Mies valittaa kun en istu katsomassa telkkaa
Mies on nyt istunut lähes koko lomansa sohvalla telkkaa katsellen. Nyt mököttää, kun minä en tänään istunut hänen kanssaan, kun kuitenkin lupasin katsoa, kunhan saan hommat hoidettua.
Mies siis pyysi tätä aamupäivällä. Sitten tein lounaan, katoin pöydän, söin lasten kanssa, siivosin pöydän, tähteet jääkaappiin, astiat tiskiin.
Tein lumitytö ja samalla katsoin lasten ulkopuuhia hetken kun kovasti toivoivat. Lapset sisään. Laitoin lasten vaatteet kuivumaan. Pyykkikone päälle.
Tässä vaiheessa mies söi ja otti päiväunet.
Söin lasten kanssa välipalaa ja lähdimme käymään kaupassa miehen nukkuessa. Samalla kierrätysjätteiden vienti. Kotiin, purin kassit. Pyykit kuivumaan, tiskikoneen tyhjennys.
Mies odottaa kärsimättömänä sohvalla.
Päivällistä lapsille, syöminen heidän kanssaan. Tähteet kaappiin, pöydän putsaus, tiskikone taas päälle. Roskis ulos.
Mies murjottaa. En kuulemma osaa rauhoittua. Lomalla kuuluu olla ja rentoutua eikä koko ajan häärätä. Missä välissä, kysyn vaan? Nyt sitten palstailen itsekseni kahvia rauhassa juoden.
Kommentit (11)
Ehdotapas miehellesi, että hän ottaa yhden päivän vastatakseen pyykkihuollosta, ruuanlaitosta, tiskeistä, kaupassakäynnistä ja lapsista, jotta sä voisit edes sen yhden päivän rentoutua ja katsella telkkaa. Ei pahalla, mutta vaikuttaa harvinaisen aivottomalta mieheltä, että ei kotitöihin ja lasten hoitoon yhtään osallistu ja silti kehtaa kitistä, kun vaimo ei ehdikään löhötä hänen kanssaan päivät pääksytysten telkkaria katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti tässä välissä, kun istut ja palstailet.
Niinpä, nyt on minustakin hyvä hetki lyhyelle (!) ohjelmalle. Mutta mies mököttää.
Ap
Täällä haukutaan paljon miehiä.
Olen oppinut ettei puoliakaan kannata uskoa.
Pidin tätä ensin provona. Sitten huomasin, että tämähän kuulostaa ihan omalta normipäivältäni.
Lähtisin hittoon pariksi päiväksi rentoutumaan, jos mies kerran on lomalla ja ehtii hoitaa lapset.
Vierailija kirjoitti:
Pidin tätä ensin provona. Sitten huomasin, että tämähän kuulostaa ihan omalta normipäivältäni.
Juu. Eipä sitä lomallakaan hirveästi lomailla. Jos mies auttaisi (inhoan auttaa-sanaa, kun kyse oman kodin ja perheen hoidosta), niin kummasti sitä löhöilyaikaakin voisi olla.
Ap
Mulle kyllä kelpaisi nainen joka ei telkkarin hömpästä välitä ja tekisin mielelläni koti askareita yhdessä. Toisaalta en kelpuuta naista joka päättää kaikista sisustus asioista ja hakee miehestä vain turvaa sekä taloudellista vakautta?
Miksi ihmeessä touhotit etkä rauhoittunut? No huomenna sitten valtaat sohvan heti aamusta ja annat miehen vuorostaan huolehtia lapsista, ruuasta, pyykistä ym.
Tuumailija233 kirjoitti:
Mulle kyllä kelpaisi nainen joka ei telkkarin hömpästä välitä ja tekisin mielelläni koti askareita yhdessä. Toisaalta en kelpuuta naista joka päättää kaikista sisustus asioista ja hakee miehestä vain turvaa sekä taloudellista vakautta?
Voisin mä joskus jotain hömppääkin katsella. Yleensä ei vaan ehdi. Askareiden teko yhdessä kuulostaa kivalta. Ei tule meillä tapahtumaan. Paitsi lasten kanssa tietenkin. Sisustamista en ole ajatellut oikeastaan yhtään. Ei ole minulle tärkeää. Nähtävästi jollekin se sitten on. Olen hyvätuloinen + kunnollinen perintökin löytyy.
Toki miehen pitää olla turvallinen ja tuoda oma osuutensa talouteen rahallisestikin. Meillä miehelle on tärkeää, että tienaa hitusen enemmän kuin minä. Mies haluaa osoittaa miehisyytensä kotona. Kotitöiden teko ja lastenhoito ei muka ole miehistä. Sitä mukaan kun minun tittelini ja palkkani parani, miehen kotityöinto väheni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuumailija233 kirjoitti:
Voisin mä joskus jotain hömppääkin katsella. Yleensä ei vaan ehdi. Askareiden teko yhdessä kuulostaa kivalta. Ei tule meillä tapahtumaan. Paitsi lasten kanssa tietenkin. Sisustamista en ole ajatellut oikeastaan yhtään. Ei ole minulle tärkeää. Nähtävästi jollekin se sitten on. Olen hyvätuloinen + kunnollinen perintökin löytyy.
Toki miehen pitää olla turvallinen ja tuoda oma osuutensa talouteen rahallisestikin. Meillä miehelle on tärkeää, että tienaa hitusen enemmän kuin minä. Mies haluaa osoittaa miehisyytensä kotona. Kotitöiden teko ja lastenhoito ei muka ole miehistä. Sitä mukaan kun minun tittelini ja palkkani parani, miehen kotityöinto väheni.
Ap
Ei tuohon oikein tiedä mitä sanoa, valitit ja sitten toteat että kaikki on kunnossa. Mutta ei tuo ihan terveelle parisuhteelle kuullosta. Jos haluaa seistä pitkänä omilla saavutuksilla ja kukaan ei lyttää alas?
No ilmeisesti tässä välissä, kun istut ja palstailet.