Iho repesi kainalotaipeesta yöllä
Heräsin yöllä kirvelevään kipuun kainalotaipeessa ja kun katsoin vessan peilistä, huomasin että kainalotaipeessa oli noin sentin repeämä. Siitä tihkui vähän verta. Miten hoidan tätä?!
Kommentit (23)
Itse varmaankin liimaisin repeämän kiinni. Dödö kannattaa tosiaan vaihtaa.
Repeämä ei ole ihan dödöalueella, vaan ulkoreunassa. Ap
Pitääkö mennä lääkäriin, tarviiko tämä tikkejä? Ap
Soita terveysneuvontaan. Ei ole normaalia että iho repeää ja on ainakin tulehdusriski.
Laita kuva, katsotaan mitä voidaan tehdä.
Repeämä? Taitaa olla vaan haava, vahingossa kynnellä raapassut...
Kuulostaa oudolta jos ihosi vaan repesi noin.
Heräsin siihen, kun käännyin sängyssä jotenkin äkillisesti ja silloin se repeämä tuli, tunsin sen. En raapaissut. Ja se näyttää pieneltä haavalta. Ap
Oletko lihonut yllättäen ja iho ei kestä?
Olen lihonut nyt joulunaikaan kyllä varmaan 3 kg jos en enemmänkin, laihduttelen juuri niitä pois. Ap
Tuosta siis tulee sanonta perse revenny. Kai se prsekin jos kainalokin.
Onko sulla esim. atooppinen iho? Tai kuivuuko ihosi kovasti pakkasella? Jos sulla ei ole aikaisemmin ollut mitään ihovaivaa, niin soittaisin sinuna terveyspalveluiden neuvontaan. Tuollainen voi aiheutua ihon ohenemisesta/kuivumisesta, mutta mikähän siihen voisi olla syynä? Lääkitys, vaihdevuodet, muu vastaava?
Iho on myös tosi kuiva, ihan korppu. Yritän kyllä rasvailla, mutta tuolta repeämäkohdasta en ole varmaan rasvannut. Ap
Jos sä olet joku 75v----...mä uskon,
Vierailija kirjoitti:
Jos sä olet joku 75v----...mä uskon,
Mulla on yksi ystävä, jolla on atooppinen iho. Se on onneksi pysynyt pitkään hallinnassa, mutta kun hän oli nuorempi, hänellä saattoi iho revetä yhtäkkiä. Että kyllähän tätä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Ikä on 58. Ap
Oho...mä luulin et sä olet joku parikymppinen.
Natusanin sinkkivoide? Sitähän käytetään vauvan pyllyyn, joten pitäisihän sen silloin hyvä olla aikuisellekin.
Ompele kiinni repeämä. Ja vaihda dödö alumiinittomaan.