Puoli vuotta pakastimessa ollut viini - voiko juoda?
Pakastin heinäkuun helteillä valkoviiniä pakastuspulloihin (2dl kpl), kun mökkivieraat toivat kaksi hanaviiniä, eikä avattuja voinut säilöä. Tai oltaisi vieraiden lähdettyä jaksettu tai haluttu juoda.
No, sinne unohtuivat. Neljä kappaletta 2dl pulloissa. Ruoanlaittoon voi ilmeisesti käyttää, mutta ovatko nuo sulattamiseen jälkeen juotavaa? Vai käytänkö vain risottoon?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Diy jääviiniä :D
No jääviini taitaa olla vähän eri juttu :D Kerätään jäätyneitä rypäleitä ja tehdään viini niistä.
Ap
Vähän pelottavaa luetko ajatuksiani :D
Mietin juuri tänään että olisiko ihan läppä kysellä pöllöpalstalta meneekö viini lopullisesti pilalle, kun jäätyy autoon
Maistamalla selviää. Luulisi olevan vielä ihan asiallista tavaraa.
Anna sulaa jääkaapissa avaamattomana.
Mä varmaan sulattaisin vaan yhden ja testaisin miehen kanssa onko se vielä juotavaa. Varmaan hifistelijät sanoisi että pilalla on. Mutta jos se omasta mielestä maistuu hyvältä niin anna mennä. Mutta toisaalta onhan toi aika kätevä määrä heittää aina risottoon
Mä olin varma et tää on yhtä riemastuttava aloitus kuin jauhenlihan pesu mut ei, tää olikin oikee. :D
Olet keksinyt ikuisuusongelmaan ratkaisun.
Miten saada avattu viini säilymään ..
Sincc
Tämähän on kuin jeesuksen uusi tuleminen. Kuinka jäätynyt viini muutetaan taas juomakelpoiseksi.
Mites tossa käy? Kun se alkaa jäätyä niin vesi jäätyy ekana ja jäljellejäänyt neste väkevöityy ja väkevöityy? Joten saisko jäädyttämällä viiniä aikaiseksi viinaa?
Vierailija kirjoitti:
Mites tossa käy? Kun se alkaa jäätyä niin vesi jäätyy ekana ja jäljellejäänyt neste väkevöityy ja väkevöityy? Joten saisko jäädyttämällä viiniä aikaiseksi viinaa?
Ei saa. Olis varmaan tehty jo satoja vuosia, jos saisi.
Ei myöskään rautakankeen tai patonkiin kaataminen pakkasella auta ..
Sincc
Vaikka näin urpaanilegendat wäittäwätkin ..
Otin huoneenlämpöön sulamaan yhden kokeeksi. Umpijäässä oli pullot.
Kerron, kun olen maistanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Olis varmaan tehty jo satoja vuosia, jos saisi.
Ei myöskään rautakankeen tai patonkiin kaataminen pakkasella auta ..
Sincc
Vaikka näin urpaanilegendat wäittäwätkin ..
Ainakin olutta jäätislataan, en tiiä tarkemmin miten se prosessi etenee.
Diy jääviiniä :D