Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miksi pojat ei armeijan ruokien kanssa pärjää, on heidän perheissään

Vierailija
06.01.2021 |

Koska kotona syödään niitä tuttuja helppoja ruokia, niin sitten ollaan armeijassa ihmeissään, kun ei saakaan sitä ruokaa mitä itse haluasi ja jätetään ruuat syömättä ja itketään mediassa nälkää.

Ennemmin kärsivät nälästä kuin syövät ja valmistavat jotain pussikeittoja maastossa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö pussikeitto nälkää, häh?

Vierailija
2/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ite sinne syömään pönttöruokaa ja kehu sen jälkeen, että olet kylläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ne saa niitä kylmiä eväspusseja? Ymmärrän kyllä jos potuttaa.

Vierailija
4/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluuko aloittajan ruokavalioon pussiruoka ja maitojauhe ruokana? 

Vierailija
5/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinoh. Kunnon tottunut syömään diten että lautasella on usein itse pyydettyä hirvieläintä/kalaa/lintua niin voihan se vähän oudoksuttaa kun laitetaan jotain pussikeittoa tai kasvispihviä.

Vierailija
6/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan pussi pitää. Siinä on aina laskettu energiamäärä. Vikana on vain, että pitää itse valmistaa.

Vierailija
7/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinoh. Kunnon tottunut syömään diten että lautasella on usein itse pyydettyä hirvieläintä/kalaa/lintua niin voihan se vähän oudoksuttaa kun laitetaan jotain pussikeittoa tai kasvispihviä.

No keskiverto armeijansa aloittava es-jonne ei ole tottinyt noin kulinaristisiin syöminkeihin. Varmaan aika harvassa ovat siinä sakissa, jotka noin on tottuneet syömään.

Vierailija
8/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tasa-arvo taas toteutuu.

Olisi poikien kannattanut valita vankila, niin ruoka olisi lämmintä, saisi pelata pleikkaria tai opiskella.

Vierailija
9/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paljon paremmin syötynä, kuin roskiin heitettynä. 

Esimiesten pitäisi määrätä syömään nämä annoksensa, kun eivät itse osaa.

ap

Vierailija
10/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opeteltiin armeijan ruokiin viimeiset 6 kk eli energia- ja suklaapatukoita, pussikeittoa ja näkkileipää. Proteiineja ei tule läheskään tarpeeksi, hiilihydraatteja senkin edestä. Aika vinhaa syödä ateriaksi kaksi energiapatukkaa, ei mitään muuta. Vatsalle ei kuiduttomuus tee hyvää, mutta Leijona Catering on laskenut, että tuolla ruualla kyllä pärjää.

Tärkeimmät numerot armeijaanlähtevälle oli paikallisten pizzerioiden tilausnimerot. Vekaralla on ihan tavallinen tilaus 30 pizzaa metsään.

Vierailija
11/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen annetut ruuat syötiin, eikä märisty päivät pitkät nälkää.

Ruoka oli aina hyvää, myös pussikeitot. Nälkä oli paras kokki siihen aikaan. Ei oltu lapsellisia, vaan syötiin ruoka mitä tarjottiin.

ap

Vierailija
12/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Söisitkö sinä päivästä toiseen maitojauhetta ja pussipaskaa. vielä telttamajoituksessa näillä keleillä? Vastaa ihan suoraan. Missäs itse suoritit asepalveluksesi?  

Vierailija
13/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen annetut ruuat syötiin, eikä märisty päivät pitkät nälkää.

Ruoka oli aina hyvää, myös pussikeitot. Nälkä oli paras kokki siihen aikaan. Ei oltu lapsellisia, vaan syötiin ruoka mitä tarjottiin.

ap

Missäs kävit intin? Vuonna -97 ei ainakaan jaeltu mitään pussikeittoja.

Olen satavarma että et ole todellakaan inttiä edes käynyt 

Vierailija
14/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Nykyään vaikutteita tulee somesta niin paljon, että nuoret ovat ihmeissään, mitä saa syödä ja mitä ei.

Vierailija
15/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Söisitkö sinä päivästä toiseen maitojauhetta ja pussipaskaa. vielä telttamajoituksessa näillä keleillä? Vastaa ihan suoraan. Missäs itse suoritit asepalveluksesi?  

Tietysti söisin. Sotilasvala vannottu ja annetut tehtävät suoritetaan ilman kitinää.

ap

Vierailija
16/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap sitä mieltä, että kotona pitäis pojille syöttää pienestä pitäen enemmän pussikeittoja ja maitojauhetta?

Vierailija
17/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ap sitä mieltä, että kotona pitäis pojille syöttää pienestä pitäen enemmän pussikeittoja ja maitojauhetta?

Kaikesta päätellen niin.

Vierailija
18/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli paremmin. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Nyt korona on pilannut tämänkin. Nuoret miehet nyt vaan kuluttaa aikamoisen määrän kaloreita päivässä. Varsinkin jos käkitään vielä metsässä pakkasessa telttamajoituksessa. Joku energiapatukka ja kauhallinen soppaa tuskin pitää hengissä. 

Vierailija
19/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin armeijan 15 vuotta sitten. Kasarmilla oli ihan ok ruoka, mutta metsäleireillä ei läheskään riittävä. Kaikki aina syötiin, mitä tarjottiin. Oli huutava nälkä koko ajan vaikka oli omia eväitäkin. Nykyään kuulemma on laatu vielä heikentynyt, ei edes soppatykkiä, vaan jotain suklaapatukoita ja jauheita. Kasvisruokapäiväkin pakotettuna, vaikka 99% vastustaa.

Vierailija
20/70 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varusmiehillä on nälkä ympäri Suomen – näin vastaa Puolustusvoimat

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/varusmiehilla-on-nalka-ympari-suomen...

Puolustusvoimat kritisoidusta maastoruokailusta: Jos ruuan määrässä tulee ilmi puutetta, siitä pitää ilmoittaa

https://yle.fi/uutiset/3-11522484

Puolustusvoimat tarkentaa maastoruokailuohjetta kritiikin jälkeen – "Osa varusmiehistä on kokenut, ettei ruoka tahdo riittää"

https://www.ksml.fi/paikalliset/2952756

Koronan vuoksi pakkiruokailussa olevat varusmiehet ovat valittaneet nälkää.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006622130.html

Tuoreet varusmiehet joutuivat heti kahdeksi viikoksi pakkiruokailuun ja moni laihtui kilokaupalla – Varusmiesliitto huolissaan ruuan riittävyydestä

https://yle.fi/uutiset/3-11488284

Neljä kuukautta pelkkää pakkiruokaa – Moni varusmies on kyllästynyt korona-ajan kurittamaan ruokahuoltoon, joka aiheuttaa jopa nälän tunnetta

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006614227.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä