Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka olisi sairastanut koronan?

Vierailija
06.01.2021 |

Itse en

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Poikani, joka on 25v. Miksi kysyt?

Vierailija
2/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mitään koronaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No töissä opiskelija jonka takia oltiin viikko karanteenissa. Ei jatkotartuntoja.

Tällä nuorella oli kuumetta ja jotain lihaskipua ja makuaisti poissa vähän aikaa.

Aika lievä siis.

Vierailija
4/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä täällä aina kysellään. Ihmettelen missä umpioissa ihmiset elää, kun harva tuntuu tuntevan ketään.

Itse tunnen kaksi pariskuntaa, jotka ovat sairastaneet. Nämä ovat hyviä tuttuja. Sekä toisen pariskunnan tartuntalähde, jota en niin läheisesti tunne, mutta tiedän kyllä. Lisäksi sitten naapurikadulta naapurukset, jotka tiedän, vaikka en henkilökohtaisesti tunne.

7 tartunnan saanutta siis tunnen enemmän tai vähemmän hyvin. Plus ne, joiden tartunnasta en tiedä.

Vierailija
5/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, kukaan omassa perheessä ei ole sairastanut, eikä kukaan ystävistä, ei tutuista, eikä sukulaisistakaan.

Vierailija
6/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen. Itseni, lapseni (12v) ja muutaman työtoverin.

Me sairastuimme lapsen kanssa jo maaliskuun alussa (helmikuun lopussa lomailemassa Italian Alpeilla, joo-o). Työkaverit ovat sairastuneet nyt syksyllä.

Vierailija
7/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itseni ja veljeni.

Vierailija
8/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kollega. Plus eräs entinen naapuri ja toinen puolituttu, joka oli ystävälleni läheinen henkilö. Kaksi viimeksi mainitsemaani kuolivat koronaa.

Vierailija
9/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen/tiedän. Työkaveri + hänen perheensä. Ikävästi myös työkaverin äiti ja isä (70v + ikäisiä) saivat taudin. Isä selvisi sairaalakeikalla. Äiti kuoli. Kuulemma oli ihan perusterve nykyisin. 10v sitten oli kylläkin ollut rintasyöpä tällä äidillä jos se sitten oli vaikuttanut jotenkin.

Myös toisen työkaverin lapsi ja mies. Työkaveri ei itse sairastunut.

Vierailija
10/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mitään koronaa ei ole.

Aivan, eli Los Angelesin kiellot tuoda huonoennusteisia potilaita sairaalaan, tuntien ruuhkat ambulanssien viemillä potilailla, kielto lisähapen käyttöön tai vaikka Etelä-Ruotsin tukkeutuneet sairaalat joissa lapsipotilaatkin ovat vaarassa ovat, mitä, valetta?

Vierailija
11/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin.

Vierailija
12/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän pahassa flunssassakin makuaisti menee vähäksi aikaa.

Mitä sitten?

Ei se otsikoihin tule.

Vierailija
13/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut itse kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla en oikeastaan sairastanut kun olin käytännössä oireeton. Toisella kerralla tauti oli yhtä helvettiä ja olen tyytyväinen että olen hengissä vaikka en ole yli kuukauden jälkeenkään palautunut "normaaliksi". Kannattaa ottaa etäisyys- ja hygieniasuositukset vakavasti ja noudattaa niitä ehdottomasti ja aina. Mikäli muut on niin tyhmiä etteivät tajua pitää etäisyyttä niin itse voi aina väistää heitä. Vaikka se oliskin joskus hankalaa. Typeriä ihmisiä on maailma täynnä ja heitä kannattaa välttää muutenkin.

Vierailija
14/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapseni kolme luokkakaveria ja ainakin osa heidän perheenjäsenistään, mukaan lukien keski-ikäisiä vanhempia.

- Toista koulua käyvän perheen, josta muut sairastuivat lievemmin, mutta toinen vanhempi joutui sairaalahoitoon, ei kuitenkaan tarvinnut hengityskonetta. Vanhemmat olivat tehneet etätäitä, joten lapsi toi varmaankin sen koulusta kotiin.

- Erään tutun, joka on myös julkkis ja hänen lähipiirinsä ihmisiä.

- Tutun raksamiehen pojan. Raksamies itse sai negatiivisen tuloksen.

- Samalla varikolla työskentelevät viisi bussinkuljettajaa.

- Yhden koronasta selvinneen vanhuksen ja toisen, joka kuoli koronaan.

- Vielä tuli mieleeni hoitaja ja hänen lapsensa, jotka sairastivat jo keväällä.

Terveisin, Helsinki ja laittakaa ainakin 4. - 9. luokat  etäopetukseen!

Vierailija
15/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden ihmisen töiden kautta, ei siis edes työkaveri.

Vierailija
16/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Työkaverini ja hänen puoliso. Työkaverini on heistä kahdesta se fyysisesti parempi kuntoinen, mutta sairasti koronan puolisoaan rajumpana. Ei tarvinnut kuitenkaan sairaalahoitoa.

Sairastivat koronan kolme kuukautta sitten ja työkaverin haju- ja makuaisti ei ole vieläkään kuulema palautunut normaaliksi.

Vierailija
17/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen/tiedän useamman. Yksi sukulainen kuoli koronaan noin kuukausi sitten.

Vierailija
18/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut itse kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla en oikeastaan sairastanut kun olin käytännössä oireeton. Toisella kerralla tauti oli yhtä helvettiä ja olen tyytyväinen että olen hengissä vaikka en ole yli kuukauden jälkeenkään palautunut "normaaliksi". Kannattaa ottaa etäisyys- ja hygieniasuositukset vakavasti ja noudattaa niitä ehdottomasti ja aina. Mikäli muut on niin tyhmiä etteivät tajua pitää etäisyyttä niin itse voi aina väistää heitä. Vaikka se oliskin joskus hankalaa. Typeriä ihmisiä on maailma täynnä ja heitä kannattaa välttää muutenkin.

Tämä. Nykytilanteessa on se hyvä puoli, että pahimmat idiootit tunnistaa siitä, että heillä ei ole maskia kasvoilla. Esim. useampikin tällainen mies on lähestynyt minua treffiseuran toivossa. Olen antanut pakit välittömästi ja selventänyt tietysti miksi. Melko sanattomiksi ovat menneet, tuskin kuitenkaan oppivat mitään. En treffaile ääliöitä. N26v

Vierailija
19/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän pahassa flunssassakin makuaisti menee vähäksi aikaa.

Mitä sitten?

Ei se otsikoihin tule.

Sitäpä voi sitten miettiä jokainen ihan tykönään miksi se nousee otsikoihin. Olisikohan siksi että se on monilla huomattavan rajumpi kuin paha flunssa, tai edes influenssa? Tai siksi että se näyttäisi aiheuttavan pahempia vammoja ja enemmän kuin influenssa mm veritulpat, munuaisongelmat, keuhkojen pitkäaikaisvauriot?

Itse tunnen montakin koronan sairastanutta, yhden kuolleen seitsenkymppisen ja yhden perusterveen kolmekymppisen joka joutui sairaalahoitoon.

Vierailija
20/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi