Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhat ihmiset jättävät ruoan valmistuksen jälkeen niin pitkäksi aikaa pöydälle, vaikka se pitäisi laittaa kylmään?

Vierailija
06.01.2021 |

Oletteko huomanneet samaa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä jätä ruokia lämpimään. Teen niin että valmistan isomman satsin kerralla, pakkaan ne annosrasioihin ja viilennän ensin kylmässä vedessä ja sitten laitan jääkaappiin. Ja ei, ei ole allergioita tai flunssia vaikka elintarvikkeiden hygieniasta huolehdinkin.

Jatkan vielä että olen bakteerikammoinen ja mielestäni esimerkiksi desinfioivat pesuaineet ovat kodeissa tarpeen vain noroviruksen jälkeen. Koirat ja kissat saavat nuolaista käsiä tai poskia. Lapsia ei ole, mutta en olisi hysteerisenä koko ajan pesemässä heidän käsiään ja tai kieltämässä koskemasta asioihin. Ruokamyrkytysbakteerit vaan ovat aika ärhäköitä eikä vatsan sekaisin meneminen nyt muutenkaan ole kiva juttu.

Vierailija
42/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää ottaa anopin synttäreillä kermakakkua kun se pitää sitä terassilla ja silloin on lämmin, toukokuu.

Samoin joitakin ruokia kun ei mahdu jääkaappiin. No vois vaikka siivota ekana sen jääkaapin ja heittää vanhoja ruokia pois, mutta kun ei. Kaikki pitää säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa vanhempi ihminen? Yli 25? Yli 30? Kauhistuttavasti yli 40? :D

Vierailija
44/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä jätä ruokia lämpimään. Teen niin että valmistan isomman satsin kerralla, pakkaan ne annosrasioihin ja viilennän ensin kylmässä vedessä ja sitten laitan jääkaappiin. Ja ei, ei ole allergioita tai flunssia vaikka elintarvikkeiden hygieniasta huolehdinkin.

Jatkan vielä että olen bakteerikammoinen ja mielestäni esimerkiksi desinfioivat pesuaineet ovat kodeissa tarpeen vain noroviruksen jälkeen. Koirat ja kissat saavat nuolaista käsiä tai poskia. Lapsia ei ole, mutta en olisi hysteerisenä koko ajan pesemässä heidän käsiään ja tai kieltämässä koskemasta asioihin. Ruokamyrkytysbakteerit vaan ovat aika ärhäköitä eikä vatsan sekaisin meneminen nyt muutenkaan ole kiva juttu.

Kiva typo, siis EN OLE bakteerikammoinen!

Vierailija
45/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singlepersonilla ei paljon ruokatarvikkeet loju pöydillä. Monasti käynyt mielessä tämän olevan syy, etten ikinä kärsi ripulista.

Pöytätuuletinta, parveketta ja tiskiallasvesilauhdutusta käytän apuna, jotta saan kattilan nopeasti jääkaappiin.

Vierailija
46/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Singlepersonilla ei paljon ruokatarvikkeet loju pöydillä.

Ei ole tarvetta kattaa pöytää ja seurustella ruoan ääressä tuntia.

Vierailija
47/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singleperson? Hahaa!

Vierailija
48/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä lounaskahvila-pitopalvelupaikassa oli aina maanantain lounaalla erikoisen runsaat lisukkeet esim. graavilohta melkein aina. Eltaantuneesta mausta päättelin kalan todennäköisesti lojuneen viikonloppuna merkittävän pitkän ajan jonkun kesäjuhlapaikan pöydällä.

Vierailija
49/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa vanhempi ihminen? Yli 25? Yli 30? Kauhistuttavasti yli 40? :D

Vaikka 70.

Vierailija
50/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut myös joidenkin vanhempien ihmisten siirtävän valmiit ruuat esim. kypsät kalat uuniin säilytykseen yöksi tai päiväkausiksikin. Täh?

Vierailija
51/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 65-vuotias ja jäähdytän safkan enste pihalla.

Vierailija
52/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut myös joidenkin vanhempien ihmisten siirtävän valmiit ruuat esim. kypsät kalat uuniin säilytykseen yöksi tai päiväkausiksikin. Täh?

Täh itsellesi.

~ mummo ~

Vierailija
53/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nestevoittoinen ruoka kuten keitto, kastike tai pataruoka minun kokemusteni mukaan paranee maultaan sillä, että sen antaa rauhassa jäähtyä huoneenlämpöiseksi ennen kuin sen siirtää kylmään. Maut kai jotenkin hautuvat tai tekeytyvät paremmin silloin.

Jotkut kastikkeettomat ruuat kuten esim. pihvit taas eivät parane pöydällä, joten ne siirrän jääkaappiin siinä samalla kun ruokailun jälkeen siivoan pöytää. Ne ovatkin yleensä siinä vaiheessa jo jäähtyneet, toisin kuin joku keittokattila joka on kuuma vielä kauan.

Vierailija
54/54 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät että bimboteinien vaahtoaminen on naurettavaa ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän