Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä arvoliberaaleja oikeistolaisia?

Vierailija
07.01.2021 |

Ovatko oikeistolaiset yleensä arvokonservatiiveja? Jokainen tuntemani persu karsastaa esim. seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun mielestä sisältyy oikeistolaisuuteen? 

Vierailija
2/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestän vain ja ainoastaan puolueita ja poliitikkoja jotka edistävät Suomen turvallisuutta konkreettisesti sekä sotilaallista liittoutumista Yhdysvaltojen ja NATOn kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebu karsastaa itseään?

Vierailija
4/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen arvokonsevatiivinen vihervasemmistolainen, kelpaako se?

5/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä olisi yksi liberaali oikeistolainen. Äänestän kokoomusta ja mielellään oikealta laidalta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse äänestän vain ja ainoastaan puolueita ja poliitikkoja jotka edistävät Suomen turvallisuutta konkreettisesti sekä sotilaallista liittoutumista Yhdysvaltojen ja NATOn kanssa.

On näet niin että jos näin ei tehdä pahoinpelkään että vasemmistolaisillakaan ei ole täällä enää mitään arvoja vaan ne on korvattu venäläisillä arvoilla.

Vierailija
7/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liberaali oikeistolainen, joskin lähempänä akselin keskipistettä kuin äärilaitaa.

Vierailija
8/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida palstalla, mutta eikös Alexander Stubb ollut juuri arvoliberaali ja sangen oikeistolainen?

Vierailija
9/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sun mielestä sisältyy oikeistolaisuuteen? 

Olennainen kysymys. 

Vierailija
10/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän tällä hetkellä oikeistopuolueita, mutta olin esimerkiksi tasa-arvoisen avioliittolain kannalla.

Vierailija
11/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti aatehistoriassa on ollut kolmijako, jossa konservatiivit ovat olleet oikealla, liberaalit keskellä ja sosialistit vasemmalla. Noiden ryhmien ulkopuolella ovat vielä ne polittiiset äärilaidat oikealla ja vasemmalla, jotka eivät hyväksy parlamentaarisen demokratian pelisääntöjä ja vapaita vaaleja, jotka mahdollistavat politiiikkojen vaihtamisen uusiin kasvoihin hoitamaan yhteisiä asioita.

Pidän itseäni liberaalina oikeistolaisena, jolle molemmat poliittiset äärilaidat ovat vastemielisiä ja Suomen kansainvälisen aseman suhteen kannatan EU- ja Nato-jäsenyyttä. En ole lainkaan uskonnollinen ja minusta täällä useimmat asiat on hoidettu hyvin moneen muuhun maahan verrattuna eikä täällä ole tarvetta lahjoa virkamiehiä, jotta he tekisivät työnsä kunnolla. Seuraan aktiivisesti politiikkaa, mutta en ole minkään puolueen jäsen.

Vierailija
12/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Äänestän kokoomusta, kannatan tiukkaa talouspolitiikkaa ja vähemmistöjen oikeudet ovat lähellä sydäntäni. En tykkää ps:stä enkä vihervasemmistosta.

Vierailija
13/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti aatehistoriassa on ollut kolmijako, jossa konservatiivit ovat olleet oikealla, liberaalit keskellä ja sosialistit vasemmalla.

Niinkö? Itse käsitän, että on yksi jako konservatiiveihin ja liberaaleihin, ja toinen jako oikeistoon ja vasemmistoon (mihin sosialistit kuuluvat).

Jälkimmäinen jako muodostuu siitä, miten suhtaudutaan valtion rooliin vs yksityisen ihmisen rooli taloudessa ja yhteiskunnassa.

Ensinmainittu jako taas käsittelee arvoja. Konservatiivi korostaa perhettä, perinteitä, vanhanaikaisia arvoja. Liberaali taas vapautta, suvaitsevaisuutta ja muutoksia.

Näistä yleisimmin liitetään yhteen konservatiivi oikeistolaisuuden kanssa ja liberaalius vasemmistolaisuuden kanssa.

Ja nyt ap kysyy onko täällä arvoliberaaleja oikeistolaisia, eli tuosta perusnormista poikkeavia.

Tässä nyt alustus keskusteluun, kun se aloituksesta puuttui.

ei ap

Vierailija
14/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Äänestän kokoomusta, kannatan tiukkaa talouspolitiikkaa ja vähemmistöjen oikeudet ovat lähellä sydäntäni. En tykkää ps:stä enkä vihervasemmistosta.

Kannatan myös Natoa ja EU:ta kuten edellinen kirjoittaja.

Vierailija
15/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida palstalla, mutta eikös Alexander Stubb ollut juuri arvoliberaali ja sangen oikeistolainen?

Luulenpa, että Stubb jos kuka on mamma mammojen joukossa.

Vierailija
16/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Uskon, että oikeistolaisuuteen kuuluu vastuunkanto ja lähimmäisen auttaminen, ei tuomitseminen.

Vierailija
17/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksessa on muutamia henkilöitä, jotka uskaltavat ajaa tuota asiaa: Lepomäki ja Vartiainen ainakin.

Vierailija
18/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös moni kokoomuslainen ole?

Vierailija
19/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös moni kokoomuslainen ole?

Ja melkein kaikki RKP:läiset.

Vierailija
20/22 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvolíbe raali oikeisto lainen täällä. Uskon aikuisten ihmisten kykyyn arvioida itse omat riskinsä ilman, että heitä tulee holhota, jos ei kykene, niin sitten välttää kuollakin pois. En myöskään näe mitään arvoa kansallistunteella tai -valtiolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi