Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermostolliset oireilut ja iho-oireet

Vierailija
07.01.2021 |

Kaikenlaista tutkittu ja lisää tulossa, ainoa mihin olen kiinnittänyt huomiota on melko alhainen(?) ferritiini joka 29. Oireiluna mm voimakas hiustenlähtö, päänahka kutisee ja hilseilee (ei auta mitkään temput tähän ilmeisesti, kokeillut rasvat+öljyt+kaikki sisäiset hoitokeinot), silmät aamuisin aivan rähmässä ja verisuonet paistaa aina, iho tuntuu yliherkältä ja näppyä tulee vaikka mistä. Viiltäviä kipuja ympäri kroppaa, nivelissä (niissä ei kuitenkaan turvotusta), nivelet naksuu voimakkaasti, alaselän kipuilu ja outo sisäinen värinä jaloissa, raajat heittää kylmä-kuuma-kylmä rallia kokoajan, palelu, en jaksa enää lenkkeillä kunnolla vaan pakko mennä sohvalle makoilemaan kun kroppa tuntuu niin väsyneeltä ja ettei jalat vaan jaksa kantaa. Elohiiriä siellä täällä. Ylipäätänsä kamala aivosumu, olen kokoajan ärtynyt ja välillä tuntuu, etten muista mitä olen sanonut tai tehnyt. Olen aikaisemmin joka päivä lenkkeillyt ihan kunnon lenkkejä ja retkeillyt luonnossa, mutta nykyään kauppaankin kävely väsyttää ihan hirveästi ja olen voipunut ihan kokoajan.

Voisiko nämä liittyä tuohon ferritiiniin vai oliskohan kyse jostain muusta? Kilpirauhasarvot on katsottu, olen ihan normaalipainoinen ja liikunnallinen ihminen ollut aina. Olen pari kuukautta syönyt mietoa rautalisää kun vatsa ei vain kestä muuta, mutta apua ei ole kyllä ollut. Osa oireista on jatkunut useita vuosia, jossain kohtaa mietin hometta mutta ollaan tässä parissa ihan juuri valmistuneessakin asunnossa asuttu eikä oireet ole helpottaneet vaan pahentuvat kokoajan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villejä veikkauksia... voiko olla lisämunuaisen vajaatoiminta? Tai Guillain-Barrén oireyhtymän harvinainen muoto? https://neuroliitto.fi/tieto-tuki/tietoa-sairauksista/harvinaiset-neuro…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme