Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri 8v juo meillä koko ajan vettä, pitäisikö mainita lapsen isälle?

Vierailija
08.01.2021 |

Asuu siis isänsä kanssa. Jos tytöt leikkivät jotain vähänkään liikunnallista, tämä kaveri hikoilee heti ja parin tunnin leikkihetken aikana saattaa juoda 5-6 isoa lasillista vettä. On jonkin verran ylipainoinen muttei pahasti ja on pitkäkin ikäisekseen. Sanoisitko tällaisesta itse lapsen vanhemmalle?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes pitää tarkistaa eli pitää kertoa.

Vierailija
2/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin. Jatkuva vedejuonti paljasti kahden tuttavaperheen pojan diabeteksen.

Vanhempi tai vanhemmat voi suuttua, mutta sille et voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin.

Mietin aina, että jos lapsi olisi minun, toivoisinko että mulle sanottaisiin. Tässä tapauksessa toivoisin. Joku juomisen määrä voi jäädä huomaamatta vanhemmalta, koska 8v voi olla jo tosi omatoiminen (tosin mun 8v ei ole, mutta jotkut sen kaverit on).

Vierailija
4/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suuttuisi? Ajattelin jo otsikosta, että ei ap:lla kyllä ole yhtään mitään syytä olla mainitsematta.

Vierailija
5/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tuttavan lapsi kuoli 9-vuotiaana hoitamattomaan diabetekseen. Eivät siis tienneet sairaudesta.

Vierailija
6/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu ja lastenkotiin.

Vierailija
7/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun lapsen diabetes löytyi, kun ystäväperheen lääkäri-äiti kiinnitti huomiota juomiseen. Ehdottomasti pitää kertoa.

Vierailija
8/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhemmat suuttuisi? Suuttuisivat itse?

Vierailija
9/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. Toinen syy juomiseen voi olla näläntunteen hallitseminen.

Vierailija
10/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro. Toinen syy juomiseen voi olla näläntunteen hallitseminen.

Diabetes pitää silti poissulkea.

Vierailija
11/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuosta sanoa, mutta tarkemmin mitä? Kiinnostaa nyt oikeastaan, miten lapset leikkii. Parin tunnin liikunnallisen leikin aikana nyt 5 - 6 lasillista ei mielestäni ole vielä hirveän paljon, mutta voihan tuosta toki sanoa. 

Toki vaatii ehkä enemmän seuraamista. Ei ole mitenkään harvinaista, että jotku juovat harvoin, mutta paljon kerrallaan. Mutta tietenkin juuri tämän takia asiaa kannattaisikin seurata. 

Vierailija
12/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Menetin 12-vuotiaan veljeni kun hän kuoli hoitamattomana diabetekseen. Isämme mielestä vaan kasvavan nuoren miehen kanssa kuuluu juoda paljon vettä.

Vierailija
13/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suuttuisi? Ajattelin jo otsikosta, että ei ap:lla kyllä ole yhtään mitään syytä olla mainitsematta.

Joillekin vanhemmille ei voi sanoa heidän lapsistaan yhtään mitään (poikkeuksena lapsen kehuminen).

Koska he kokevat sen niin, että sanojan mielestä he eivät itse kykene hoitamaan lapsiaan.

Vierailija
14/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kertoisin, toki jos toi juominen liittyy vaan tuohon liikuntaa ja hikoiluun, ehkä siinä ei ole sen kummempaa, mutta ei se nyt niin paljon vaadi tuota koululääkärin kautta tarkistaa.

Vierailija
15/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin vanhemmille ei voi sanoa heidän lapsistaan yhtään mitään (poikkeuksena lapsen kehuminen).

Koska he kokevat sen niin, että sanojan mielestä he eivät itse kykene hoitamaan lapsiaan.

Oma lähisukulaiseni suuttui ja katkaisi välit, kun hyvin varovasti kerroin, että epäilin heidän noin vuoden ikäisen lapsensa kehityksessä olevan poikkeavuutta, jonka arvelin johtuvan syystä x. Kehotin ottamaan asian esille neuvolassa. Kumpikin vanhempi suuttui ja haukkui minut pystyyn. Myöhemmin osoittautui, että olin oikeassa. Välit ei edelleenkään kunnossa, ikään kuin minä olisin syyllinen heidän lapsensa vammaan.

Vierailija
16/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhemmat suuttuisi? Suuttuisivat itse?

Helposti. Idioottivanhempi vain sitten kieltää juomasta kavereiden luona. Isäni oli tällainen.

Vierailija
17/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuosta sanoa, mutta tarkemmin mitä? Kiinnostaa nyt oikeastaan, miten lapset leikkii. Parin tunnin liikunnallisen leikin aikana nyt 5 - 6 lasillista ei mielestäni ole vielä hirveän paljon, mutta voihan tuosta toki sanoa. 

Toki vaatii ehkä enemmän seuraamista. Ei ole mitenkään harvinaista, että jotku juovat harvoin, mutta paljon kerrallaan. Mutta tietenkin juuri tämän takia asiaa kannattaisikin seurata. 

5-6 lasillista on n. litra vettä, jopa enemmän, riippuen lasin koosta ja siitä, miten täyteen sen täyttää. Jos tällaisia määriä lapsi juo parin tunnin aikana, niin päivän aikana hänellä tulee juotua monta litraa vettä.

Vierailija
18/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lähisukulaiseni suuttui ja katkaisi välit, kun hyvin varovasti kerroin, että epäilin heidän noin vuoden ikäisen lapsensa kehityksessä olevan poikkeavuutta, jonka arvelin johtuvan syystä x. Kehotin ottamaan asian esille neuvolassa. Kumpikin vanhempi suuttui ja haukkui minut pystyyn. Myöhemmin osoittautui, että olin oikeassa. Välit ei edelleenkään kunnossa, ikään kuin minä olisin syyllinen heidän lapsensa vammaan.

Oma lähisukulaiseni ei suuttunut, kun varovasti epäilin kehityksessä olevan poikkeavuutta ja kehoitin ottamaan asian esille neuvolassa. Itseasiassa sukulaiseni osasi olla neuvolassa jämerä ja vaatia tutkimuksia, kun olin asian ottanut puheeksi, ja olin ollut oikeassa.

Mutta mututuntumalla enemmän kai niitä toisinpäin tapauksia on.

Vierailija
19/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä suuri määrä, omat lapseni eivät juo juuri koskaan. Pitää aina muistuttaa/tyrkyttää juotavaa. Treeneissäkään ei mene suuria määriä.

Vierailija
20/20 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lähisukulaiseni ei suuttunut, kun varovasti epäilin kehityksessä olevan poikkeavuutta ja kehoitin ottamaan asian esille neuvolassa. Itseasiassa sukulaiseni osasi olla neuvolassa jämerä ja vaatia tutkimuksia, kun olin asian ottanut puheeksi, ja olin ollut oikeassa.

Mutta mututuntumalla enemmän kai niitä toisinpäin tapauksia on.

Olen tuo jota kommentoit. Hyvä että sukulaisesi olivat jämerinä.

Yritin tosiaan ehdottaa, että veljen perhekn olisi toiminut noin. Mutta sen sijaan he minun ohella haukkuivat neuvolan täysin epäpäteväksi. Myöhemmin kuulin äidiltäni, että neuvolassa oli jo ennen minun sanomisiani ehdottettu tutkimuksia syystä jonka itse huomasin. Ilmeisesti vahva kieltomekanismi päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi