Pääsetkö lattialta ylös ilman käsiä ja jalkojen avulla, ei polvi istunnan kautta?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Joo, pääsen, mutta oon vasta 42v ja normaalipainoinen.
No odotapa vielä joku vuosi kun BMI:si on yli 30 ja maha röllöttää tiellä, tule sitten kehumaan tänne
Vierailija kirjoitti:
Älkää herranjumala nousko ylös. Siinä on vaarana kaatuminen ja muuta kauheaa. Lattia, sohva, sänky tai wot evö. Opettelin jo rullaanmaan munillani, helpottaa liikkumista. Vaimo on vähän väsynyt ja haluaa erota. Terveisiä täältä makuulta.
Ihmettelen minäkin, miten vastuuttomia ihmiset ovat nykyään. Tuosta vain nouseskellaan kuin se ei olisi juttu eikä mikään.
Tajutkaa ihmiset ajoissa ylös nousemisen vaarat ennen kuin on liian myöhäistä!
Vierailija kirjoitti:
Pääsen. N41
BMI tai en usko
En, sillä käteni on tiukasti kiinni kehossani :)
Pääseekö porukat syväkyykystä pystyyn?
Kaikki ei siihen kykene ja siksi sitä kysyn.
En pääse. Ikää 50, mutta on kaikenlaista vaivaa ja jatkuvaa kipua. Nukun lattialla, ja nousen päivittäin monta kertaa. Mutta kun esim. selkä on välillä normaalia pahempi, niin onhan se vaikeaa käsienkin avulla. Itse asiassa, käytän käsiä noustessani tästä keittiönpöydän ääreltäkin.
En pysty istumaan lattialla, mutta pääsen ylös käyttämättä käsiä apuna -> jalat koukkuun ja haralleen, takapuoli kantapäihin kiinni ja slaavikyykyn kautta ylös.
Istuma asennosta hakeutuu kyykky asentoon ja sitten nousee. Itseltäni onnistuu helposti.
27v
Pääsen, vaikka molemmissa polvissa on tekonivelet ja ikää 73.
Pääsen, mutta vain niin, että vasen jalka on risti-istunnassa edessä. Olen kovin toispuoleinen jalkojen ponnistusvoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polvi-istunta? Intiaani-istunta vai siis kantapäiden päällä istuminen?
Aloitetaan pyllyistunnasta, siis jalat suorina lattialla ja takapuoli maassa, ja siitä ylös ilman käsiä, tyyli on vapaa mutta monet vetää jalkaterät ristiin alle ensin.
Pääsen helposti, vanha juttu. T:täti 56-v.
En pääse. Kai moni, joka sanoi helpoksi, huomasi ettei saanut mennä ollenkaan polvilleen? Syväkyykky ei tuota vaikeuksia ylös eikä alas. N56
normaalipainoinen
Kaikki täällä sanovat pääsevänsä mutta eivät varmaan ole ymmärtäneet sitä tapaa mitä ap tarkoittaa..
Normaalisti pääsisin, mutta ei ole enää noin kuukauteen onnistunut. Ihan hirveää kömytä lattialta ylös polvien kautta ja käsillä itseään tukien ja vetäen. On niin kömpelö olo.
Nimim raskaana 39+2
Vierailija kirjoitti:
En pääse. Kai moni, joka sanoi helpoksi, huomasi ettei saanut mennä ollenkaan polvilleen? Syväkyykky ei tuota vaikeuksia ylös eikä alas. N56
normaalipainoinen
Kannattaa yrittää liikunnallisen harjoituksen lopuksi, silloin on vetreimmillään.
Vierailija kirjoitti:
No polvi istunta eli lattialla ensin menet polvillesi ja sieltä ylös.
En pääse polvilleni. Ja jos pääsisin, en taatusti ylös ilman käsiä.
Pääsen.
Mä olen syväkyykyssä lukenut sanomalehteni vuosia. Se pitää jalat ja alaselän notkeena ja monet hämmästyksestä soikeena.
130 kg ja 48 v.
Helposti. Jalat eteen koukkuun "pyllähtäneen kyykyn" tapaan ja siitä ylös.