Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri, että minun olisi pitänyt teeskennellä tyhmempää parisuhteessani

Vierailija
05.01.2021 |

Mies vihasi sitä, jos sanoin jotain oivaltavaa tai jos keksin jonkun kivan idean. Mies inhosi sitä, jos opiskelin tai etenin työssäni. Hän oli äärimmäisen kateellinen, vihasi naisia yleisemminkin ja halusi aina, että olen ainakin pikkuisen tyhmempi ja hitaampi kuin hän. Jos olin liian innostunut jostain, hän suuttui ja löi sekä nöyryytti ja kontrolloi. Sain lukemattomat kerrat iskuja päähän ja aloin saada muistivaikeuksia ja varmaan käyn nykyisin vähän hitaalla muutenkin.

Olisin pelastanut avioliittoni, jos olisin ajoissa oppinut teeskentelemään huomattavasti luontaista olemustani tyhmempää ja olisin vain peesaillut ja ihaillen kommentoinut hänen juttujaan haastamatta tai kritisoimatta tai olematta liian nokkela. Olin elänyt liian tasa-arvoisessa kodissa. Meillä lapsuudenkodissani äitini oli se perheen älykkö; mieheni kodissa äiti oli todella yksinkertainen ja vielä yksinkertaisemmaksi pahoinpidelty maalaisnainen, joka oli koko perheen vinoilun kohde. Mies yritti saada minua vaikka väkisin siihen tuttuun muottiin.

Onkohan mainitsemani tilanne kovinkin yleistä? Eli siis naisen on *pakko* teeskennellä tyhmää kanaa pitääkseen miehensä tyytyväisenä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syytät itseäsi avioliittosi epäonnistumisesta, koska et teeskennellyt tyhmää kanaa? Mieti nyt vähän. Ei avioliiton kuulu olla teeskentelyä, vaan että saa olla oma itsensä kaikkine virheinensä ja toinen rakastaa sua silti. Huonolla itsetunnolla ei pidä alkaa parisuhteeseen ollenkaan. Se johtaa vain huonoihin suhteisiin huonon itsetunnon omaavien miesten kanssa. Parempi olla yksin.

Tästä johtuu se klisee: "pitää rakastaa itseään ennen kuin voi rakastaa muita". 

Vierailija
22/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löi visiin liian lujaa, kun et tajua vieläkään, että olisi pitänyt heti erota.

Sincc

Ehkä kävi näin. Kärvistelin siinä suhteessa seitsemisen vuotta.

T. Ap

Son pitkä aika kärvistellä.

Mitäs sitten kävi 7 vuoden jälkeen ?

Sincc

Hän pahoinpiteli siten, että jouduin "linkkamaan" monta kuukautta murtuneiden luiden vuoksi. Laitettiin eropaperit vetämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löi visiin liian lujaa, kun et tajua vieläkään, että olisi pitänyt heti erota.

Sincc

Ehkä kävi näin. Kärvistelin siinä suhteessa seitsemisen vuotta.

T. Ap

Son pitkä aika kärvistellä.

Mitäs sitten kävi 7 vuoden jälkeen ?

Sincc

Hän pahoinpiteli siten, että jouduin "linkkamaan" monta kuukautta murtuneiden luiden vuoksi. Laitettiin eropaperit vetämään.

Ohhoh !

Jätä se sika !

Sincc

Vierailija
24/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan mieheni ei voi sietää sitä, että olen häntä hieman älykkäämpi ja kouluttautuneempi. Ei hänkään toki mikään saapas ole. Varmaan juuri siksi onkin ärsyyntynyt.

Vierailija
25/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huomannut että miehet kuvailevat haluavansa älykkään naisen, mutta todellisuudessa tarkoittavat sillä haluavansa itseensä verrattuna hieman vähemmän älykkään naisen jolle voivat edelleen toimia pelastajina.

Harvassa ovat ne joita aidosti ei haittaa olla itseään älykkäämmän naisen seurassa.

Tämä on totta. Miehet haluavat ehkä perusfiksun naisen, mutta kuitenkin usein vähän itseään hönömmän ja hitaamman sekä tietämättömämmän. Harvassa on ne miehet, joiden itsetunto oikeasti kestää sitä, että nainen tietääkin jostain asiasta enemmän. Ja siis on niitä suhteita, joissa tilanne on toisinkin päin.

Vierailija
26/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkaan mieheni ei voi sietää sitä, että olen häntä hieman älykkäämpi ja kouluttautuneempi. Ei hänkään toki mikään saapas ole. Varmaan juuri siksi onkin ärsyyntynyt.

Itselläni on aika niukasti kokemusta parisuhteista, mutta tämäkin on todennäköisesti totta. Jos se ero olisi todella huomattava, niin mies ehkä vain ihailisi ja luokittelisi sen naisen perheen "älyköksi" ihan hyvillä mielin. Melko tasavahva pariskunta saattaa päättyä vääntämäån aiheesta. Ja jos miehellä on väkivaltaisia taipumuksia, niin hirveimmät heistä hakkaavat sen naisensa tyhmäksi, jos eivät muuten "voita". Näin kävi meillä.

Vierailija
27/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli syytät itseäsi avioliittosi epäonnistumisesta, koska et teeskennellyt tyhmää kanaa? Mieti nyt vähän. Ei avioliiton kuulu olla teeskentelyä, vaan että saa olla oma itsensä kaikkine virheinensä ja toinen rakastaa sua silti. Huonolla itsetunnolla ei pidä alkaa parisuhteeseen ollenkaan. Se johtaa vain huonoihin suhteisiin huonon itsetunnon omaavien miesten kanssa. Parempi olla yksin.

Tästä johtuu se klisee: "pitää rakastaa itseään ennen kuin voi rakastaa muita". 

Tuo tummennettu pitäisi opettaa jokaiselle jo peruskoulussa. Perusopetukseen täytyy saada joku aine, jossa opetetaan näitä itsestäänselvyyksiä ihmisille, koska ne eivät ole itsestäänselvyyksiä meille kaikille.

Vierailija
28/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on aika niukasti kokemusta parisuhteista, mutta tämäkin on todennäköisesti totta. Jos se ero olisi todella huomattava, niin mies ehkä vain ihailisi ja luokittelisi sen naisen perheen "älyköksi" ihan hyvillä mielin. Melko tasavahva pariskunta saattaa päättyä vääntämäån aiheesta. Ja jos miehellä on väkivaltaisia taipumuksia, niin hirveimmät heistä hakkaavat sen naisensa tyhmäksi, jos eivät muuten "voita". Näin kävi meillä.

Niin siis vaurioituiko sinulla aivot väkivallasta? Onkohan meitä paljonkin suomessa? T. aivovmmainen ex puolison toimesta

Vierailija
29/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjallanukkujanainen bongattu. Tunnistaa tuosta että sillä on pakkomielle siitä että 35+ ikäinen nainen on ikäloppu ja loppuikänsä yksin. Hänen tapauksessana yksinäisyys johtuu siitä että mielistelee edelleen exäänsä ja antaa sen komennella itseään.

Kohta taas kirjoittaaa mihin seurakuntaan liittyä jotta saa miehen ja miten tulla uskoon.

Ap lopeta jo se itsesääliä täynnä oleva "olen loppuikäni yksin blaablaa"-kirjoittelu. Sulle lienee tällä palstalla annettu ongelmaasi satoja, ehkä jopa tuhansia vastauksia ja neuvoja ja silti sä palaat tänne samojen teemojen kanssa. Mikä on ettei neuvot kelpaa?

Vierailija
30/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä Suomessa, että on alistettuja ja yksinkertaisia maalaisnaisia ja tuota kuvailemaasi.

En ymmärrä mikä sinut sai alistumaan tuolle sontaukolle, jos kerran olit alun alkaen fiksu ja tasa-arvoisesta kodista?

Eivät väkivaltaiset parisuhteet ala väkivaltaisesti vaan yleensä erittäin romanttisesti, kuin elokuvista. Väkivalta tulee esiin pikkuhiljaa arjessa ja anteeksipyytelyiden kierteellä. Joskus jopa vasta kertarysäyksellä kun pahoinpitelijä saa uhrinsa "kunnolla kiikkiin" eli naimisiin, raskaaksi tms.

Tämä on totta. Fyysinen väkivalta alkoi vasta mainitsemiesi asioiden myötä. Tosin vitsin varjolla/vahingossa hän satutti jo aiemminkin. Esim. jos jotain leffaa katsoimme "romanttisesti" vierekkäin sängyn päällä tai sohvalla, hän saattoi yhtäkkiä kolauttaa tahallaan mua päällään niin kovaa, että sattui ja tunnelma hajosi kokonaan. Siis pukkasi mua päähän aivan kuin jotain jalkapalloa, kun olin vieressä ja tahallisesti siis. Sanoi sitten, että "menes vähän kauemmas" tms. Koko juttu tuli aivan puskista ekan kerran. Hän myös alkoi heitellä mua tavaroilla/hedelmillä ym., jos oli tyytymätön jostain asiasta. Tai rikkoi näytösluonteisesti tavaroita heittämällä niitä seinään.

Olen pahoillani että jouduit kokemaan tuon kaiken ja ylpeä susta et pääsit vihdoin irti, se ei ole itsestäänselvää saati helppoa.

Onko erosta paljon aikaa?

T. Sama

Vierailija
31/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä Suomessa, että on alistettuja ja yksinkertaisia maalaisnaisia ja tuota kuvailemaasi.

En ymmärrä mikä sinut sai alistumaan tuolle sontaukolle, jos kerran olit alun alkaen fiksu ja tasa-arvoisesta kodista?

Eivät väkivaltaiset parisuhteet ala väkivaltaisesti vaan yleensä erittäin romanttisesti, kuin elokuvista. Väkivalta tulee esiin pikkuhiljaa arjessa ja anteeksipyytelyiden kierteellä. Joskus jopa vasta kertarysäyksellä kun pahoinpitelijä saa uhrinsa "kunnolla kiikkiin" eli naimisiin, raskaaksi tms.

Tämä on totta. Fyysinen väkivalta alkoi vasta mainitsemiesi asioiden myötä. Tosin vitsin varjolla/vahingossa hän satutti jo aiemminkin. Esim. jos jotain leffaa katsoimme "romanttisesti" vierekkäin sängyn päällä tai sohvalla, hän saattoi yhtäkkiä kolauttaa tahallaan mua päällään niin kovaa, että sattui ja tunnelma hajosi kokonaan. Siis pukkasi mua päähän aivan kuin jotain jalkapalloa, kun olin vieressä ja tahallisesti siis. Sanoi sitten, että "menes vähän kauemmas" tms. Koko juttu tuli aivan puskista ekan kerran. Hän myös alkoi heitellä mua tavaroilla/hedelmillä ym., jos oli tyytymätön jostain asiasta. Tai rikkoi näytösluonteisesti tavaroita heittämällä niitä seinään.

Olen pahoillani että jouduit kokemaan tuon kaiken ja ylpeä susta et pääsit vihdoin irti, se ei ole itsestäänselvää saati helppoa.

Onko erosta paljon aikaa?

T. Sama

Kysyn oikeastaan siksi ettei turvallinen lähtö ole lainkaan varmaa kun noin väkivaltaisesta ihmisestä puhutaan. Jos ero on tuore tai on viitteitä ettei mies ole luovuttanut sinun suhteesi, niin ole erityisen varovainen ja ilmoita lievimmätkin uhkaukset poliisille, ja pidä yhteydenotoista kirjaa.

Vierailija
32/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua puolestaan ärsyttää kun on hankala löyttää fiksua naista jolla olisi omia ajatuksia ja pystyisi ne myös ilmaisemaan loogisesti.

En ole tavannut itseäni älukkäämpää naista.

Juu olen ydinfyysikko :)

Vierailija
33/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua puolestaan ärsyttää kun on hankala löyttää fiksua naista jolla olisi omia ajatuksia ja pystyisi ne myös ilmaisemaan loogisesti.

Eli et tiedä kumpaan kastiin kuulut ennenkuin olet tavannut.

Totta puhuakseni ydinfyysikkous ei ole todiste älykkyydestäsi, vaan lähinnä todiste että osaat opiskella riittävän hyvin.

Ilman kykyä soveltaa oppimaasi työelämässä tutkintotodistus on pelkkä symbolinen ele, mutta uskon ettei tilanne varmastikaan ole kohdallasi tämä.

Vierailija
34/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa suhteessa on tainnut olla kasapäin ongelmia. Älä juutu tuohon yhteen. Väkivalta paljon isompi paha kuin tyhmän näytteleminen. Lue läheisriippuvuudesta ja pohdi omia rajojasi.

Vierailija
35/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni (fysiikan tohtori) löysi minut, olen dosentti luonnontieteiden alalta. Jo 10 vuotta takana hyväntahtoista vääntöä illallispöydässä kaikista maailman aiheista aina maailmankaikkeuden synnystä aineen aalto-hiukkasdualismiin 😊

Vierailija
36/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin alisteisessa ihmissuhteessa kuin sinä olit vie aikansa ennen kuin löydät taas itsesi. Miehesi käytös viittaa siihen, ettei hän olisi kohdellut sinua tyhmempänäkään yhtään sen paremmin. Väkivalta on (opittu) tapa, johon sinä et pysty vaikuttamaan hyvällä saati huonolla käytöksellä.

Kannattaa jossakin vaiheessa lopettaa itsesi sääliminen ja kiittää itseäsi  siitä, miten osasit tehdä päätöksen ja lähteä pois. Se oli iso ja varmasti vaikea, haastava päätös.

Vierailija
37/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatko naisille koskaan suunvuoroa? Tai oletko valmis keskustelemaan mistään muusta kuin ydinfysiikasta tai luonnontieteistä yleisesti?

Se ei meinaan ole keskustelua, jos luennoit vain omista kiinnostuksen kohteistasi.

Monet älykkäinä itseään pitävät miehet sortuvat tuohon.

Vierailija
38/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen maalaisnaisia? Tuohan kuulosti ihan pääkaupunkiseudun lähiömeiningiltä.

Tervepäiset miehet eivät ole tuollaisia. Ihan sama missä asuvat.

Vierailija
39/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tavata sinut.

T. Nainen jonka on vaikea seurustella keskivertomiehen kanssa. Samasta syystä.

Vierailija
40/43 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tavata sinut.

T. Nainen jonka on vaikea seurustella keskivertomiehen kanssa. Samasta syystä.

On jo vaimojota kyllä rakastan.

Ei aina mene hänen kanssaan hyvin kun kuvittelee, että tykkään kun hän myötäilee.

Kaipaisin häneltä mieluummin erillaisia näkemyksiä ilman ehdottomuutta oikeassa olemisessa.

Tiedän etten aina ole oikeassa. Silti perustelen mielipiteeni vahvasti ja uskon niihin itse. Tykkään kuitenkin jos linnakkeni tuhotaan loogisilla totuuksilla :)

Näkemys yliopistolta. Fyysikot ovat matematiikkoja laiskempia ja siksi älykkäämpiä. Meinaan etteivät olisi päässeet kouluun muuten. Henkilökohtaisesti tein ensimmäisen kerran matematiikan läksyt yliopistossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan