Tunnetko ketään, joka olisi sairastanut koronan?
Kommentit (42)
Sellaiset reilu 20.... olisko 23 ja minä myös. Kaikilla lievä tai oireeton, vaikka usein väitetään että voi olla niinkin raju kuin influenssa.
En hyvin tunne, mutta tiedän töistä (iso firma) useampia. Duunareita jotka eivät voi tehdä etätyötä. Hengis selvisivät, mutta kova tauti oli osalle.
Tunnen, nimittäin serkkuni. Lapsensa oli saanut tartunnan päiväkodista ja nyt sairastaa koko perhe. Että sillä lailla.
Tunnen ainakin 10, 4 työkaveria ja kahden lapset, miehen 6 työkaveria. Minä olen ollut liki vuoden etätöissä, osa työkavereista tekee vuoroja työpaikalla, mies on opettaja lukiossa. Pk-seutu
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ainakin 10, 4 työkaveria ja kahden lapset, miehen 6 työkaveria. Minä olen ollut liki vuoden etätöissä, osa työkavereista tekee vuoroja työpaikalla, mies on opettaja lukiossa. Pk-seutu
Yks mun taudin sairastanut työkaveri tekee edelleen 60 % työaikaa, vaikka sairasti jo kuukausia sitten, oli yli 2 kk sairaana
Sisaren perheestä sairasta kolme henkilöä jo vuosi sitten, kaksi aikuista ja yksi lapsi. (Tuotu Alpeilta, matkaporukasta useampi muukin sairastui mutta niitä en tunne.) Yksi miespuolinen lapsuudenkaveri 40v oli sairaalassa koronan takia, meinasi kuolla, ei aikaisempia sairauksia eikä neurootikko (vaan päinvastoin liian rento varmaan). Parhaan kaverin iäkäs anoppi, joka ei käy kuin ruokakaupassa, eli tartunnan on ollut pakko tulla sieltä. Sitten hyvin paljon tutun tuttuja, jotka tiedän mutten tunne läheisesti. Asun Helsingissä, kaikki nämä tapaukset pääkaupunkiseudulta.
Muistaakseni kahdeksan. Asun itse Suomessa, mutta kaikki sairastuneista eivät . Suomessa sairastaneita on viisi. Yksi heistä oli teholla. Hänen vaimonsa kirjoitti myös heidän kokemuksesta kirjan.
Aina tämä sama kysely.
Kyllä, tunnen.
Sairastin itsekin kesällä.
Covid19 (jolle toivon mukaan keksitään nasevampi nimi) on monielinsairaus.
Ei flunssa eikä influenssa.
Sairauteni oli lyhyt, mutta omituisin tauti mitä olen kokenut.
Se alkoi yöllä. Minua koski joka paikkaan.
Palelin. Aamulla olin uupunut. Janotti, eikä mikään määrä juomista tuntunut riittävän.
Tuikkiva kipu päässä ja mahassa, kuumetta.
Oudoin oli sumea hidasjärkinen olo.
Voin kuvitella hyvin, että ihminen ei älyä omaa tilaansa eikä lähde sairaalaan ajoissa.
Sitten lähti hajuaisti kokonaan ja makuaisti vääristyi.
Toivon etten saa tautia uudelleen.
Tiedän päässeeni vähällä.
Kaikki eivät pääse.
Tunnen. Kaksi heistä kuoli siihen.
Tunnen : kaksi kaveriani ja toisen 16-v poika sekä 85-v appiukkoni. Kaikki selvisivät.
Itse sairastin, sekä kolme työkaveriani.
Tunnen neljä. Kolme on parantunut, yksi on tällä hetkellä teholla. Parantuneet ovat n. 30-45, kaksi naista ja yksi mies. Teholla on viisikymppinen mies.
Yhden, oli oireeton, kävi testissä vain koska sai ilmoituksen, että on altistunut. Ja pomoni lapsella oli myös, mutta häntä en ole ikinä edes tavannut.
No tällä hetkellä tiedän muutamia mutta en ketään jolla vakavaa muotoa. Pari tietämääni oli täysin oireetonta jotka jäivät kiinni testissä altistuttuaan.
Tunnen itse 3 henkilöä. Tuttujeni/perheenjäsenteni kautta (heidän ystäviään/perhettään siis) noin pari kymmentä. Suurin osa sairasti lievänä. Pari vakavaa tapausta, yksi teholla käynyt ja kolme kuollutta näissä.
T. Pääkaupunkiseutu ja tuttuja / sukulaisia ympäri Suomen
Tunnen kolme. Keski-ikäisiä. Yksi edelleen sairaalassa, yhdellä oli vain lievä lievä flunssa ja yhdellä parin viikon kunnon flunssa. Viimeiselle määrättiin myös verenohennuslääkitys.
Tällä leviämisvauhdilla kohta jokainen tuntee jonkun sairastuneen.
Tunnen useampia ja kolme tuttuani on siihen kuollutkin.
Yllättävän nuoria on joutunut sairaalaan tutuistani, ja vähäoireisten sairastajien kohdalla on tullut yllätyksenä että on jouduttu olemaan jopa kuukausia karanteenissa koska ne vähäiset oireet vaan jatkuu ja jatkuu.
Yksi harrastuskaveri ihan pandemian alkuvaiheessa. Ja viime kesänä miehen yksi entinen harrastuskaveri, hyvin iäkäs mies, kuoli koronaan.
Sit näitä altistuksia on tuttavapiirissä ollut, siis altistuneet koronalle, mm. vävyni töissään, samoin tyttäreni töissään, yksi lapsenlapsista.
Tunnen reilu parikymmentä taudin sairastanutta töiden kautta. Osalla on ollut lievempi versio ja toiset ovat olleet kipeitä useita viikkoja.
Kaksi naapuria, miehen sukulainen ja yhden sukuun naidun isä.
Jos täällä on yhä edelleen porukkaa jotka eivät ketään tunne, selitys taitaa olla siinä, että hän ei tunne oikein ketään tai asuu peräsaloilla.