Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WhatsApp-käyttäjien joukkopako alkoi

Elon Musk
08.01.2021 |

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000007726825.html

Eikö helpompi olisi lopettaa Facebookin käyttö?

Kommentit (443)

Vierailija
181/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa kirjoittamaan koodikieltä, niin kukaan ei niitä tajua, vaikka urkkiskin. Sama toi kuuntelu, puhukaa koodikieltä.

Vierailija
182/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyttää kuitenkin jotain kautta. Esim. Google kerää kyllä käyttäjiltä tietoja. Samoin monet sovellukset.

PS.

"Whatsapp ei jaa Euroopan alueen Whatsapp-käyttäjän käyttäjätietoja Facebookin kanssa siinä tarkoituksessa, että Facebook käyttäisi tätä tietoa tuotteidemme tai mainostemme kehittämiseen”, tiedotteessa sanotaan."

Mulla kaikki puhelimella otetut kuvat varmuuskopioidaan googlen pilvipalveluun googlen tutkittavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se signal on pakko taas ladata. Oksettaa tämä nykyinen maailma. Kyttäämistä, valvontaa... 

Mikä pakko se on ladata? Miksi et voi käyttää esimerkiksi tekstiviestejä? Ja hommaa prepaid-liittymä, niin säästyt ainakin puhelinmyyjien ynnä muiden ahneiden soitoilta ja vaikeuttaahan se kyttäämistäkin.

Vierailija
184/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edward Snowden tosiaan kommentoi Twitterissä käyttäneensä Signalia jo vuosia ja huomautti olevansa vielä elossa.

Vakuuttava suositus, sanoisin.

Tuo ko. mieshän on ihan oikeassa hengenvaarassa. Erään maan viranomaiset eivät pidä hänestä.

Vierailija
185/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että onko se Signal turvallisempi, kuin whats up ? Kannattaako sittenkään vaihtaa? Tiivistäkää, kiitos!

On. Signal salaa viestinnän todistettavasti päästä päähän ja sovellukseen saa näytönkaappausten eston, pin-koodin ja voit oikeastaan pitää tilisi yksityisenä täysin. Signalin lähdekoodi on avoin, eli voit koska tahansa tutkia sitä itse ja etsiä mahdollisia tietoturva-aukkoja sieltä tai tutkia, varastaako signal tietojasi. Lisäksi signal salaa kuvat ja videot myös galleriasta, eli kuka tahansa ei voi nähdä gallerian kautta sinulle tulleita kuvia ja videoita, kuten whatsapin kohdalla voi. Signalin voisi luokitella käytöksensä perusteella paranoidiksi. Se ei halua tietää sinusta mitään ylimääräistä, ellet itse halua kertoa. Voit lukita rekisteröinnin signaliin, jolloin puhelinnumerosi vaihtuessa seuraava saman numeron saava ei voi rekisteröityä ja nähdä esimerkiksi tilaasi, profiilikuvaasi ja nimeäsi, kuten whatsapin kohdalla. Signal ei myöskään kerää ja säilytä sinun tietojasi tarvetta kauempaa.

Entä millä kielellä ovat telegram/signalointi?

Vierailija
186/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että vois luopua koko älypuhelimesta. Arvostan yksityisyyttä ja inhottavaa, jos sen kautta voi ”seurata”. Toisaalta sitten taas harmittaa, kun tuntuu, että jää jostain paitsi, kun kaikki kuitenkin omistavat älyluuri, ovat whatsapissa, somessa ym.. ja sitte ite on joku erakkokummajainen 😄

Vierailija
187/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on jo ällöttävää kun marketit kyttää mitä ostan ja jos olen ostanut jotain juustoa muutama päivä aiemmin niin saan tarjouksen juuri siitä samasta juustosta sähköpostiin!

Miksi olet antanut sähköpostiosoitteesi noille marketeille? Kenties metsästät jotain naurettavia boonuksia tai vastaavia "etuja".

Vierailija
188/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäkausi toi vapaaehtoisen päivystämisen, kännykkäorjuuden.  Tekstiviestien ja äppien takia erittäin.

-

Vierailija
189/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin latasin juuri Signalin. Suositus sille.

Signalkaan ei ole anonyymi. Olisi ollut Signaliakin parempia viestimiä

Vierailija
190/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri signal? On muitakin vaihtoehtoja.

Ei vain muita vaan parempia vaihtoehtoja

Vierailija
191/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteeriset äidit r.y. näyttää olevan nyt täysin paniikissa. Tuskin somejättejä teidän kuvat tai muut tiedot kiinnostaa.

Vierailija
192/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on älypuhelin aina mukana. On googlet, feissarit, whatsappit, signalit ja iso kasa bonusappeja. Mutta mitään rokotusta en kyllä ota, niissä on mikrosiruja, jotka lähettää paikkatietojani jatkuvana syöttönä jonnekin... varmaan sille syvälle eliittihallitukselle. 🙄

Vierailija
193/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa suomeksi mitä nyt tapahtuu jos jatkan whatsuppin käyttöä?

Facebook yhdistää kaikki Whatsuppin tiedot (kenen kanssa puhut?, koska missä sinä olet? jne) Facebookin muihin tietoihin ja myy ne eteenpäin.

Vierailija
194/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin erään tekniikkalaitteen, yritykseltä jonka (merkin) osti äskettäin Facebook.

Nyt jos haluan päivittää sen laitteen, niin minun käsketään hankkia Facebook-tili!

Siis mitä hittoa!!!!

En halua Facebookia sen takia että saisin päivitettyä tuotteeseen uuden version.

Varmistakaa ettei Facebook-yhtiö omista osuuksia niistä tekniikkayrityksistä joilta ostatte tuotteenne. Muuten käy noin, ja sitä kautta ne kyttää sitten toisten ostoksia ja päivityksiä.

Olen Tiina Tanskanen, FB:ssä joko Maija Karhunen tai Lenni Isometsä. Ei sinne ole pakko mennä omana itsenään jonkun päivityksen takia. Gmailin mukaan olen joko Stina Daenne tai Tappi Rahkonen, ei sielläkään omalla nimelläni. Vain työsähköposti on omalla nimellä.

Gmailiin valehtelu ei auta tippaakaan. Se kun tekee sinusta profiilin (keitä sinä tunnet- niiden tiedot jne).

Gmail myös jäljittää sinua selaimen ja appsin kautta. Se tietää jo kuka olet.

Vierailija
195/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tavallisella ihmisellä ole mitään salattavaa. Ihan sama jos vahditaan ja seurataan.

Missä asut? Paljonko sinulla on rahaa, saisinko myös pankkitunnuksesi käyttööni? Mitä ajattelet masturboidessasi? Oletko pettänyt mahdollista puolisoasi?

Vierailija
196/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa suomeksi mitä nyt tapahtuu jos jatkan whatsuppin käyttöä?

Kaikki puhelimessasi olevat tiedot siirtyy whatsapille. Yhteystiedot, muistio, kuvat, tekstiviestit, sijaintisi, kaikki. puheluthan ne jo kuunteleekin.

Onko totta? Sittenhän me eletään kuin DDR ja Neuvostoliitossa aikoinaan.

Se on totta. Facebookin, Google, Applen tai Microsoftin palveluja käyttäessä luovutat KAIKEN näille yrityksille.

Vierailija
197/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin toistaiseksi laittaa kiinni kaikki somet, joista Trump heitettiin pihalle. Ei siksi, että olisin kannattaja, vaan koska en kannata moista mielipidesensuuria.

Vierailija
198/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun ja miesystävän sexyt viestit ja kuvat päätyivät whatsapin kautta jonnekin kiinalaiselle serverille , joten silloin lähti whatsappi puhelimesta veke.

Oliko WhatsAppin viestit joskus salaamattomia? Nykyään viestit on salattu niin vahvasti, ettei niitä saa kukaan muu auki kuin luonnollisesti lähettäjä ja vastaanottaja. Tässäkään uudessa kohussa kyse ei ole viestisisällön luovuttamisesta Facebookille, vaan käyttäjätietojen. Viestien sisällöt ei noita firmoja ollenkaan edes kiinnosta, vaan juuri metadata.

Vierailija
199/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi aina lähettää normi textarin.

Tekstiviesti on vähän kuin lähettäisi kirjeen avoimessa kirjekuoressa ja toivoisi, ettei kukaan Postissa lue sitä. Kukaan ei voi tietää mitä kirjoitit WhatsAppissa. Tässä ei olla jakamassa viestien sisältöä kenellekään.

Vierailija
200/443 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin kuin intialaisten Signal tai Putinin (venäläisten) Telegram ei vuotaisi tietoja :D:D:D No, saahan sitä elää uskossa... Mutta aika sinisilmäinen saa olla jos pitää muita vähemmän vakoilevana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi