Eivätkö teinit JÄÄDY?
Olen jo useamman vuoden ajan seurannut nykyteinien talvipukeutumista: on revittyjä farkkuja, joista pilkistää paljas iho, tennarit yms. jalassa, nilkat täysin paljaana, ei pipoa/muuta lakkia jne. jne. En käsitä, miten teinit eivät jäädy pystyyn näissä asusteissa talvipakkasilla. Vai onko sittenkin niin, että kylmä on, mutta look on tärkeämpää kuin se, että on lämmin?
Kommentit (52)
Eli järjettömästi pitää pukeutua kun ennenkin hölmöiltiin, vai?
No ei ne harrasta mitään, ulkona tapahtuvaa siis, jokapaikkaan mennään jollai muulla kuin kävellen , ja muutenki sisällä nyhjätään. Ja näkeehän sen kun alkaa painoa kertymään jo alakoulussa.
70- ja 2000 -luvun alussa oli muistaakseni lantiomalliset farkut muotia, ei tainnut edes persvako peittyä ja lyhyet narutopit, kasarilla KUKAAN ei voinut käyttää pipoa ja purkkarit oli jalassa kesät talvet. Vuosikymmeniä näitä muoti- ilmiöitä seuranneena en muista uutista että yksikään teini olisi löydetty selvinpäin paleltuneena hangesta, sen sijaan avantouimareita ja vähissä vaatteissa pakkasilla lenkkeilijöistä on ylistäviä uutisia.
Antaa niiden teinien pukeutua kuten lystäävät, ehkä sen teini-iän loppumisen huomaa tällä vuosikymmellä siitä, että ex- teini on ryhtynyt käyttämään sukkia.
Minunkin nuoruudessa jäädyttiin. Aina oli kylmä oli sitten kesä tai talvi. Tuntuu että tuo talvimuoti muuttuu yhä kevyemmäksi ja kevyemmäksi. Mun nuoruudessa sai sentään pitää talvikenkiä jalassa.
Kyllä sitä itsekin on teininä menty -15 asteen pakkasella revityillä farkuilla, nahkatakilla ja tietysti ilman hattua (ettei hiukset mee sekasi). Eikä se silloin nyt niin kauheen kylmältä tuntunut :D
Lämpimät vaatteet eivät ole tarpeeksi coolin näköisiä. Pitäisi olla farkkuja, joissa on lämmin vuori sisällä. Samalla vaikka vähän toppausta perseen kohdalla niin johan kelpais.
Lämpimiä hyvän näköisiä takkeja sentään on olemassa, hienoja pipojakin, mutta tuolle kenkämuodille ei taida pystyä tekemään mitään muuta kuin odottamaan sen ohimenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku puhuu järkeä esim. opettaja ja kerrataan ettei lämpimät vaatteet ole noloja. Se palelu on kauheaa.
Jos ei se järjen puhuminen auttanut silloin 30 vuotta sitten, kun itse olin teini, niin miten ihmeessä se auttaisi nyt?
Jos ketjun aloittaja muistelisi omia teinivuosiaan vähän tarkemmin, niin saattaisi muistaa, että silloinkin teinimuotia seuraavat palelivat. Aivan riippumatta siitä, kuinka vanha AP on.
Just eilen bussissa katselin teinityttöjen paljaita nilkkoja. Punaisia, pakkasihottumaisia nilkkoja.
Ja yks päivä tuli vastaan 5kymppinen nainen siinä typerässä ylihintaisessa kanadan hanhi takissa, kesätennareissa ja nilkat paljaana. Lampaat ovat lampaita, ei se aina ikää katso.
Surullista, että paljaita nilkkoja on esiteltävä talvipakkasilla.
Ei, läski lämmittää.