"LeenaTurpeinen , sanoit koronarokotus-infossa, että Hoivakotien asukkaiden rokottamista hidastaa mm. se, että joudutaan pyytämään lupaa omaisilta tm. tahoilta"
Rokotukset on ollut tiedossa jo maaliskuu -20 lähtien. Ja nyt te kysette lupia??
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä johtaminen????
Niin, kuka johtaisi lähiomaisia käyttäytymään kuten aikuiset?
Sehän vaatisi että joku ottaisi homman hoitaakseen eli vetovastuun.
Semmosia ei ole nykyaikana nähty.
Hissutellaan ja ehkä ja ehkä ja lomatkin on taas ja nyt alkaa viikonloppu.
Millä sinä pakotat omaisen edes vastaamaan vaikka lähettäisit kirjeenä lomakkeen, jossa laitetaan rasti ruutuun ja nimi, päivämäärä ja paikkakunta siihen alle?
Vastaus määräaikaan mennessä tai vastaus tulkitaan kielteiseksi.
Näin minä sen tekisin.
Ja sitten osa sanoo, ettei saanut kirjettä. Tai ei vastaa puheluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi iäkkäitä hoivakotien asukkaita edes rokotetaan? Jotta dementoitunut ja sairas ihminen saa elää laadukasta elämää laitoksessa?
On siellä kuule ihan tervepäisiäkin, joilla vaan liikuntakyky on huono.
Juuri noin ja jos järkeä on tallella ihminen saa itse päättää ottaako rokotteen. Jos on täysdementti tai halvaantunut puhekyvytön silloin on edunvalvoja tai omainen joka hoitaa asiat.
Toivottavasti ovat inhimillisiä ja kieltävät rokottamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä johtaminen????
Niin, kuka saisi lähiomaiset ottamaan lääketehtaan vastuun, jos rokote aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia? Siitähän tässä on kyse eli jos rokotettu saa ikävän reaktion tai kuolee, ei ole mitään mahdollisuutta saada viranomaisia vastuuseen, koska lähiomainenhan sen rokotteen halusi ja vastuun kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä johtaminen????
Millä sinä pakotat omaisen edes vastaamaan vaikka lähettäisit kirjeenä lomakkeen, jossa laitetaan rasti ruutuun ja nimi, päivämäärä ja paikkakunta siihen alle?
Näin minä sen tekisin.
Sitä varten on julkinen tiedoksianto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä johtaminen????
Näin minä sen tekisin.
Sitten meni rokotus ohi, voi voi. Aina on näitä ihmisiä, jotka luulee maapallon pyörivän heidän ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä johtaminen????
⁷
Näin minä sen tekisin.
Niin mitä sitten? Asia tulkitaan niin kuin se kirjeessä on kerrottu. Silloin tällöin kannattaa myös kysyä hoitopaikasta miten he toimivat mahdollisten lupien/rokottamisien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joskus nämä pahanilmanlinnut, mielenpahoittajat, kaikesta valittajat, salaliittoteoreetikot, amatöörit kaikkitietävät, ikuiset oikeassa olijat, olisivat edes hetken hiljaa.
Tämä on niin totta. Näin sanoo useat naiset.
Pitäisi olla hiljaa antaa ajan kulua. Ihan hiljaa, ei kukaan edes tiedä että ollaan täällä.
Mutta puolet kansasta on miehiä.
Hommat täytyy tehdä oikein ja AJALLAAN.
Ei silloin tällöin kahvin lomassa, vaan
silloin tällöin kahvia työn lomassa jos jää aikaa.
Näin ne hommat hoituu ja Suomi pysyy pystyssä. Ei hel**ti hissuttelemalla.
Tuoteselosteen voi lukea vaikka useamman kerran kun printtaa sen ennen rokottamista. THL:n sivuilla ovat aina hyvissä ajoin valittujen kausi-influenssarokotteiden kauppanimet jne.
Miten sinä varmistat, että saat juuri sitä rokotetta etkä jotain lumelääkettä? Ainakin minulle kävi niin, että olin ladannut puhelimeen tuoteselosteen ja halusin nähdä lääkeampullin; siinä ei ollut tuotteen nimeä eikä mitään koodia, jolla varmistaa, että kyseessä oli influenssarokote.
Miksi meidän muiden pitää odottaa vuosi, jotta hitaat saadaan roketettua ensin. Täysin kohtuutonta työssäkäyviä kohtaan. Mitä sillä mummolla on menetettävää muka enemmän? Lapsiperheissä vanhemmat jos sairastuu ja kuolee, niin lapset jää ilman vanhempia. Työssäkäyvät pitävät talouden pystyssä. Eikö se riitä, että ne hoivaihmiset rokotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä johtaminen????
Niin, kuka saisi lähiomaiset ottamaan lääketehtaan vastuun, jos rokote aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia? Siitähän tässä on kyse eli jos rokotettu saa ikävän reaktion tai kuolee, ei ole mitään mahdollisuutta saada viranomaisia vastuuseen, koska lähiomainenhan sen rokotteen halusi ja vastuun kantaa.
Ei sitä vastuuta rokottamisesta tai rokottamattomia jättämisestä voi kenellekään siirtää. Lääketehdas on vastuussa testaamisesta mutta ei kaikista mahdollisista sivuvaikutuksista yhtä vähän se on vastuussa siitä jos rokottamattomia jättäminen aiheuttaakin suuremman vaaran ha suuremmat riskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joskus nämä pahanilmanlinnut, mielenpahoittajat, kaikesta valittajat, salaliittoteoreetikot, amatöörit kaikkitietävät, ikuiset oikeassa olijat, olisivat edes hetken hiljaa.
Pitäisi olla hiljaa antaa ajan kulua. Ihan hiljaa, ei kukaan edes tiedä että ollaan täällä.
Tuoteselosteen voi lukea vaikka useamman kerran kun printtaa sen ennen rokottamista. THL:n sivuilla ovat aina hyvissä ajoin valittujen kausi-influenssarokotteiden kauppanimet jne.
Miten sinä varmistat, että saat juuri sitä rokotetta etkä jotain lumelääkettä? Ainakin minulle kävi niin, että olin ladannut puhelimeen tuoteselosteen ja halusin nähdä lääkeampullin; siinä ei ollut tuotteen nimeä eikä mitään koodia, jolla varmistaa, että kyseessä oli influenssarokote.
Mikä intressi influenssaa on rokottaa lumelääkkeellä? Tai koronaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä johtaminen????
Riski sisältyy aina kaikkiin uusiin lääkkeisiin myös. Se pitäs aikuisen tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joihin asioihin vain pitää pystyä luottamaan jos haluaa asioida ihmisten kanssa. Jos ei pysty kehenkään luottamaan kannattaa pysyä kotona ja olla hakeutumatta rokotettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo vuosia mutta minun hoivakodissa olleen omaiseni lääkitystä ja ruokavalioa muuteltiin jatkuvasti milloin kenenkin toiveesta. Aivan älytöntä, ettei edes lähtöä tekevä saanut viimeisenä elinvuonnaan joulukonvehteja koska yksi sukulainen kielsi kaiken sokerin häneltä.
Kauheaa! Tuttuni sisätautien erikoislääkäri sanoi vuosia sitten, että kun ihminen on ylittänyt 85v iän häneltä ei enää pidä eikä tarvitse kieltää mitään herkkuja. Siinä iässä saa nauttia kaikista herkuista mistä tykkää. Olen samaa mieltä.
Ei se niin yksinkertaista ole kuin tyhmät luulevat sen olevan.
Soittamiseen ja kyselmiseen mene yhden tai kahden työntekijän työpanonos.
Lisäksi pitää tutkia jokaisen hoivakoti potilaan sairaskertomus kunnolla, että voidaanko hänelle yleensä edes antaa rokotetta.
Tutkia myös se, millaisia lääkkeitä potilas käyttää.
He kun eivät itse muista enää sairauksiaan eikä lääkitystään.
Se on melkoinen revohka joka ikisessä hoito-ja hoivalaitoksessa ja muissa laitoksissa, jos ihmise eivät itse pysty asioistaan päättämään, kuten henkisesti vajaa ja ne joilla on edunvalvoja.
Ei se ole aina omainen, jolta asiaa kysytään, se voi vieras edunvalvoja.
Kannattaa tehdä ne omat hoitotahdot ja muistitestamentit jo mieluiten tänään useampana kappaleena. Siinä eivät muut pääse jyräämään oman vakaumuksen yli eivätkä ohi jos itsellä sattuu olemaan dementia.
Itse vanhusten hoivapaikassa työskentelevänä, olen sitä mieltä, että mitä järkeä rokottaa näitä sängyssä makaavia, liikkumattomia, käänneltäviä ihmisiä. He ovat jo ymmärryksen ulkopuolella, syötettävinä sängyissään, vaipoissa. Makaavat päivät pitkät, eivät puhu, eivätkä reagoi. Lähes 100- vuotiaita rokotetaan koronaa vastaan. Miksi? Eikö olisi inhimillisintä antaa heidän jo lähteä? Miksi heitä ylipäätään pidetään väkisin hengissä? On kauheata hoitaa heitä, kun ovat pelkkää luuta ja nahkaa, sikiöasennossa makaavia ihmiskuoria. Kärsin joka päivä, kun joudun katselemaan heidän kitumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä johtaminen????
Näin minä sen tekisin.
Tai vastaus tulkitaan kielteiseksi.
Ei ongelmia. Yksinkertaista. Seuraavalla kerralla hän pitää yhteystiedot kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse vanhusten hoivapaikassa työskentelevänä, olen sitä mieltä, että mitä järkeä rokottaa näitä sängyssä makaavia, liikkumattomia, käänneltäviä ihmisiä. He ovat jo ymmärryksen ulkopuolella, syötettävinä sängyissään, vaipoissa. Makaavat päivät pitkät, eivät puhu, eivätkä reagoi. Lähes 100- vuotiaita rokotetaan koronaa vastaan. Miksi? Eikö olisi inhimillisintä antaa heidän jo lähteä? Miksi heitä ylipäätään pidetään väkisin hengissä? On kauheata hoitaa heitä, kun ovat pelkkää luuta ja nahkaa, sikiöasennossa makaavia ihmiskuoria. Kärsin joka päivä, kun joudun katselemaan heidän kitumistaan.
Samaa mieltä.
Näin minä sen tekisin.