Koska sairastumisia voi tapahtua vaikka olisi kuinka varovainen, tahdon lapseni etäopetukseen
Koulussa on ollut koronaa. Lapsi itsekin sanoo, että tulee saamaan koronan, koska koulussa on ollut tautitapauksia ja tulee olemaan, jos lähiopetukseen palataan huomenna!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007718978.html?utm_medium=promobox&ut…
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on selvästi (puheiden perusteella) jo hieman isompi, joten teillä on hänen käyttämänsä koulukirjasarjat tiedossa ja tiedät myös hänen tapansa oppia asioita eli toisin sanoen kotikouluun jääminen tuskin olisi teidän tilanteessa mitenkään vaikea.
Jos koulu ottaa kirjat pois, niin ostat samat kirjat itse tilalle ja kun korona on ohi joskus, niin lapsi voi taas palata kouluun kun vain haet koulupaikkaa lapselle uudestaan.
Meilläkin lasten terveys menee kaiken edelle, koska itse sairastuin aikoinaan homekoulusta vakavasti ja edelleen tänä päivänä se vaikuttaa joka päiväiseen elämääni. En siis ota riskiä siitä, että lapseni sairastuisivat koronaankaan. Toki omani ovat vielä päiväkoti-ikäisiä, joten he ovat kotihoidossa. Toki minun on täytynyt palkata lastenhoitaja, jotta saan omat työni tehtyä. Eli jos ei etäopetus onnistu, niin sitten vain muuten ratkaiset asiat suojellaksesi lastasi.
Eikä Suomessa ole mikään pakko asua.
Vierailija kirjoitti:
Etäopetus olisi oikeutemme, jota meille ei vain ole suotu. Tilalle tarjotaan poissaolomerkintöjä, vaikka ei jäisi toisista jälkeen kotona "pienessä nuhassa" tms tai siirtymistä kotiopetukseen. Kotiopetuksessa riistettäisiin koulupaikka ja koulukirjat, joutuisi itse suunnittelemaan kaiken ja maksamaankin siitä.
ap
Mistä olet saanut päähäsi, että etäopetus on oikeus? Ainakaan Suomessa ei ole etäopetusoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi itkee pelkoa siitä, että tuo koronan kotiin. Me vanhemmat teemme etätöitä.
Miksi kaikkien lasten pitää mennä kouluun, koska osa ei pärjää etäopetuksessa? Vähän kuin aikuiset käskettäisiin toimistoille, koska Anun mies hakkaa sitä kotona, Pertillä ei ole ruoanlaittajaa kotona, Sirpalla on liian huono nettiyhteys ja Jarmo kuitenkin olisi krapulassa koko ajan. Joten 800 muuta työpaikalle, koska muutamalla on ongelmia.
Koska teidän löllyttelijöiden utopiasta huolimatta "himailu" ei ole uusi normaali ja arki jatkuu normaalina jossain välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi itkee pelkoa siitä, että tuo koronan kotiin. Me vanhemmat teemme etätöitä.
Miksi kaikkien lasten pitää mennä kouluun, koska osa ei pärjää etäopetuksessa? Vähän kuin aikuiset käskettäisiin toimistoille, koska Anun mies hakkaa sitä kotona, Pertillä ei ole ruoanlaittajaa kotona, Sirpalla on liian huono nettiyhteys ja Jarmo kuitenkin olisi krapulassa koko ajan. Joten 800 muuta työpaikalle, koska muutamalla on ongelmia.
Koska teidän löllyttelijöiden utopiasta huolimatta "himailu" ei ole uusi normaali ja arki jatkuu normaalina jossain välissä.
Tietenkin arki jatkuu joskus normaalimpana, mutta nyt kyse onkin tästä pahimmasta tartunta-ajasta ja rokotteiden aikatauluista. Jo huhtikuussa tilanne voi olla ihan toinen. Nyt tartuntojen todellinen määrä on arvoitus, kun ihmiset eivät ole menneet testeihin. Jouluna on matkusteltu Suomessa ja ulkomailla, ja koronalla on ollut hyvät mahdollisuudet levitä. Todelliset tartuntaluvut selviävät vasta lähiviikkoina. Valitettavasti joidenkin perheet ehtivät saada tartunnan ennen sitä.
Ymmärrän, että kaikilla vanhemmilla ei riitä pinna tai taidot etäopetuksen tukemiseen, muuten ymmärrä sitä, miksi meidän kaikkien pitää kärsiä avuttomista perheistä.
Ota se lapsi kotikouluun ja opeta itse. Ei tarvitse pohtia täitä, koronaa, vatsatautia, flunssia. Jos haluat lapsesi pitää koumun kirjoilla, noudata koulun tapoja. Lapsille koulussa käynti on normaalia ja koulun sosiaaliset suhteet tärkeitä.
En halua lapseni elävän pelossa ja kokevan turvattomuuden tunnetta. Henkinen hyvinvointi on yhtä tärkeää kuin fyysinen.
Suomessa ei ole koulupakkoa, vain oppivelvollisuus.