Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit etuilleet rokotejonossa OYS:ssa

Vierailija
05.01.2021 |

https://www.kaleva.fi/koronarokotteita-on-saatu-ouluun-lisaa-mutta-oysi…

Jutun mukaan lääkärit, jotka eivät työskentele koronapotilaiden kanssa (eivätkä muutenkaan missään etulinjassa) ovat etuilleet rokotejonossa ja tämän vuoksi osalta esim. tehohoidon työntekijöistä on rokotteen saanti viivästynyt.

On kyllä kerrassaan röyhkeää toimintaa! Vertautuu hussin johtajalääkärin lapin riemulomaan, jossa ei tarvitse yhteisistä säännöistä välittää koska ”minulla on oikeus”.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko nämä etuilijat lestoja?

Lestadiolaiset eivät ota pedonmerkki-666:tta varmasti ainakaan.

Vierailija
42/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärinhän tuo on, mutta ihan kaikki sairaaloiden työntekijät pitäisi priorisoida ennen tavallista kansaa. Nythän näin ei ole.

Itsekin olen töissä sairaalassa (enkä voi olla etätöissä, joudun oleskelemaan potilastiloissa, ja tarpeen vaatiessa koronaosastollakin on hommat hoidettava), mutta näillä näkymin rokotetteeseen ei ole oikeutta ennen kesää/syksyä.

Korona-aika on vaatinut ja vaatii meiltä kaikilta sairaaloissa paljon, ja alan olla kyllästynyt perheeni ja oman terveyteni vaarantamiseen vain, jotta minua voidaan kohdella rokotusjonossa tavallisena kansalaisena. Erona vaan on se, ettei minulla ole ollut mahdollisuutta tehdä etätöitä yli vuoden ajan ja joudun joka päivä menemään tiloihin, jossa jollain voi olla korona.

Ilmeisesti on mahdollista, että jossain vaiheessa ulkomailla tulee olemaan mahdollista saada ostettua rokote yksityiseltä taholta. Olen valmis maksamaan ja lähden heti, jos ja kun tilaisuus tulee.

Harkitsen myös työpaikan vaihtoa, kun nyt on tullut selväksi, ettei minun terveyteni ole minkään arvoinen.

Teillä on siellä sentään kunnon suojavälineet koronaa sairastaneita kohdatessa. Me opet pyöritään päivittäin satojen nuorien seassa ahtaissa tiloissa ja saadaan rokotteet vasta viimeisenä (toisin kuin esim. Israelissa, jossa opet tuli rokotusjärjestyksessä heti alkupäässä). Ja ainoat suojavälineet on suunenäsuojain ja käsidesi (eikä näitäkään ole läheskään kaikilla nuorilla, joihin olemme kokoajan lähikontaktissa).

Ainiin mutta eihän Suomessa lapset tartuta. Mitä nyt jossain koulussa on ollut jopa 10% koulun henkilöistä koronapositiivisia, jos kaikki on testattu kerralla. Mutta varmaan nämä kaikki sai sen koronan jostain muualta kuin koulusta.

Ihan samanlaiset suojavarusteet ja käsidesit on meillä tavan osastoilla ja poleilla työskentelevillä hoitajilla, jotka voimme ihan yhtä lailla tavata koronaan sairastuneen potilaan sattumalta, samalla lailla kuin te oppilaan. Ja ette te joka päivä heitä tapaa, teillä on ylivertaisen pitkät loma-ajat mihinkään muuhun ammattiryhmään verrattuna jolloin voitte vältellä altistuksia kaikessa rauhassa kotonanne.

Joo lomalla ei toki kohdata töissä nuoria, kuten ei kukaan muukaan lomalla oleva. Mutta joka työpäivä tulee noin 60-120 vähintään 75min pituista lähikontaktia ahtaissa sisätiloissa. Ja eri päivinä nämä kontaktit ovat eri oppilaisiin eli viikonaikana eri kontakteja onkin jo lähemmäs 300. Tuskin näin montaa potilasta itse kohtaat joka päivä näin pitkiä aikoja kerrallaan? Väittäisin siis että mun ja muiden yläkouluun aineenopettajien on todella paljon todennäköisempää kohdata koronapositiivinen työpäivänä aikana kuin perus osastolla työskentelevän hoitajan. Ja koronaosastolla taas suojavarusteet on jotain ihan eri luokkaa.

Olen eri, mutta ymmärtääkseni koronan leviämistodennäköisyyteen vaikuttaa altistusajan lisäksi etäisyys. Teidän "ahtaat tilat" = ymmärtääkseni suurimmaksi osaksi 1-2 m turvavälin päässä, meillä ollaan sen sijaan suorassa kosketuskontaktissa potilaisiin.

Toiseksi, ainakin periaatteessa teidän kontakteista pitäisi olla karsittuna pois ne oireiset. Sama kuin esim. kaupan kassalla ja bussikuskeilla, sinne ei oireisena ole asiaa. Mutta sairaalaan voi ja pitää voida tulla myös nuhassa, yskässä, kuumeisena. Eikä niiden kaikkien kanssa mitään erikoisempia suojavarusteita ole. Itse hoidan päivystyksessä pääasiassa potilasryhmiä, joilla kuume ja vatsakipu ovat yleisiä oireita, mutta usein heitä ei ole koronatestattu eikä ohjattu koronaepäilypuolelle missä on ne kunnon suojavarusteet tarjolla.

Puhumattakaan esim. leikkaussalista, missä hengityskone oikein puhaltaa aerosolit ympäri huonetta, koronaviruksineen päivineen jos potilaalla sellainen sattuu olemaan. Mutta kunnon suojauksia ei ole ellei potilasta ole todettu koronaviruspositiiviseksi. Ja sama juttu kuin edellä, moni ei ole edes testattu vaikka kuumeilee. Linjaus on ettei tarvitse jos koronaan viittaaville oireille tarjoutuu jokin muu syy - mutta kuka sanoo, ettei potilaalla voi olla sekä se muu syy että koronatartunta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärinhän tuo on, mutta ihan kaikki sairaaloiden työntekijät pitäisi priorisoida ennen tavallista kansaa. Nythän näin ei ole.

Itsekin olen töissä sairaalassa (enkä voi olla etätöissä, joudun oleskelemaan potilastiloissa, ja tarpeen vaatiessa koronaosastollakin on hommat hoidettava), mutta näillä näkymin rokotetteeseen ei ole oikeutta ennen kesää/syksyä.

Korona-aika on vaatinut ja vaatii meiltä kaikilta sairaaloissa paljon, ja alan olla kyllästynyt perheeni ja oman terveyteni vaarantamiseen vain, jotta minua voidaan kohdella rokotusjonossa tavallisena kansalaisena. Erona vaan on se, ettei minulla ole ollut mahdollisuutta tehdä etätöitä yli vuoden ajan ja joudun joka päivä menemään tiloihin, jossa jollain voi olla korona.

Ilmeisesti on mahdollista, että jossain vaiheessa ulkomailla tulee olemaan mahdollista saada ostettua rokote yksityiseltä taholta. Olen valmis maksamaan ja lähden heti, jos ja kun tilaisuus tulee.

Harkitsen myös työpaikan vaihtoa, kun nyt on tullut selväksi, ettei minun terveyteni ole minkään arvoinen.

Teillä on siellä sentään kunnon suojavälineet koronaa sairastaneita kohdatessa. Me opet pyöritään päivittäin satojen nuorien seassa ahtaissa tiloissa ja saadaan rokotteet vasta viimeisenä (toisin kuin esim. Israelissa, jossa opet tuli rokotusjärjestyksessä heti alkupäässä). Ja ainoat suojavälineet on suunenäsuojain ja käsidesi (eikä näitäkään ole läheskään kaikilla nuorilla, joihin olemme kokoajan lähikontaktissa).

Ainiin mutta eihän Suomessa lapset tartuta. Mitä nyt jossain koulussa on ollut jopa 10% koulun henkilöistä koronapositiivisia, jos kaikki on testattu kerralla. Mutta varmaan nämä kaikki sai sen koronan jostain muualta kuin koulusta.

Ihan samanlaiset suojavarusteet ja käsidesit on meillä tavan osastoilla ja poleilla työskentelevillä hoitajilla, jotka voimme ihan yhtä lailla tavata koronaan sairastuneen potilaan sattumalta, samalla lailla kuin te oppilaan. Ja ette te joka päivä heitä tapaa, teillä on ylivertaisen pitkät loma-ajat mihinkään muuhun ammattiryhmään verrattuna jolloin voitte vältellä altistuksia kaikessa rauhassa kotonanne.

Joo lomalla ei toki kohdata töissä nuoria, kuten ei kukaan muukaan lomalla oleva. Mutta joka työpäivä tulee noin 60-120 vähintään 75min pituista lähikontaktia ahtaissa sisätiloissa. Ja eri päivinä nämä kontaktit ovat eri oppilaisiin eli viikonaikana eri kontakteja onkin jo lähemmäs 300. Tuskin näin montaa potilasta itse kohtaat joka päivä näin pitkiä aikoja kerrallaan? Väittäisin siis että mun ja muiden yläkouluun aineenopettajien on todella paljon todennäköisempää kohdata koronapositiivinen työpäivänä aikana kuin perus osastolla työskentelevän hoitajan. Ja koronaosastolla taas suojavarusteet on jotain ihan eri luokkaa.

Tuo on kyllä totta, että tapaamanne kontaktit ovat määrällisesti huomattavasti suuremmat ja täten sattuman todennäköisyys paljon korkeampi kuin itselläni. Itsekin kuulun työstäni huolimatta siihen ryhmään, joka saa rokotteen tavan kansalaisten tapaan viimeisten joukossa, ainakin viimeisimpien tietojen mukaan. En oikein osaa sanoa pohdinnastani huolimatta, että mikä olisi se toimivin rokotejärjestys. Yhteiskunnan rattaat pitää pitää pyörimässä, mutta myös heikoimpia tulisi suojella.

Ainakin lyhyellä aikavälillä terveydenhuoltohenkilökunta on kyllä kriittisempää kuin opetushenkilökunta. Koulut voi hätätapauksessa laittaa puoleksi vuodeksi kiinni, mutta sairaaloita ei. Emmekä voi tietää, vaikka tilanne eskaloituisi lähikuukausina sille tasolle kuin Italiassa oli keväällä. Silloin koulut on kiinni mutta terveydenhuoltohenkilökunta ensinnäkin jatkuvasti altistuneena ja toiseksikin kriittisen tärkeää säilyttää terveenä ja työkykyisenä.

Vierailija
44/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Täällähän trollattiin aiemmin kuinka lääkärit eivät ota rokotetta ollenkaan...

Vierailija
45/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi esim. hammaslääjörit on rokotettu jo. Toki ovat lähikontaktissa mutta niin on monet muutkin ammatit.

Vierailija
46/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ymmärtääkseni koronan leviämistodennäköisyyteen vaikuttaa altistusajan lisäksi etäisyys. Teidän "ahtaat tilat" = ymmärtääkseni suurimmaksi osaksi 1-2 m turvavälin päässä, meillä ollaan sen sijaan suorassa kosketuskontaktissa potilaisiin.

Toiseksi, ainakin periaatteessa teidän kontakteista pitäisi olla karsittuna pois ne oireiset. Sama kuin esim. kaupan kassalla ja bussikuskeilla, sinne ei oireisena ole asiaa. Mutta sairaalaan voi ja pitää voida tulla myös nuhassa, yskässä, kuumeisena. Eikä niiden kaikkien kanssa mitään erikoisempia suojavarusteita ole. Itse hoidan päivystyksessä pääasiassa potilasryhmiä, joilla kuume ja vatsakipu ovat yleisiä oireita, mutta usein heitä ei ole koronatestattu eikä ohjattu koronaepäilypuolelle missä on ne kunnon suojavarusteet tarjolla.

Puhumattakaan esim. leikkaussalista, missä hengityskone oikein puhaltaa aerosolit ympäri huonetta, koronaviruksineen päivineen jos potilaalla sellainen sattuu olemaan. Mutta kunnon suojauksia ei ole ellei potilasta ole todettu koronaviruspositiiviseksi. Ja sama juttu kuin edellä, moni ei ole edes testattu vaikka kuumeilee. Linjaus on ettei tarvitse jos koronaan viittaaville oireille tarjoutuu jokin muu syy - mutta kuka sanoo, ettei potilaalla voi olla sekä se muu syy että koronatartunta?

Kouluissa ei ole mitään turvavälejä. Ihan lähikontaktissa ollaan ja jopa suorassa kosketuksessa. Asiakkaamme (pikkuoppilaat ja teinit) pärskivät ihan estottomasti ja vapautuneesti viruksia luokkatilaan ja ahtaille käytäville. Osa kaivaa nenää ja hölmöimmät takapuoltaan.

Kaikista hulluinta on se, että osa vanhemmista on antanut lapselleen luvan olla koulussa ilman maskia.

Vierailija
47/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa ei ole mitään turvavälejä. Ihan lähikontaktissa ollaan ja jopa suorassa kosketuksessa. Asiakkaamme (pikkuoppilaat ja teinit) pärskivät ihan estottomasti ja vapautuneesti viruksia luokkatilaan ja ahtaille käytäville. Osa kaivaa nenää ja hölmöimmät takapuoltaan.

Kaikista hulluinta on se, että osa vanhemmista on antanut lapselleen luvan olla koulussa ilman maskia.

Äsken puhuit yläkoulun aineenopettajista ja nyt pikkuoppilaista..? Miksi aineenopettajan pitää olla kymmeniä kertoja päivässä ihokontaktissa yläkouluikäisten oppilaiden kanssa?

Vierailija
48/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ja hoitajat on vissiin ryhmät joihin on hakeutunut tämän maan oksettavimmat, ilkeimmät, ahneimmat ja itsekkäimmät ihmiset. Kuinka ollakaan, ei sellaista vuotta ole että nämä kaks ammattiryhmää ei ruikuttais palkoistaan tai uhkais lakolla. "Yllättäen" noilla aloilla myös eniten työpaikkakiusaamista....

Vierailija
49/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ovat vuosia itkeneet ja uliseeet, kun työnantaja pakottaa ottamaan rokotuksia. Nyt sitten on taas paha mieli, kun joku sai ennen heitä. Päättäkää jo haluatteko ne rokotukset vai ei.

Vierailija
50/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Täällähän trollattiin aiemmin kuinka lääkärit eivät ota rokotetta ollenkaan...

Eivät varmasti otakaan, sillä he tietävät oikeasti, mitä nuo ns.rokoteet sisältävät: Myrkkyä.

Ja mitä useamman rokotteen saat, sen nopeammin menehdyt.

Huonokuntoiset vanhukset ja monisairaat heittävät henkensä siksi jo kertalaakista, muilla menee vähän enemmän aikaa, mutta illuministit, jotka kontroloivat kaikkea, jaksavat kyllä odottaa, kunnes saavat pian omaisuutenne, sillä mikään raha ei ole heille liikaa, mutta liiasta porukasta he haluavat nyt päästä eroon.

Vierailija
51/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat ja hoitajat on vissiin ryhmät joihin on hakeutunut tämän maan oksettavimmat, ilkeimmät, ahneimmat ja itsekkäimmät ihmiset. Kuinka ollakaan, ei sellaista vuotta ole että nämä kaks ammattiryhmää ei ruikuttais palkoistaan tai uhkais lakolla. "Yllättäen" noilla aloilla myös eniten työpaikkakiusaamista....

Hoitajat ovat matalakoulutettuja ja yksinkertaisia, t. lääkäri.

Vierailija
52/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaiden kanssa joutuu lähikontaktiin ihan pelkästään luokkatilaan mennessä. Joudun kävelemään 100 hengen oppilasjoukon läpi luokkatilani ovelle. Oppilailla ei ole aamulla kouluun tullessaan maskeja ja reilut 2 metriä leveällä käytävällä on kamala ryysis.

Oppitunneilla neuvoessa, joutuu olemaan todella lähellä, koska pulpetit ovat liki kiinni toisissaan.

Vierailija
53/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat vuosia itkeneet ja uliseeet, kun työnantaja pakottaa ottamaan rokotuksia. Nyt sitten on taas paha mieli, kun joku sai ennen heitä. Päättäkää jo haluatteko ne rokotukset vai ei.

Oikeasti.

Yhtään kukaan hoitaja EI halua tuota rokotetta, lääkäreista puhumattakaan, mutta painostus on kova.

Minun on siksi valitettavasti pakko ottaa loparit, sillä en jaksa tätä  painetta enää, enkä aio pilata omani ja perheeni elämääni tämän myrkkypiikin takia, joka lopulta tappaa.

Tiedän täysin, mitä nämä rokotteet sisältää, eikä tämä ole edes rokote.

En halua vielä kuolla, kun olen vielä nuori ja minulla on perhettä.

T: sh

Vierailija
54/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajat opettavat nykyään myös alakoulun puolella, jos sieltä ei löydy halukkaita opettajia esimerkiksi kieliin.

Vierailija
55/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko nämä etuilijat lestoja?

Lestadiolaiset eivät ota pedonmerkki-666:tta varmasti ainakaan.

Eivät lääkäritkään - se on varma.

Vierailija
56/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti.

Yhtään kukaan hoitaja EI halua tuota rokotetta, lääkäreista puhumattakaan, mutta painostus on kova.

Minun on siksi valitettavasti pakko ottaa loparit, sillä en jaksa tätä  painetta enää, enkä aio pilata omani ja perheeni elämääni tämän myrkkypiikin takia, joka lopulta tappaa.

Tiedän täysin, mitä nämä rokotteet sisältää, eikä tämä ole edes rokote.

En halua vielä kuolla, kun olen vielä nuori ja minulla on perhettä.

T: sh

Häpeäisit. Olet saanut ilmaisen koulutuksen ja nyt aiot kieltäytyä tekemästä alan töitä. Etkö tunne minkäänlaista vastuuta ja kiitollisuutta?

Vierailija
57/58 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja ei suostu ottamaan koronarokotetta, on sille annettava heti potkut. Välittömästi. Yleisvaarallisen tartuntataudin levittämisestä.

Ja nimi lehteen kaikkien katsottavaksi.

Vierailija
58/58 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä ja aatella kun kamalaa minä lääkärin262lapsena olen siis jo aikuinen sain rokotteen paljon ennen kun muu kansa samoin oma lapseni otettiin annokset jotka olisivat menneet muuten roskiin pfizeria.