Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa ruuhkavuodet?

Vierailija
09.01.2021 |

Tuttava sanoo elävänsä ruuhkavuosia. Hänellä on kolme lasta, vanhin 8, taapero 2 ja nuorin 7 kk. Mies arkipäivät töissä, taapero hoidossa ja esikoinen tietysti koulussa. Hän kotona vauvan kanssa. Minun mielestä ei kyllä kuulosta miltään ruuhkavuosilta. Eikös ruuhkavuodet ole sitä, että itse käy töissä, kuskaa lapsia harrastuksiin ja lisäksi vielä huolehtii ikääntyvistä vanhemmistaan, kenties myös appivanhemmista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika leppoisalta kuulostaa tuttavasi elämä. Kaukana ruuhkavuosista.

Vierailija
2/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ruuhkavuodet hänellä, hän on äitiyslomalla ja taaperokin hoidossa joten leppoisalta kuulostaa.

Minä ymmärrän ruuhkavuosiksi sen että olet itse töissä+perhe-elämän kiireet+omien vanhempien vanheneminen ja avun tarve eli painetta monesta suunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ne kolme asiaa: pienet lapset, työ ja apua tarvitsevat vanhemmat.

Vierailija
4/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä sana jota uusavuttomat ihmiset käyttää.

Vierailija
5/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä on ruuhkaa, eli ruuhkavuosi tarkoittaa tiettyä vuotta kun liikenneruuhkaa on enemmän kuin yleensä. Syynä voi olla vaikkapa suurempi määrä poikkeusluvalla kortin saaneita, jotka aiheuttavat onnettomuuksia heikolla ajotaidollaan. Muussa yhteydessähän ruuhkavuosi ei tarkoita yhtään mitään.

Vierailija
6/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ruuhkavuodet hänellä. Ei taida ymmärtää mitä sana tarkoittaa. Ihan tavallista lapsiarkea ja perhe-elämää tuo on eikä mitään ruuhkavuosia. Jos vauva valvottaa öisin ja taaperolla uhmaikä, niin ei se tee elämästä ruuhkavuosia. Taitaa mamma vaan hakea huomiota, kun elämä on niin "raskasta".

Vierailija
7/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruuhkavuodet oli pahimmillaan silloin kun kotona oli 4 lasta, molemmilla vaativat työt, työmatkoja, talonrakennusprojekti, isäni kuoli (äiti kuollut jo aiemmin) ja elätimme appiksia. Sama tilanne myös 3 ystäväperheellä joiden kanssa rakensimme samaan aikaan ja vuoroin kävimme auttamassa toisiamme.

Rahaa ja aikaa oli vähän ja piti revetä joka suuntaan. Toisaalta myös elämän mahtavinta aikaa!

Vierailija
8/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ruuhkavuodet oli pahimmillaan silloin kun kotona oli 4 lasta, molemmilla vaativat työt, työmatkoja, talonrakennusprojekti, isäni kuoli (äiti kuollut jo aiemmin) ja elätimme appiksia. Sama tilanne myös 3 ystäväperheellä joiden kanssa rakensimme samaan aikaan ja vuoroin kävimme auttamassa toisiamme.

Rahaa ja aikaa oli vähän ja piti revetä joka suuntaan. Toisaalta myös elämän mahtavinta aikaa!

Vaativat työt... huutonaurua.

Vierailija
9/9 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ruuhkavuodet oli pahimmillaan silloi

n kun kotona oli 4 lasta, molemmilla vaativat työt, työmatkoja, talonrakennusprojekti, isäni kuoli (äiti kuollut jo aiemmin) ja elätimme appiksia. Sama tilanne myös 3 ystäväperheellä joiden kanssa rakensimme samaan aikaan ja vuoroin kävimme auttamassa toisiamme.

Vaativat työt... huutonaurua.

Ihan vapaasti.

Mies kansainvälisessä yrityksessä myyntijohtaja jolla toimisto toisessa Pohjoismaassa. Oli siellä n 5-10 pv kuukaudessa, muuten työmatkoja kotimaassa

Itse kansainvälisessä yrityksessä asiantuntija-kouluttajana. Oma työpäivä oli periaatteessa 8h mutta toisaalta mulla oli päivittäiset kontaktit mm Kiinaan ja Usaan/Australiaan. Eli työpäivä oli 07-21 pahimmissa tapauksissa. Työmatkoja harvemmin kuin miehellä mutta saatoin olla viikon poissa putkeen.

Sama jatkuu yhä, vain lapset ovat kasvaneet.

Sopii kokeilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän