Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylivirittynyt hermosto/ keho, mikä auttaa?

Vierailija
07.01.2021 |

Hermosto/ keho on ollut vuosia stressitilassa. Lääkärikin tämän todennut, aiheuttaa nimittäin paljon oireita. Esim. töissä stressaava tilanne saa aikaan rintakivun, keho heilahtaa punaiseksi, sydän hakkaa. Ei ole sydämessä vikaa, tutkittu on.

Millä keinoin olette saaneet kehon rauhoittumaan? Ilmaiset keinot, osteopatia, lääkkeet?

Elämäntilanne on sellainen että pieni stressi on jatkuvaa, mutta kohdistuu sellaiseen asiaan jolle en voi itse mitään.

Helppiä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta tuntia nukut yössä?

Syötkö miten? Entä miten paljon juot kahvia tai teetä? Joillekin ei sovi kofeiini ollenkaan.

Vierailija
2/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopatia, hieronta, unilääkkeet, netinkäytön rajoittaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin meditaatiota. Unihypnoosia. Avantouinti.

Vierailija
4/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeitto öisin ja painotyyny mukana töissä, tsemppiä! Harjoittele myös pidennettyä uloshengitystä - laske 4 sisään ja 8 ulos. Ei onnistu ensin millään, mutta pidennä rauhassa kuukausien harjoittelulla.

Vierailija
5/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin välttäminen, riittävä uni, elämän rauhoittaminen niin hyvin kuin mahdollista, jooga, asmr-videot

Vierailija
6/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nukun 6-8h,vuorotyö vaikuttaa tähän. Viimeaikoina unetkin vähentyneet kun on niin paljon oireita. Kahvia olen juonut paljon, nyt vähentänyt yhteen kuppiin päivässä, lisäksi rooboisteetä.

Aika normaali ruokavalio, ei paljon punaista lihaa.

-ap

Vierailija
7/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot, itselläni Rivatril. Mulla tuo tila on krooninen ja johtaa mm. suorastaan vaaralliseeen unettomuuteeen ja jatkuvaan korkeaan sykkeeseen ilman lääkitystä. Ja koska mulla ei asiaan ole löydetty selkeää fyysistä tai psyykkistä syytä, eikä elämäntapamuutokset auta riiittävästi, lääkitys tulee todennäköisesti kestämään loppuelämän.

Vierailija
8/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painopeitto öisin ja painotyyny mukana töissä, tsemppiä! Harjoittele myös pidennettyä uloshengitystä - laske 4 sisään ja 8 ulos. Ei onnistu ensin millään, mutta pidennä rauhassa kuukausien harjoittelulla.

Minäkin suositelen painopeittoa

Vierailija
9/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on lääkärissä todettu tuo hermoston ylivireystila, ts. mitä tutkimuksia sulle tehtiin?

Kysyn, kun epäilen itselläni samantyylistä, mutta en usko että ihan kunnallisessa tk:ssa asialle tehtäisi mitään tai tutkittaisiin.. Varmaan vaan "ota Buranaa ja varaa uusi aika jos ei mene ohi", sama vastaus kaikkeen.

Niin tietäisi mitä edes olisi järkevää tutkia..

Vierailija
10/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuohon auttoi itselleni sopivien ihmisten seura.

Vierailija
11/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista stressin aiheuttajat.

Vierailija
12/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopatialla! :)

Vierailija
13/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa vagushermo! 😌

Vierailija
14/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärinä rauhoittaa ylivirittyneen kehon, sellaisia tuoleja/petejä on en muista nyt merkkiä. Hengitystekniikka mikä mainittiinkin on toimiva. Sitten tanssit itsesi rennoksi, mikä sitten lieneekin musan tahti mitä haluat kuunnella, erittäin toimivaa. Tubesta löytyy myös videoita, missä yksinkertaisesti hypitään paikallaan ja 'ravistellaan' jännitykset' hevonkuuseen. Testasin, toimii sekin. Pääasia, että saat lihaksista ensin sinne lukkiutuneet jännitteet pois, se aukaisee sitten myös näitä hermolukituksia.

Ja lopuksi se tärkein eli älä tee mitään, minkä koet itseäsi kuormittavaksi oli se sitten joku ihmissuhde, työ ym ym. Elämä on liian lyhyt siihen, että elät jatkuvassa ylivireys tilassa jonkun vastenmielisyyttä aiheuttavan asian kanssa, mikä kuitenkin on sen ylivirityksen syy.

Vierailija
15/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen kävely luonnossa, hengitysharjoitukset, avantouinti.

Vierailija
16/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi, rauhoittavan musiikin kuuntelu, opettele jokin mantra, jota toistat pitkin päivää ja jolla rauhoitat itsesi esim. hoponopo rukous: anteeksi, kiitos, olen pahoillani, rakastan sinua. 

Vierailija
17/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttanut osteopatia sekä binauralit youtubesta. 

Vierailija
18/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sairaus on se mikä aiheuttaa stressiä eli sitä en voi poistaa. Työstäni pidän, mutta huomaan tosiaan että hankalissa tilanteissa tulee nuo oireet, ahdistun.

Osteopaatille olen menossa ja hengitysharjoituksia jo tehnytkin. Kiitos kaikista vinkeistä, olisiko suositella/ linkkiä jostain tietystä rentoutusharjoituksesta?

-ap

19/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa stressaavien asioiden ajatteleminen säännöllisesti rauhoittaviin asioihin keskittymisellä. Minulla sellainen rauhoittava asia on esim. Raamatun lukeminen.

Tuo ainakin on asia, johon voi itse vaikuttaa. Sen sijaan unen laatuun ja määrään sekä itsestä riippumattomien stressaavien asioiden määrään ei yhtä hyvin voi vaikuttaa.

Sykettä nostava liikunta varmaan auttaa, koska siinä autonominen hermosto pakotetaan toimimaan tarkoituksenmukaisesti. Ylivirittyneisyyden tilassa on ymmärtääkseni kyse siitä, että hermosto on alkanut elää omaa elämäänsä ollen valmiina reagoimaan uhkiin silloinkin, kun mikään edes uhkaa.

Vierailija
20/48 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfulness-tekniikka auttaa mielenhallinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi