Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin vauvan voi jättää isän huomaan yöksi?

Vierailija
08.01.2021 |

Meillä on n 1kk ikäinen vauva ja tilanne on se, että joudun sairaalaan maaliskuussa toimenpiteeseen, joka vaatii ainakin yhden yön sairaalayöpymistä. Isä osaa hoitaa pikkuista, mutta ensisijainen hoitaja olen kuitenkin ollut minä. Pitäisikö siirtää aikaa vielä myöhemmäksi, sillä hengenhätää minulla ei ole? Mihin asti toimenpidettä pitäisi lykätä?

Esimerkiksi tässä artikkelissa on lapsen minuuden hajoamisesta tietoa. Vuotta en kuitenkaan pysty odottamaan, että mikä olisi sopiva aika?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/10/12/minka-ikainen-lapsi-kestaa-yon…

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on siis mahdollisimman paljon lapsen kanssa, mutta töiden vuoksi (ajaa rekkaa) on välillä pois kotoa enemmän kuin perus 8h työpäivän. Säästimme kyllä isyysvapaita viikon verran sairaalareissuani varten, jotta isä voi olla ennen "katoamistani" useamman päivän hyvin tiiviisti lapsen kanssa.

Isä ei siis ole vieras lapselle, enkä minä ole korvaamaton, mutta selkeästi olen se ykkösvanhempi.

Ehkä olen hieman vielä herkillä synnytyksen jälkeen ja epävarma, mutta en vain haluaisi tehdä mitään väärin...

Ap

Vierailija
22/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalille miehelle lapsen voi antaa vaikka suoraan synnytyssalista, isä on vanhempi siinä kuin äitikin ja samat vaistot ohjaavat suojelemaan jälkeläistä. Tissit on ainoat mitä puuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla