Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välitilalasi! Remppaäijä sanoo, ettei kirkas lasi & tapetti ole hyvä vaihtoehto.

Vierailija
05.01.2021 |

Sinne kuulemma aina menee kuitenkin kaikenlaista ryönää. Kuitenkin noita lasi & tapetti -malleja on lehdet pullollaan. Ja sellainen meidänkin keittiösuunnitelmassa on. Luovutaanko ideasta vai etsitäänkö uusi remppaäijä?
Kerro kokemuksesi!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasin takaa ei pääse kosteus helposti pois, jos sitä sinne jostakin livahtaa. Laatat ovat siksi turvallisempi vaihtoehto, koska saumat hengittävät, kosteus tulee pois sieltä. Alle pitää laittaa vesieriste molemmissa tapauksissa.

Vierailija
22/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hellan takana lasilevy, sinne pääsee aina jotain ryönää ja on kamalan näköinen. Pitäisi ottaa taas koko levy irti ja putsata. Ja vuorata se tosiaan sillä silikonilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tekee niinkuin käsket, tai itkee ja tekee.

N127kg

Tai sitten se kävelee ulos ja sanoo tee itse, niin saat siitä ihan yhtä huonon. Jos sulla on tekijä paikalla, kuuntele sitä, kun sillä sitä painoa on sanoissa ja hyvin usein kropassakin. Painissa jäät tappiolle vaikka sumopainija olisitkin.

Vierailija
24/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa ole mitään ongelmaa, jos/kun sinne väliin ei pääse kosteutta. Silikonilla tiivistetään huolellisesti.

Jokaisella pintamatskulla on omat hyvät ja huonot puolensa.

Jonne ei tiedä mikä on välitila.

Vierailija
25/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasi+tapetti eikä ole ollut ongelmia. Aika paljon pitäisi isoa roisketta tulla siihen päivittäin että jotain tuollaista pääsisi käymään.

Vierailija
26/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hellan takana lasilevy, sinne pääsee aina jotain ryönää ja on kamalan näköinen. Pitäisi ottaa taas koko levy irti ja putsata. Ja vuorata se tosiaan sillä silikonilla.

Tee se ja tarkista se seinän kunto samalla. Saumojen pitää olla tiiviitä, varsinkin hellan takana. Osta siihen kivilevy ja liimaa se hyvin kiinni, niin sen ja seinän väliin ei pääse mitään. Värivalikoimaa löytyy.

Vierailija
27/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lasi+tapetti eikä ole ollut ongelmia. Aika paljon pitäisi isoa roisketta tulla siihen päivittäin että jotain tuollaista pääsisi käymään.

Se on oikein tehty.

Vierailija
28/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alumiinikomposiittilevy.

Vierailija
29/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyinen remppaukko sanoo että tulee huonon näköinen, niin todennäköisesti ei itse osaa tehdä sitä oikein. Etsisin jonkun joka osaa.

Vierailija
30/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me laitettiin kirkas lasi ja maalattiin se sisäpuolelta, tuli hieno. Lasi on pysynyt hyvänä ja on helppo puhdistaa. Tapettia en suosittele.

Hyvä idea!

Vierailija
31/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ví.tțu että vihaan tuota epäsanaa RYÖNÄ😑 Miten olisi ihan vaan vaikka LIKA??

Minä olen teettänyt valtavan remontin kolmioon, lattiasta kattoon. Kyllä minä jonkin verran kuuntelin remppamiekkosen juttuja, mutta en antanut hänen päättää mitä laitan omaan kotiini XD. Hän oli kyllä harvinaisen rasittava miekkonen. Haukkui upean parkettinikin XD sellainen lankkuparketti, ei tumma eikä vaalea vaan siltä väliltä. Tosi kaunis. Ja remppamiekkonenkin sitten sanoi, että oli se sittenkin hieno XD.

Vierailija
32/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut 15 vuotta keittiössä tapetti plus lasi. On edelleen tosi kiva. Ainoa "ongelma" on, kun pieni hämähäkki pääsi lasin ja tapetin väliin. Lasit on mitoitettu napakasti, ei siis ole mitään liimoja. On onneksi hämis huomaamattomassa paikassa. Jos nyt rakentaisin, tekisin samat ratkaisut. Keittiö on laaja maalaistalon sydän. Olisi ollut tylsää vetää niin paljon kaakelia seiniin. Vain hellan ja altaiden takana on laatat. Hanki lasia kokeilupala, niin näet käytännössä miten vaikuttaa tapetin sävyyn ja tunnelmaan.

Vierailija
33/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ví.tțu että vihaan tuota epäsanaa RYÖNÄ😑 Miten olisi ihan vaan vaikka LIKA??

Minä olen teettänyt valtavan remontin kolmioon, lattiasta kattoon. Kyllä minä jonkin verran kuuntelin remppamiekkosen juttuja, mutta en antanut hänen päättää mitä laitan omaan kotiini XD. Hän oli kyllä harvinaisen rasittava miekkonen. Haukkui upean parkettinikin XD sellainen lankkuparketti, ei tumma eikä vaalea vaan siltä väliltä. Tosi kaunis. Ja remppamiekkonenkin sitten sanoi, että oli se sittenkin hieno XD.

Vihaat sanaa ryönä, mutta käytät itse sanaa miekkonen :D

Vierailija
34/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut 15 vuotta keittiössä tapetti plus lasi. On edelleen tosi kiva. Ainoa "ongelma" on, kun pieni hämähäkki pääsi lasin ja tapetin väliin. Lasit on mitoitettu napakasti, ei siis ole mitään liimoja. On onneksi hämis huomaamattomassa paikassa. Jos nyt rakentaisin, tekisin samat ratkaisut. Keittiö on laaja maalaistalon sydän. Olisi ollut tylsää vetää niin paljon kaakelia seiniin. Vain hellan ja altaiden takana on laatat. Hanki lasia kokeilupala, niin näet käytännössä miten vaikuttaa tapetin sävyyn ja tunnelmaan.

Jatkan vielä. Lasiliike osaa antaa neuvoja. Meidän lasit on samaa, mitä auton tuulilaseissa. Siis jotenkin kaksikerroksinen ja muovikalvo välissä, jotta ei mene tuusan päreiksi, jos siihen osuisi jokin.

Vierailija
35/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on jo kallis tapetti siinä seinässä, niin eihän sun suunnitelmia mikään muuta. Varaudu vaan uusimaan systeemin parin vuoden jälkeen, jos tuleekin ongelmia.

Vierailija
36/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaat sanaa ryönä, mutta käytät itse sanaa miekkonen :D

Kommentoin, vaikka asia ei minulle kuulukaan:)

Miekkonenhan on hieno sana, kiva, että joku käyttää sitä vielä.

Ryönän käsitän joksikin muuksi kuin liaksi, lähinnä turhaksi kertyväksi tavaraksi.

15 vuotta välitilan lasin kanssa eläneenä en koe asiassa ongelmaa. Lasin takana maali. HElppo puhdistaa, eikä sinne taakselikaa kertynyt.

Vierailija
37/37 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalatussa lasissa ongelmia ei kuulemma olekaan. Tuo kirkas lasi on ongelma kun kaikki sieltä näkyy (kärpäset, kosteus...), maalatussa lasissa ne on siellä takan, eikä siksi haittaa ketään. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä