Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä erottaa sydänongelmat esim. närästyksestä tai lihaskrampeista? :o

Vierailija
06.01.2021 |

Näin yöllä unta ekg-laitteesta. Aamulla heräsin siihen, että rintakehän vasemman puolen päällä ois ikään kuin paino. Vähän röyhtäyttää, joten otin närästyslääkettä - ei vaikutusta oloon. Vasemman lavan luona tuntui lihaskramppia heti herätessä joten voiko se tehdä painon tunnetta etupuolelle?

Hengitys kulkee normaalisti, verenpaine tuppaa olemaan liian matala ennemmin kuin korkea. Oon hyvässä kunnossa, juoksen lenkkiä usamman kerran viikossa ja oon vasta keski-ikäinen (nainen). Joskus kymmenisen vuotta sydäntä tutkittiin rytmihäiriöiden vuoksi ja silloin tuli diagnoosiksi, että reagoin stressiin noin mutta vaiva olis "hyvälaatuinen".

Mutta tää painon tunne on nyt vähän outo ja pelottava.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydänongelmat on keskellä rintaa ja usein huippaa päästä.

Sukulaisellani oli vain yläselkäkipuja pari päivää. Ei rintakipuja, käsivarsikipuja, huimausta, rytmihäiriöitä tms. Yhtäkkiä meni elottomaksi ollessaan meillä kylässä, kuoli matkalla sairaalaan sydänkohtaukseen

Minulla oli pelkkä pahoinvointi viikon. Ei mitään kipuja. Onneksi oli fiksu hoitaja, joka huomasi, että naisilla sydänkohtaus voi ilmetä pahoinvointinakin. Kokeiden jälkeen tuli sitten lääkärillekin kiire lähettää lanssilla sairaalaan.

Vierailija
22/23 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydänongelmat on keskellä rintaa ja usein huippaa päästä.

Sukulaisellani oli vain yläselkäkipuja pari päivää. Ei rintakipuja, käsivarsikipuja, huimausta, rytmihäiriöitä tms. Yhtäkkiä meni elottomaksi ollessaan meillä kylässä, kuoli matkalla sairaalaan sydänkohtaukseen

Minulla oli pelkkä pahoinvointi viikon. Ei mitään kipuja. Onneksi oli fiksu hoitaja, joka huomasi, että naisilla sydänkohtaus voi ilmetä pahoinvointinakin. Kokeiden jälkeen tuli sitten lääkärillekin kiire lähettää lanssilla sairaalaan.

No, kuinka ne sydänvaivat hoidettiin sairaalassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pahoinvointia ja puristavaa tunnetta rinnassa, ekg ja rasituskoe. Sepelvaltimotauti ja vasen kammio paksuuntunut. Ei ole verenpainetta, paremminkin matalat paineet. Sain lääkityksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi