Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koti Tampereelta?

Vierailija
09.01.2021 |

Mieheni on hyvin lähellä sitä, että saisi todella hyvän työpaikan Tampereelta. Elämämme on nyt pk-seudulla, emmekä tunne Tamperetta satunnaisia vierailuita lukuunottamatta yhtään. Perheeseen kuuluu englanninkielistä koulua käyvä yläkoululainen (tämä onnistunee myös Tampereella) sekä kaksi nuorta aikuista, joista toinen on opiskelee muualla eikä toinenkaan tod.näk. muuta enää mukana. Mä tykkään merestä (okei, ei onnistu Tampereella) ja siitä, että palvelut on nätisti kävelymatkan päässä. Kuljen mielelläni julkisilla, mutta toki ajan myös autoa. Ulkoilu on tärkeä harrastukseni.

Näillä spekseillä: mistä kannattaisi lähteä etsimään asuntoa? Ei tarvii olla ihan edullisemmasta päästä, sillä kyseessä on melko hyvin palkattu työ.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuores on tasokas.

Vierailija
2/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tunne Tamperetta enkä osaa suositella, mutta kyllä tuohon asunnon hintaan voisit antaa edes sadantuhannen euron haarukan, että paikalliset osaavat neuvoa. Vaikka hintataso on Helsinkiä edullisempi, niin kyllä Tampereellakin on ihan jäätävän hintaisia taloja, jos sille linjalle lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sijainnilla merkitystä työpaikan, koulun tai harrastusten suhteen? Tamperekin on sen verran suuri että aikaa menee kun siirtyy kaupungin toiselta puolelta toiselle

Itse pidän Hatanpäästä. Kävelymatka keskustaan, sairaala vieressä, Arboretumin kauniit puistot ja ulkoilumahdollisuudet vieressä, järvi lähellä, hyvä lähteä autolla eri suuntiin. Mutta tässä on vain kerrostaloja, ei muita asumismuotoja.

Vierailija
4/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuores on joo kohtuullisen tasokas ja sinne kovaa vauhtia palveluitakin rakennetaan, mutta hirmu kaukana Amurista, jossa FISTA (Finnish International School of Tampere) sijaitsee, nuorellenne tulisi todennäköisesti yli puolen tunnin koulumatka. Jos raha ei ole ongelma, ehdottomasti Pyynikin ja Pispalan alueet. Ovat haluttuja ja kalliita, mutta lähellä koulua ja muutenkin keskustaa ja toisaalta luonto ja järvet ovat ihan lähellä.

Toinen hyvä alue on Nekala/Viinikka, vähän kauempana keskustasta eikä samalla tavalla supernättejä järvinäköalaulkoilumetsiä lähellä, mutta todella nättiä ympäristöä muuten! Tärkeimmät palvelut (ruokakaupat ja pari ravintolaa) on sielläkin aika lailla kävelymatkan päässä, keskustaan menee bussilla 10-15min jos haluaa vaikka käydä syömässä vähän fiinimmin tai käydä ostoksilla isoissa kauppakeskuksissa.

Vierailija
5/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko etsimässä OKT:ta vai kerrostaloa/rivaria tms?

Entä max budjetti?

Pispala ja Tahmela ovat arvostettuja alueita.

Pirkkalan ja Lempäälän tarjonta kannattaa katsoa myös.

Vierailija
6/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse tunne Tamperetta enkä osaa suositella, mutta kyllä tuohon asunnon hintaan voisit antaa edes sadantuhannen euron haarukan, että paikalliset osaavat neuvoa. Vaikka hintataso on Helsinkiä edullisempi, niin kyllä Tampereellakin on ihan jäätävän hintaisia taloja, jos sille linjalle lähtee.

Ei ihmisten tarvitse meille asuntoa löytää vaan suositella kivoja alueita :) Nyt kun asuntoilmoituksia kahlaa, eivät alueet sano yhtään mitään. Yllättävän hankalaa!

Meillä toki asuu ystäviä Tampereella, joilta myös saadaan apua, jos mieheni tulee valituksi. Vielä on soveltuvuustestit edessä, joten tässä kohtaa emme halua kenellekään kertoa. Muutto on ajankohtainen vasta koulujen loputtua, mut nyt haluais jo vähän suunnitella.

Vierailija
7/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupin läheltä.

Vierailija
8/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko etsimässä OKT:ta vai kerrostaloa/rivaria tms?

Entä max budjetti?

Pispala ja Tahmela ovat arvostettuja alueita.

Pirkkalan ja Lempäälän tarjonta kannattaa katsoa myös.

Nyt asumme kerrostalossa, rivitalo vois myös tulla kyseeseen. Mieluiten ei okt (kokeiltu ja just eroon päästy!), mut jos superhyvä löytyis niin ehkä.

Vierailija
9/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asumismuoto?

Minkälainen asumisympäristö?

Niinku Hämeenkatu, Hervanta vai Teisko?

Vierailija
10/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot netistä hintatasojen mukaan ja hyppäät autoon tai junaan ja löhdet tutustumaan Tampereeseen.

Itse aina pitänyt ja haaveillut asuvani siellä, minusta ihan paras paikka.

Valitettavasti en ole sinne vielä päässyt työn takia muuttamaan.

Asun nyt pääkaupunkiseudulla,

Vierailija
11/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun ulkoilu käsittää?

Vierailija
12/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti euroissa??

Vierailija
13/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sijainnilla merkitystä työpaikan, koulun tai harrastusten suhteen? Tamperekin on sen verran suuri että aikaa menee kun siirtyy kaupungin toiselta puolelta toiselle

Itse pidän Hatanpäästä. Kävelymatka keskustaan, sairaala vieressä, Arboretumin kauniit puistot ja ulkoilumahdollisuudet vieressä, järvi lähellä, hyvä lähteä autolla eri suuntiin. Mutta tässä on vain kerrostaloja, ei muita asumismuotoja.

Sijainti ainoastaan merkityksellinen koulun suhteen, ehkä. Täällä pk-seudulla on yllättävän pitkät välimatkat myös. Esim. lapsi kulki alakouluun junalla ja bussilla. Hatanpää kuulostaa kivalta!

Vierailija
14/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainti ainoastaan merkityksellinen koulun suhteen, ehkä. Täällä pk-seudulla on yllättävän pitkät välimatkat myös. Esim. lapsi kulki alakouluun junalla ja bussilla. Hatanpää kuulostaa kivalta!

Arboretum kuluu puhki jos joka päivä tallot.

Vierailija
15/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsot netistä hintatasojen mukaan ja hyppäät autoon tai junaan ja löhdet tutustumaan Tampereeseen.

Tämä täytyy tehdä myös, mut helpottaa silti, jos vähän hahmottaa.

Mä olen kanssa aina tykännyt Tampereen ilmapiiristä. Ja siellä tuntuu olevan paljon kaikkea. Mut ei pidä nyt vielä innostua. Valinta on tekemättä ;)

Vierailija
16/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranta-Tampella.

Vierailija
17/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sun ulkoilu käsittää?

Tällä hetkellä arjessa 5-10 km lenkkejä merenrannassa. Sit kun on enemmän aikaa, luonnonpuistoissa retkeilyä, mut en halua asua sellaisen kainalossa, koska ovat yleensä kaukana kaikesta muusta.

Vierailija
18/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä täytyy tehdä myös, mut helpottaa silti, jos vähän hahmottaa.

Mä olen kanssa aina tykännyt Tampereen ilmapiiristä. Ja siellä tuntuu olevan paljon kaikkea. Mut ei pidä nyt vielä innostua. Valinta on tekemättä ;)

Paljon täältäkin tulee kaikkea kun et anna rajoja.

Vierailija
19/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin jotain ympäryskuntaa. Tampereella on kumminkin hyvät julkiset yhteydet. Esim. Pirkkala on tällä hetkellä nousussa.

Vierailija
20/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatanpää ja Ratina on ainakin lähellä palveluja. Ratinan asunnoista näkyy kivasti Pyhäjärvelle ja ulkoilumahdollisuudet on loistavat. Olikohan se virallinen nimi ratinan ranta tms?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan