Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty öisin nukkua. Pitkittynyt työttömyys ahdistaa!

Vierailija
06.01.2021 |

Olen 30 vuotias helsinkiläinen, olen valmistunut reilu 10v sitten ammattikoulusta luovalta alalta, tämän jälkeen ollut lähes kokoajan asiakaspalvelutehtävissä.

Määräaikainen loppui 1,5 vuotta sitten ja uutta työtä on uskomattoman vaikeeta löytää. Ahdistus on suuri. Päivät pitkät kotona opiskelemassa eikä ole rahaa tehdä mitään,. En jaksa enää tätä tilannetta, olen niin väsynyt, alkanut masentaa.
Minua pelottaa aivan uskomattoman paljon. Tuntuu että minulla ei ole enää asiaa työelämään, ylipäätän mistä niitä töitä löytää? Helsingissä tilanne on hurja!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muutto toiselle paikkakunnalle joksikin aikaa?

Vierailija
2/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääse enää koskaan jaloilleen? Onko täällä kivoja tarinoita tai muuten vain jos joku haluu jutella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos opiskelisit lisää? Työttömyystuella on mahdollista opiskella maks 24 kk:ta jos koulutustarpeelle on hyvät perustelut. Kriteerit taitaisivat täyttyä kohdallasi. Opiskele jotain sellaista, mikä parantaa työllistymismahdollisuuksiasi.

Vierailija
4/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois Helsingistä.

Vierailija
5/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työtön ja ostin viikko sit PALJON -60% naudan fileepihviä jota laitoin pakkaseen, ja nyt just paistoin

MMMM on niin hyvää ranskalaisia pihviä valkosipulimaustevoita grillimaustetta! COCA-COLAA

Olen 34v mies

Mitä siihen sanotte?

Vierailija
6/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole paljoa muuta mahdollisuutta kuin kouluttautua.

Vierailija
7/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta kun pysyä aktiivisena ja hakea töitä.

Olisiko oppisopimuskoulutus ok?

Vierailija
8/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin kouluun:

En pysty NUKKUMAAN.

Vierailija
9/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin opiskelemaan jotain työllistävää alaa jos työn saaminen on ykkösasia. Amiksen luovan alan tutkinnolla ei tee yhtään mitään.

Vierailija
10/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty nukkumaan koska vihaan työtäni ja työpaikkaani niin paljon. 

Vierailija
11/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty jatkamaan syömistä otsikon nähtyäni. Hyi.

Vierailija
12/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty päivisin töittyä liikaa on lika

Vierailija
13/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei Hesassa ole mitään mahdollisuuksia kouluttautua. Mitä ylipäätän sillä tarkoitatte? Yliopistoon tai AMKhon pääseminen on vuosien projekti. Kilpailu on kovaa eikä tarkoita että työllistyisi.

Vierailija
14/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä auta kun pysyä aktiivisena ja hakea töitä.

Olisiko oppisopimuskoulutus ok?

Olen soittanut kymmeniin firmoihin, kukaan ei nykyään ota oppisopimuksella :(

Vierailija
15/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen kun en työllisty eikä tarvi lähteä töihin. Raha ei ole ongelma mutta välillä te-toimiston tantat häiritsee vapaa-aikaani, se on ongelma.

Vierailija
16/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilemaan, vähintään tunti päivässä. 

Vierailija
17/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan miettiä millä alalla olisi töitä ja mitä työtä voisit edes kuvitella tekeväsi. ja sitten etsiä joku kurssi/koulutus jotta saisit pohjan hakeutua sille alalle.

Jos sua ei mikään pidä Helsingissä kannattaa lähteä sinne mistä löytyy työpaikka. Ei ole helppoa mutta kun vaan teet joka viikkoa asian eteen mitä voit niin pääset kyllä työhön!!

Muuten voi olla hyvä yrittää ohjelmoida omat päivät niin että päättää etukäteen milloin (yrittää) nukkua, milloin ja mitä syö, ulkoilee, hakee työtä/etsii opiskelujuttuja ym.

Voin lohduttaa sua että näin corona-aikana monet meistä tsemppaa oman motivoinnin kanssa jos on etätöissä eikä ole menemistä mihinkään. Päivän ohjelma on kävelylenkki lähimaastossa. Itse olen alkanut lukemaan romaaneja pitkästä aikaa.

Vierailija
18/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei Hesassa ole mitään mahdollisuuksia kouluttautua. Mitä ylipäätän sillä tarkoitatte? Yliopistoon tai AMKhon pääseminen on vuosien projekti. Kilpailu on kovaa eikä tarkoita että työllistyisi.

häh, mitä itse sekoilet?

Vierailija
19/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään töitä on vähän ja aspatehtävissä tapaa paljon tradenomeja ja yliopiston käyneitä. Suosittelen siis muuttamaan toisaalle tai kouluttautumaan työllistämismahdollisuuksiasi parantavalle alalle.

Vierailija
20/29 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotona!