Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset, joilla kasvaa paksuja karvoja leuan alla!

Vierailija
06.01.2021 |

Minkä pituisia ja -painoisia olette? Minä 165 cm ja 70 kg. Lievää ylipainoa siis on. Juttelin gynen kanssa asiasta ja hän sanoi, että ongelma voi poistua jos laihdutan 65 kiloon.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putoavatko karvat pois, kun paino pienenee? Onpas erikoista.

Ei, ne nypitään pois ja tämän jälkeen eivät enää kasva takaisin. Pcos:stahan sanotaan että ylipainoisella laihdutus auttaa jos haluaa eroon karvankasvusta väärissä paikoissa.

Vierailija
22/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut että karvat johtuisivat ylipainosta?

No ei ne johdukaan 😂

Kyllä ne voivat johtua. Pcos ylipainoisella usein vaikuttaa juuri karvojen kasvuun. Kun painoa pudotetaan niin karvojen kasvukin usein vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 176 cm ja 70 kg.

Oletan sen johtuvan iästäni, koska ne lisääntyvät iän myötä.

Vierailija
24/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sairaalloisen ylipainon takia hormonit sekaisin tms., ja noita paksuja mustia karvoja kasvaa ihan kunnolla. Leuassa ja leuan alla kaulassa etenkin. Puhutaan useista kymmenistä, ja kaikki sellaisia karkeita, pikimustia. Ei hauskaa, kun iho on aivan vaalea. :( Päivittäin saa nyppiä, kasvavat heti takaisin. 

Vierailija
25/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle viisikymppinen ja melkein 180-senttinen. Viimeisten 20 vuoden aikana olen ollut sekä ali- että ylipainoinen, ja koko ajan leuanmutkassani on kasvanut kaksi karvaa, toinen pikimusta ja toinen väritön. Niistä ei saa pinseteillä otetta moneen päivään sen jälkeen, kun ne ovat ryhtyneet pilkistämään, ja ne tuntuvat kuin rautalanganpätkiltä.

Karvan määrä ja laatu ei ole painosta kiinni. Jos partaa on, vika on jossain muualla. Nykyisin on se tyyli, että jos ylipainoinen ihminen menee lääkärille näyttämään katkennutta jalkaa tai turvonnutta imusolmuketta, ensimmäinen kommentti koskee ylipainoa..

Vierailija
26/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Tuolta poimittua: "Naisen karvankasvu lisääntyy joskus lihavilla naisilla"

Eli itselläni alkoi karvoitus leuan alla tulla juuri painonnousun jälkeen. Kun painoin 65 kg ei minulla ollut mitään tällaisia paksuja leukakarvoja. Kun paino nousi vähitellen 70 kiloon, niin sitä mukaan karvoituskin lisääntyi.

Ap

Vierailija
27/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

175/57, joo kasvaa leuassa (tulee aina samoihin kohtiin) ja kyllä mä höylään ylähuulelta "viiksetkin" kun tarvitsee näyttää siistiltä jossain tilanteessa. Noita kasvoja on kasvanut jostain teini-ikäisestä (nyt ikää 35) saakka ja anoreksiaa sairastin niihin aikoihin, ylipainoa taas ei ole koskaan ollut. Myös varpaiden päällä on kivat hobittikarvat :D

Vierailija
28/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity kylä painoon, ainakaan viiden kilon laihdutukseen. Olen normipainoinen ja poistin leukakarvat laserilla. Joudun käymään noin kolmen vuoden välein uudelleen, kun tulee uusia. Todella paksut hiukset mullakin, ei ole mitään hormonihäiriötä eikä sairautta. Karvat ovat inhottavia, mutta onneksi niistä pääsee eroon suht helposti. Reilun satasen maksaa tuo laser.

Onko siis satasen kerta, jouduitko käymään monen kerran sarjan silloin vuosia sitten?

Ap:n kyssään: itselläni on ollut noita turpajouhia siitä asti kun olin hoikka parikymppinen, eli ei omalla kohdallani joudu painosta.

Vierailija
29/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaalloisen ylipainon takia hormonit sekaisin tms., ja noita paksuja mustia karvoja kasvaa ihan kunnolla. Leuassa ja leuan alla kaulassa etenkin. Puhutaan useista kymmenistä, ja kaikki sellaisia karkeita, pikimustia. Ei hauskaa, kun iho on aivan vaalea. :( Päivittäin saa nyppiä, kasvavat heti takaisin. 

Voi, otan osaa! Minullakin kasvaa leuan alla kymmeniä karvoja, jotka kasvavat usean millin pituisiksi ellen nypi niitä. Ovat kyllä vaaleita, mutta karkeita. Piikikäs sänki inhottaa ja ärsyttää, mutta ei paljon parempi vaihtoehto ole kasvattaa niitä täyteen pituuteensa, kun tietyissä valoissa ovat kyllä aikamoiset katseenvangitsijat 😂

Ap

Vierailija
30/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päälle viisikymppinen ja melkein 180-senttinen. Viimeisten 20 vuoden aikana olen ollut sekä ali- että ylipainoinen, ja koko ajan leuanmutkassani on kasvanut kaksi karvaa, toinen pikimusta ja toinen väritön. Niistä ei saa pinseteillä otetta moneen päivään sen jälkeen, kun ne ovat ryhtyneet pilkistämään, ja ne tuntuvat kuin rautalanganpätkiltä.

Karvan määrä ja laatu ei ole painosta kiinni. Jos partaa on, vika on jossain muualla. Nykyisin on se tyyli, että jos ylipainoinen ihminen menee lääkärille näyttämään katkennutta jalkaa tai turvonnutta imusolmuketta, ensimmäinen kommentti koskee ylipainoa..

Siihen, että tiettyihin sairauksiin tarjotaan lihaville parannuskeinoksi laihdutusta alkaa kohta kuolla enemmän niitä laihoja, joilla on ne samat sairaudet, kuin lihavia. Ikävää lihavien kannalta, että saavat huonoa hoitoa, mutta hengenvaarallista monelle normaalipainoiselle, että lääkärit eivät ota sairauksia tosissaan.

Vierailija
31/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity kylä painoon, ainakaan viiden kilon laihdutukseen. Olen normipainoinen ja poistin leukakarvat laserilla. Joudun käymään noin kolmen vuoden välein uudelleen, kun tulee uusia. Todella paksut hiukset mullakin, ei ole mitään hormonihäiriötä eikä sairautta. Karvat ovat inhottavia, mutta onneksi niistä pääsee eroon suht helposti. Reilun satasen maksaa tuo laser.

Onko siis satasen kerta, jouduitko käymään monen kerran sarjan silloin vuosia sitten?

Ap:n kyssään: itselläni on ollut noita turpajouhia siitä asti kun olin hoikka parikymppinen, eli ei omalla kohdallani joudu painosta.

Ihan tarkkaa hintaa en muista, reilu satanen kuitenkin se oli enkä joutunut käymään kuin sen yhden kerran. Uusinta sitten seuraavana vuonna, sen jälkeen olen käynyt noin joka kolmas vuosi. Nyt taas menisin, mutta koronan takia ei oikein viitsi.

Vierailija
32/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tarkkaa hintaa en muista, reilu satanen kuitenkin se oli enkä joutunut käymään kuin sen yhden kerran. Uusinta sitten seuraavana vuonna, sen jälkeen olen käynyt noin joka kolmas vuosi. Nyt taas menisin, mutta koronan takia ei oikein viitsi.

Laserhoitaja muuten sanoi, että joutuu ottamaan sarjoina, mutta ei mun ole tarvinnut. Kasvoi nännipihoissakin muutama karva ja kertakäsittely riitti. Siitä on ainakin kymmenen vuotta ja yhtään karvaa ei ole takaisin tullut eli aika tehokasta on. Poistaisin säärikarvat ja bikinirajatkin pysyvästi, jos olisi varaa.

Toki jos on hormonihäiriö, niin karvat kasvavat takaisin seuraavaan karvatuppeen tuhotun viereen eli varmaan vaatii sen hormonilääkityksen, että karvoitus saadaan kuriin. Itselläni siis ei ole hormonihäiriötä, vaan olen vain luonnostaan paksutukkainen ja karvainen.

Vierailija
33/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laserhoitaja muuten sanoi, että joutuu ottamaan sarjoina, mutta ei mun ole tarvinnut. Kasvoi nännipihoissakin muutama karva ja kertakäsittely riitti. Siitä on ainakin kymmenen vuotta ja yhtään karvaa ei ole takaisin tullut eli aika tehokasta on. Poistaisin säärikarvat ja bikinirajatkin pysyvästi, jos olisi varaa.

Toki jos on hormonihäiriö, niin karvat kasvavat takaisin seuraavaan karvatuppeen tuhotun viereen eli varmaan vaatii sen hormonilääkityksen, että karvoitus saadaan kuriin. Itselläni siis ei ole hormonihäiriötä, vaan olen vain luonnostaan paksutukkainen ja karvainen.

Kiitos vastauksista! Pitääpä harkita munkin tuota laseria kunhan korona on ohi. Ja joo, onhan eteläeurooppalaisilla naisillakin karvoja leuassa juuri tuon paksutukkaisuuden tai kenties geenien vuoksi, ei hormonaalisista syistä. Kreikkalaisessa naimakaupassakin (leffa) morsiusneidot nyppivät kilvan pinseteillä karvoja toistensa leuoista häihin valmistautuessaan. :)

Vierailija
34/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinsetit kunniaan

Vierailija
35/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 27:lla on muuten osin kreikkalaiset sukujuuret, joten omalta osaltani olen aina voinut syyttää geenejä näistä ;)

Vierailija
36/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi on 22. Siinä ovat olleet jo yli 6 vuotta. Olen niin tottunut partaani että unohdan ajaa sen.

Vierailija
37/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö sinkkiä? Mulle alkoi kasvaa haituvaa leukaan kun söin sinkkiä, sitten luin että sinkki aiheuttaa karvankasvua. Ongelma poistui kun lopetin sinkin syömisen.

Sinkki nostaa illalla otettuna testosteroiinitasoja.

Vierailija
38/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihdevuodet ohittanut ylipainoinen rouva. Joitakin kuukausia on parta kasvanut toiselle puolelle leukaa. Ylähuulen alla oli jo aiemmin vaaleita karvoja. Ne alaleuan karvat ovat tummia ja lähes joka päivää pitää ajaa ne pois. Mistä ne nyt tulivat? Ahdistavaa tällainen.

Vierailija
39/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kasvoi ensin mustia karvoja rinnoissa. Kasvu kiihtyi esivaihdevuodien aikaan ja alkoi tulla myös leuan alle. Hormonitasot mitattiin eikä ollut mitään hormonihäiriötä. Onhan mun painokin pikkuhiljaa noussut 10kg. Nyt olen 162cm ja 66kg. Eli ei vaa'an mukaan ylipainoa, mutta oikeasti 13kg ylimääräistä rasvaa (kehonkoostumusmittarin mukaan). Mielestäni mustien karvojen ilmestyminen väheni kun aloitin estrogeenihoidon vaihdevuosiin. Eli olisiko kuitenkin estrogeenin vähyys joka vaikuttaa? Tai jos estrogeeni vähenee, niin testosteronin osuus kasvaa?

Vierailija
40/41 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen normaalipainoinen 50v ja leuan alla kasvanut jo kymmenisen vuotta yksi karva. Nyppäisen aina muutaman kuukauden välein irti, kun se on kasvanut noin sentin mittaiseksi, jotta saan siitä jotenkin otteen.

Sama! Vai olisko noita peräti kaksi :)

Olisko joskus nelissäkymmenissä ilmaantuneet. Hupaisia melkein, tietysti sen jälkeen kun olen nyppinyt/ajanut ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän