En pysty öisin nukkua. Pitkittynyt työttömyys ahdistaa!
Olen 30 vuotias helsinkiläinen, olen valmistunut reilu 10v sitten ammattikoulusta luovalta alalta, tämän jälkeen ollut lähes kokoajan asiakaspalvelutehtävissä.
Määräaikainen loppui 1,5 vuotta sitten ja uutta työtä on uskomattoman vaikeeta löytää. Ahdistus on suuri. Päivät pitkät kotona opiskelemassa eikä ole rahaa tehdä mitään,. En jaksa enää tätä tilannetta, olen niin väsynyt, alkanut masentaa.
Minua pelottaa aivan uskomattoman paljon. Tuntuu että minulla ei ole enää asiaa työelämään, ylipäätän mistä niitä töitä löytää? Helsingissä tilanne on hurja!
Kommentit (29)
Miten pääse enää koskaan jaloilleen? Onko täällä kivoja tarinoita tai muuten vain jos joku haluu jutella?
Mitä jos opiskelisit lisää? Työttömyystuella on mahdollista opiskella maks 24 kk:ta jos koulutustarpeelle on hyvät perustelut. Kriteerit taitaisivat täyttyä kohdallasi. Opiskele jotain sellaista, mikä parantaa työllistymismahdollisuuksiasi.
Oon työtön ja ostin viikko sit PALJON -60% naudan fileepihviä jota laitoin pakkaseen, ja nyt just paistoin
MMMM on niin hyvää ranskalaisia pihviä valkosipulimaustevoita grillimaustetta! COCA-COLAA
Olen 34v mies
Mitä siihen sanotte?
Ei siinä ole paljoa muuta mahdollisuutta kuin kouluttautua.
Ei siinä auta kun pysyä aktiivisena ja hakea töitä.
Olisiko oppisopimuskoulutus ok?
Takaisin kouluun:
En pysty NUKKUMAAN.
Lähtisin opiskelemaan jotain työllistävää alaa jos työn saaminen on ykkösasia. Amiksen luovan alan tutkinnolla ei tee yhtään mitään.
Mä en pysty nukkumaan koska vihaan työtäni ja työpaikkaani niin paljon.
En pysty jatkamaan syömistä otsikon nähtyäni. Hyi.
Ei pysty päivisin töittyä liikaa on lika
Ei ei Hesassa ole mitään mahdollisuuksia kouluttautua. Mitä ylipäätän sillä tarkoitatte? Yliopistoon tai AMKhon pääseminen on vuosien projekti. Kilpailu on kovaa eikä tarkoita että työllistyisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä auta kun pysyä aktiivisena ja hakea töitä.
Olisiko oppisopimuskoulutus ok?
Olen soittanut kymmeniin firmoihin, kukaan ei nykyään ota oppisopimuksella :(
Minä olen onnellinen kun en työllisty eikä tarvi lähteä töihin. Raha ei ole ongelma mutta välillä te-toimiston tantat häiritsee vapaa-aikaani, se on ongelma.
Ulkoilemaan, vähintään tunti päivässä.
Kannattaa tosiaan miettiä millä alalla olisi töitä ja mitä työtä voisit edes kuvitella tekeväsi. ja sitten etsiä joku kurssi/koulutus jotta saisit pohjan hakeutua sille alalle.
Jos sua ei mikään pidä Helsingissä kannattaa lähteä sinne mistä löytyy työpaikka. Ei ole helppoa mutta kun vaan teet joka viikkoa asian eteen mitä voit niin pääset kyllä työhön!!
Muuten voi olla hyvä yrittää ohjelmoida omat päivät niin että päättää etukäteen milloin (yrittää) nukkua, milloin ja mitä syö, ulkoilee, hakee työtä/etsii opiskelujuttuja ym.
Voin lohduttaa sua että näin corona-aikana monet meistä tsemppaa oman motivoinnin kanssa jos on etätöissä eikä ole menemistä mihinkään. Päivän ohjelma on kävelylenkki lähimaastossa. Itse olen alkanut lukemaan romaaneja pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ei Hesassa ole mitään mahdollisuuksia kouluttautua. Mitä ylipäätän sillä tarkoitatte? Yliopistoon tai AMKhon pääseminen on vuosien projekti. Kilpailu on kovaa eikä tarkoita että työllistyisi.
häh, mitä itse sekoilet?
Nykyään töitä on vähän ja aspatehtävissä tapaa paljon tradenomeja ja yliopiston käyneitä. Suosittelen siis muuttamaan toisaalle tai kouluttautumaan työllistämismahdollisuuksiasi parantavalle alalle.
Ehkä muutto toiselle paikkakunnalle joksikin aikaa?