Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsiperheen vessa olla siisti?

Vierailija
07.01.2021 |

Minulle ei ole siistiä vessaa vielä tullut vastaan, jos perheessä on "itsenäisesti" vessassa käyviä pikkulapsia. Se rengas ja koroke on koko ajan paikallaan, ehkä pienimmän (tyhjentämätön) pottakin ahtaan vessan lattialla, vaippoja, vessapaperinpaloja ja epämääräisiä tahroja siellä täällä. Muutaman kerran olen kääntynyt kannoillani vessan ovella. Kuinka jotkut viitsii elää saastan keskellä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jos vanhemmat jaksaa juosta tyhjentää pottia ja vetää vessaa.

Kaikista kätevin on jos aikuisille on oma vessansa ja lapsille oma, tää kannattaa huomioida silloin kun alkaa rakentamaan tai ostamaan kotia.

Vierailija
2/16 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, kun vanhemmat osaavat siivota. Sulla on oudot piirit, jos et siistiä vessaa ole nähnyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina ollut siistit vessat. Neljä lasta. Miksei olisi? Kuseskeleeko muualla lapset muualle kuin pönttöön? Minulla poikia ja tyttöjä. Ei ole tarvinnut pestä pissoja muualta kuin vessanpöntön reunalta silloin kun olivat tosi pieniä mutta se tapahtui silloinkin aina heti vessakäynnin jälkeen. 

Vierailija
4/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mutta harvoin on. Mulle wc-tilojen siisteys on tärkeää, joten wc oli siisti myös pikkulapsiaikana. Monella tuttavalla wc on aivan remonttikunnossa, pyyhkeitä ei ikinä vaihdeta, roskis on aina täynnä, peilistä on nähnyt kuvajaisensa viimeksi vuosia sitten, hanasta ei löydy puhdasta kohtaa enää hammastahnakuorrutuksen alta jne. Toisilla wc on normi siisti, vaikka olisi useampi lapsi. Mua ei silti toisten vessat niin haittaa, ainoastaan silloin jos minun olisi tarkoitus puhdistaa itseäni vessassa, joka on minua likaisempi :D Aina otan laukun mukaan ja laukussa on minulla omaa paperia jolla voin vuorata pöntön reunuksen, avata ja sulkea käsihanan jos on tarpeen, sekä vetää pöntön ja koskea valokatkaisijaan, lukkoon, ja oven kahvaan. Myös desinfioivia pyyhkeitä löytyy.

Vierailija
5/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin, ei meillä ikinä ole tuollaista

Vierailija
6/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa siivotaan meillä viikottain.

Hanat, lavuaari, pöntöt ja pöntön vierus useammin. Joskus on roiskeita jos en ole ehtinyt putsata mutta heti kun näen niin putsaan. Potassakin saattaa olla pissaa ja ne kaadan pois kun huomaan eli menen itse vessaan. Viimeksi eilen illalla huuhtelin lattialta pölyt ja mahdolliset pissat pois ja pesin lavuaarin. Pöntön pesen tänään ja siistin vessan loppuun. Hanaa nyt tulee pyyhittyä joka päivä eli varmaan sen lavuaarinkin pyyhkäisen.

6 henkinen perhe ollaan ja 4 lasta joista 3 on poikia.

Vierailija
7/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rengas ja koroke tekevät vessasta epäsiistin? Mielenkiintoista, onko sinusta jokaisen rollaattorivanhuksen koti epäsiisti, koska siellä on se rollaattori?

Vierailija
8/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ystäväpiiri koostuu näköjään ihmisistä, joilla elämänhallinta on hukassa tai sitten he ovat boheemeja taitelijasieluja, joita ei pieni epäjärjestys häiritse. Oli niin tai näin, ap halveksii ystäviensä elämäntapaa.

Vierailija
9/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntön pienennin nyt on toki vessanpöntön päällä paikoillaan, koska lapsella ikää vasta 1v 8kk ja käy pöntöllä eikä osaa itse sitä vielä paikoilleen laittaa tukevasti. Vessa kyllä vedetään joka käynnin jälkeen ja vaipat kiikutan aina roskiin, koska minähän ne lapsilta otan pois.

Vessan roskiksena tommee tippee, joten ei tuon vastasyntyneenkään vaipat pääse haisemaan ja lisäksi roskat viedään joka aamu-ulkoilun aikaan ulos.

Vessan pesen kerran viikossa, joten ihan normisiistiä siellä on. Tervetuloa katsomaan!

Vierailija
10/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöntön pienennin nyt on toki vessanpöntön päällä paikoillaan, koska lapsella ikää vasta 1v 8kk ja käy pöntöllä eikä osaa itse sitä vielä paikoilleen laittaa tukevasti. Vessa kyllä vedetään joka käynnin jälkeen ja vaipat kiikutan aina roskiin, koska minähän ne lapsilta otan pois.

Vessan roskiksena tommee tippee, joten ei tuon vastasyntyneenkään vaipat pääse haisemaan ja lisäksi roskat viedään joka aamu-ulkoilun aikaan ulos.

Vessan pesen kerran viikossa, joten ihan normisiistiä siellä on. Tervetuloa katsomaan!

Millainen roskis on tommee tippee?

Vierailija
11/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina perussiisti vessa, koska osaan siivota. Mieskin osaa, eikä lapsetkaan (3kpl) ole käytökseltään mitään porsaita. Meillä on viisihenkisen perheen ainoassa wc/suihku-yhdistelmässä vieläpä pesutorni ja kissan hiekkalaatikko, eikä vessa silti ole kaaoksessa eikä likainen. 

Tervetuloa katsomaan ja oppimaan ;) 

Vierailija
12/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä lapset olivat 0-19v ja kaikki asuivat kotona heillä oli oma kylpyhuone ja erillinen wc. Ikinä ei ollut sotkua tai kusitahroja missään. Vauva ei tietenkään tyhjentänyt pottaansa itse vaan me vanhemmat teimme sen mutta ei kukaan kuseksinut suihkuun tai pytystä ohi. Vaippoja ei koskaan säilötty vessassa vaan vietiin aina roskikseen. Kerran viikossa pesivät molemmat. 

Vierailija
13/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani oppi käymään vessassa 2-vuotiaana ja luonnostaan siistinä lapsena en muista hänen sotkeneen vessaa kertaakaan (meillä vain yksi vessa ja useampi perheenjäsen, eli olisi tullut pian ilmi mahdolliset sotkut). Muistan omastakin lapsuudesta, miten ällötti käydä samassa vessassa kuin kavereiden veljet, aina oli kusta pöntönrenkaalla tai muuta ällöä! 

Vierailija
14/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, itse siistin vessan jokaisen oman käyntini yhteydessä.

Vierailija
15/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla siisti! Meillä 3 poikaa iältään 8v. 6v. ja 3v. Minä tai mieheni pesemme pöntön kerran päivässä ja pyyhimme lavuaarin. Tähän menee aikaa n.2min joten erittäin helppoa ja nopeaa. Koko vessa pestään sitten tarpeen mukaan,ehkä 1,5 viikon välein. Lattia suihkutetaan heti jos sinne tulee vahinkoja. Meillä lapset ei ole koskaan pottaikäisenä olleet vastuussa pyyhkimisestä niin siinä samallahan senkin tyhjennys sujuu.

Allekirjoitan kyllä tuon omalta osaltani että meillä on tasan yksi kaveriperhe joilla lapsia ja joiden vessa siisti. Onhan se melko inhottavaa käydä likaisessa vessassa, oli taloudessa lapsia tai ei. Ja ihan niillä lapsettomillakin on likaisia vessoja. Ja kyllä koko koti on yleensä sotkuinen jos vessakin on. Sitä ihmettelin kerran kun oli kaverini lapsen synttärit ja edes tuolloin ei ollut vessaa siivottu ennen vieraiden tuloa. Kyllähän se ällötti mutta ehkä äidillä oli aika paljon tekemistä neljän lapsen hoitamisessa ja tarjoilujen järjestämisessä kun isä oli töissä niin ehkä se vaan unohtui.

Vierailija
16/16 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan wessa polliisin virkakii. Jospa pysyisit ihan kotonasi jos noin paljo häiritsee toisten wessat