olisi kiva jos se kehopositiivisuus yltäisi myös laihoihin. Mutta ei, aina tulee negatiivista kommenttia! Ja ihan normaalipainossa olen. En "anorektikko", "luuviulu", "tissitön" jne.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinun ihanteesi on laihuus ja kun kaikki eivät ihannoikaan samaa, olet pettynyt kaveriesi reaktioon.
Kaikkien ei tarvitse olla samannäköisiä, eikä "ihannepainon" käsitekään ole ihan yksiselitteinen.
Ehkä kannattaisi hyväksyä se, mikä kaikkien muidenkin on hyväksyttävä: et ole kaikkien silmissä kaunis, vaikka saavuttaisitkin oman ihanteesi.
Olen eri, mutta vaikka olet oikeassa, ei toiselle saa kuitenkaan sanoa ikävästi ulkonäöstä. Se on todella loukkaavaa käytöstä. Eli jos kaveri on laihduttanut etkä tykkää, älä sano sitä hänelle kuitenkaan.
Totta.
Kun olin aivan ylipainon rajoilla, olin naisten mielestä hoikka.
Kun olin normaalipainon keskivaiheilla, naisten mielestä olin liiankin hoikka ja ihmeteltiin syönkö mitään.
Pistää miettimään onko käsitys normaalipainosta vääristynyt noin pahasti, vai toivoivatko naiset mieheltä ylipainoa jotta pystyisivät kuvittelemaan itsensä hoikemmiksi minuun verrattuna?
t. mies