IS: Helsingin sisääntuloväylät ”miinoitetaan” kymmenillä uusilla automaattivalvontatolpilla.
Kameroita on tulossa muun muassa Mäkelänkadulle, Hämeentielle, Paciuksenkadulle, Pohjoisrantaan ja Mannerheimintielle. Uusi valvontatolppa löytyy jo esimerkiksi Turun moottoritien Helsingin päästä Munkkiniemen ja Munkkivuoren välistä.
Rahat pois autoilijoilta.
Seuraavaksi ruuhkamaksut ja euron korotus bensalitraan?
Kommentit (31)
Se nyt vaan on tyhmää ajaa ylinopeutta.
No älä aja ylinopeutta, niin sun rahoja ei oteta pois.
Mikä tarve aloittajalla on ajaa yli sallitun nopeusrajoituksen?
Vihervassarithan ne kurittaa autoilijoita siellä Hesassa. Sitä saa mitä tilaa.
Mikäs siinä on ongelma normaaleille ihmisille? Ei mikään, ei se heitä koske.
Vierailija kirjoitti:
Nopeusmittarin jatkuvan kyttäämisen sijasta on hyvä välillä seurata myös liikennettä ja sitä mitä ympärillä tapahtuu(ettei vaikka lapsi juokse tielle). Muutaman kilometrin ylitys nopeudessa on inhimillistä koska maastokaan ei ole tasaista.
Näin se menee.
Autoilua täytyy hillitä, ja nykyinen rusinat pullan päältä kehyskuntasuhailu ei ole sitä kestävää kehitystä.
Tulee nousemaan maksut ja paljon !
Seuraavaksi ap alkaa inistä "alinopeuta" ajavista.
Iltiksen oikeistopopulistishenkiset setämiehet taas päässeet otsikoimaan. On se kamalaa, kun ei valkoinen setämies saa enää toteuttaa vapaasti oikeuttaan edes ylinopeuden ajamiseen, vaikka aivan varmasti on maailman paras kuski ja tietää ihan itse, kuinka talla pohjassa missäkin kohtaa on turvallisinta ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeusmittarin jatkuvan kyttäämisen sijasta on hyvä välillä seurata myös liikennettä ja sitä mitä ympärillä tapahtuu(ettei vaikka lapsi juokse tielle). Muutaman kilometrin ylitys nopeudessa on inhimillistä koska maastokaan ei ole tasaista.
Muutaman km/h-ylinopeudesta ei tulekaan sakkoja. Mä sain ajokorttini ihan pari kuukautta sitten ja vaikka mä en ole kokenut ajaja, ei mullekaan ole mahdotonta seurata vuoronperään nopeusmittaria ja liikennettä.
Minä käytän ihan suosiolla vakionopeudensäädintä muuallakin kuin moottoriteillä. Paljon rennompaa ajelua, kun ei tarvitse kytätä nopeusmittaria ja pelätä kameroita. Kännykän sovelluksella olen katsellut mikä on oikea nopeus ja sen perusteella säädän auton vakionopeussäätimen. Suuremmilla nopeuksilla heittoa on enemmän, joten 80km/h alueella laitan vakkariin 87-88 ja se on hädin tuskin 80km/h, silti ajelen sujuvasti ohi monista, jotka niitä kameroita pelkää ja jarruttelee niihin. Mechelininkadulla käydän 47-48 mikä on vähän yläkanttiin, mutta reilusti alle sakkorajan.
Nopeusrajoitusten noudattaminen on asennekysymys. Minä en ole saanut sakkoja kertaakaan, mutta mies ottaa niitä aina välillä. Kerran hänellä oli jo uhkana, että kortti lähtee kuivumaan, ja joutui pitkään ajelemaan kieli keskellä suuta. Ja ihan samalla autolla ajetaan. Mies vain kuuluu näihin, jotka katsovat olevansa hieman etuoikeutetumpia kuin muut, ja että kaikki säännöt eivät häntä koske.
Vierailija kirjoitti:
Iltiksen oikeistopopulistishenkiset setämiehet taas päässeet otsikoimaan. On se kamalaa, kun ei valkoinen setämies saa enää toteuttaa vapaasti oikeuttaan edes ylinopeuden ajamiseen, vaikka aivan varmasti on maailman paras kuski ja tietää ihan itse, kuinka talla pohjassa missäkin kohtaa on turvallisinta ajaa.
Tämä.
Tässä ilmainen kikka, jonka jälkeen ei tarvitse välittää valvontakameroista: aja nopeusrajoitusten ja liikennesääntöjen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän ihan suosiolla vakionopeudensäädintä muuallakin kuin moottoriteillä. Paljon rennompaa ajelua, kun ei tarvitse kytätä nopeusmittaria ja pelätä kameroita. Kännykän sovelluksella olen katsellut mikä on oikea nopeus ja sen perusteella säädän auton vakionopeussäätimen. Suuremmilla nopeuksilla heittoa on enemmän, joten 80km/h alueella laitan vakkariin 87-88 ja se on hädin tuskin 80km/h, silti ajelen sujuvasti ohi monista, jotka niitä kameroita pelkää ja jarruttelee niihin. Mechelininkadulla käydän 47-48 mikä on vähän yläkanttiin, mutta reilusti alle sakkorajan.
Nopeusrajoitusten noudattaminen on asennekysymys. Minä en ole saanut sakkoja kertaakaan, mutta mies ottaa niitä aina välillä. Kerran hänellä oli jo uhkana, että kortti lähtee kuivumaan, ja joutui pitkään ajelemaan kieli keskellä suuta. Ja ihan samalla autolla ajetaan. Mies vain kuuluu näihin, jotka katsovat olevansa hieman etuoikeutetumpia kuin muut, ja että kaikki säännöt eivät häntä koske. [/quote
Kaikilla meistä eie ole mitään vakionopeussäädintä. Ja silloin on kyllä todella rasittavaa jos ihan joka tilanteessa täytyisi koko ajan kytätä nopeusmittaria, ettei vaan mene edes muutama km/h yli rajoitusten ja kamera räpsähdä - kun ei toisaalta alinopeuttakaan ei ole hyvä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tanskalaiset-keksineet-varman-ja-laill…
Ai tää olikin maksullinen, no tässä uusiksi sama juttu:
https://autotoday.fi/suosittu-juttu-tanskalaiset-keksineet-varman-ja-la…
Ap oletatko että nopeusrajoitukset ovat vain kiusantekona teiden varsilla?
Ne ovat siellä yleisen turvallisuuden vuoksi. Minua ainakin pelottaa kaikenlaiset ylinopeutta ajavat tohelot.
Jos haluat ajaa lujaa ja tuntea itsesi formulakuskiksi niin käy ajelemassa sellaisilla carting radoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeusrajoitusten noudattaminen on asennekysymys. Minä en ole saanut sakkoja kertaakaan, mutta mies ottaa niitä aina välillä. Kerran hänellä oli jo uhkana, että kortti lähtee kuivumaan, ja joutui pitkään ajelemaan kieli keskellä suuta. Ja ihan samalla autolla ajetaan. Mies vain kuuluu näihin, jotka katsovat olevansa hieman etuoikeutetumpia kuin muut, ja että kaikki säännöt eivät häntä koske. [/quote
Kaikilla meistä eie ole mitään vakionopeussäädintä. Ja silloin on kyllä todella rasittavaa jos ihan joka tilanteessa täytyisi koko ajan kytätä nopeusmittaria, ettei vaan mene edes muutama km/h yli rajoitusten ja kamera räpsähdä - kun ei toisaalta alinopeuttakaan ei ole hyvä ajaa.
Ei sitä tarvitse kytätä koko ajan. Riittää kun välillä vilkaisee ja kyllä sen nopeuden osaa summittain arvioida kyllä. Ei ne mittaritkaan joka autossa ole ihan samanlaisia, joten ei kaikilla ole aina sama nopeus.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee.
Autoilua täytyy hillitä, ja nykyinen rusinat pullan päältä kehyskuntasuhailu ei ole sitä kestävää kehitystä.
Tulee nousemaan maksut ja paljon !
Ylinopeuksia tulee hillitä.
Äänestä vihervasemmistoa niin tässä on tulos.