Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin vauvan voi jättää isän huomaan yöksi?

Vierailija
08.01.2021 |

Meillä on n 1kk ikäinen vauva ja tilanne on se, että joudun sairaalaan maaliskuussa toimenpiteeseen, joka vaatii ainakin yhden yön sairaalayöpymistä. Isä osaa hoitaa pikkuista, mutta ensisijainen hoitaja olen kuitenkin ollut minä. Pitäisikö siirtää aikaa vielä myöhemmäksi, sillä hengenhätää minulla ei ole? Mihin asti toimenpidettä pitäisi lykätä?

Esimerkiksi tässä artikkelissa on lapsen minuuden hajoamisesta tietoa. Vuotta en kuitenkaan pysty odottamaan, että mikä olisi sopiva aika?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/10/12/minka-ikainen-lapsi-kestaa-yon…

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkullinen syötti... Luitko itse linkkiäsi? Myös isä on vanhempi lapselle.

Vierailija
2/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun isä pystyy ruokkimaan lasta. Osa vauvoistahan ei suostu helposti pullolle, joten tätä ehkä kannattanee harjoitella, kun on tiedossa, että operaatio tulee joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla.

Vierailija
4/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkullinen syötti... Luitko itse linkkiäsi? Myös isä on vanhempi lapselle.

Luin toki, mutta ymmärsin, että kyse on ensisijaisesta vanhemmasta, jonka puuttuminen voi aiheuttaa lapselle ongelmia. Minulla siis on täysi luotto isään hoitajana. Pärjäävät varmasti käytännössä, mutta en halua aiheuttaa pikkuiselle traumoja, jos vauva ei ole vielä eriytynyt minusta.

Vierailija
5/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että isä on joku b-luokan vanhempi.

Vierailija
6/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä vastasyntynyt oli isänsä ja anopin hoidossa pari viikkoa. Ihan normaali lapsi kasvoi.

Vierailija
7/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi? Meillä mies hoiti kaikki yöt heti, kun siirryttiin pullomaitoon. Tosin hän valvoi myös ne pari vk, kun imetin. Itse hän totesi, että koska hän kuitenkin herää, hän voi homman hoitaakin. Ja kyllä: oli ihana nukkua.

Vierailija
8/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KOSKAAN!! 

No ei. Senkun menet, jos vauva syö pullosta. Hyvin pärjäävät, ota rennosti vaan. 

Vierailija
9/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos antaisit isän hoitaa vauvaa ja nyt myös öisin. Ei tule traumoja vauvalle sitten maaliskuussa.

Saatathan sitä joutua sairaalaan vaikka jo tunnin päästä.

Vierailija
10/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 vähän nyt yritystä näihin.

Vierailija
11/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä minkälainen isä sinulla on.

Vierailija
12/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isänä hoitanut alusta asti kaikki yöt. Vaimo usein herättää jos en itse kuule lapsen itkua

Vierailija
13/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "mies" alle 30v lapsi vai aikuinen?

Vierailija
14/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun isä pystyy ruokkimaan lasta. Toki, jos lapsen isä ei asu äidin kanssa samassa osoitteessa, niin isä voi olla vieras. Muussa tapauksessa isä on tai ainakin hänen pitäisi olla tasavertainen vanhempi äidin kanssa.

Ehkä isälle voisi antaa enemmän vastuuta jo nyt lapsen hoidosta, jotta lapsella ei olisi vain yhtä vanhempaa.

Vierailija
15/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun mielestäsi isä ei ole vanhempi lapselleen, jos joudut pohtimaan voitko jättää teidän YHTEISEN lapsenne toiselle rakastavalle vanhemmalle. Sinä et ole korvaamaton muutakuin rintaruokinta mielessä. Alkakaa nyt treenaamaan pulloruokintaa, osa päivästä tissiä ja esim illalla töiden jälkeen mies ruokkii pullosta. Ihme hommaa kun tuollaisesta tehdään ongelma.

Vierailija
16/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin se alkaa jo vastasyntyneestä se juttu, josta Ukkola kirjoittaa....

Vierailija
17/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotias pärjää jo miehen kanssa

Vierailija
18/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun nauraa. Taidat olla aika korvaamaton omasta mielestäsi, jos et ymmärrä, että vauva pärjää oikein hyvin isänsä kanssa kahdestaan ilman sinua ja ilman traumoja. Opetelkaa vauvaa myös puolille, niin isäkin saa osallistua enemmän vauvan hoitoon ja luoda oman suhteensa lapseensa. Ärsyttää kaiken maailman pilupali- tutkimusten tekijät ja niiden lukijat. Ääripään tapaukset eristävät isän kokonaan vauvan hoidosta, koska kukaan muu ei kykene kuin äiti lastaan hoitamaan.

En tarkoita, että sinä AP olet sellainen, etkä varmasti sellaiseksi myöskään tule, mutta ihan vaan vinkkinä kerron, että isät voivat olla aivan mahtavia lapsiensa kanssa kunhan vaan pääsevät osallistumaan lapsen hoitoon jo lapsen ollessa vauva.

Vierailija
19/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöksi? Meillä mies hoiti kaikki yöt heti, kun siirryttiin pullomaitoon. Tosin hän valvoi myös ne pari vk, kun imetin. Itse hän totesi, että koska hän kuitenkin herää, hän voi homman hoitaakin. Ja kyllä: oli ihana nukkua.

Mun työkaveri oli tuollainen ihana isä. Nukkui töissä ja kolmannesta varoituksesta tuki sitten potkut.

Vierailija
20/22 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan peruuta/siirrä sitä toimenpidettä, korona-aikana jonot voivat olla todella pitkät. Jos kyseessä ei ole tyyliin syöpäleikkaus, menisit suoraan jonon hännille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän