Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä aiheuttaa jatkuvaa hiivatulehdusta?

Vierailija
04.01.2021 |

Juuri äskettäin oli hiivatulehdus, jonka hoidin reseptivapaalla lääkkeellä. Muutamia päiviä oli olo ok, kunnes taas on tullut oireita. Onko joku ruoka-aine tms, joka tätä aiheuttaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri

Vierailija
2/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla miestä? Hiivatulehdus on merkki vieraissa käynnistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri. Tuohan on yleistietoa.

Vierailija
4/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö e-pillereitä? Varmaan suurin syy hiivaan.

Vierailija
5/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on syynä.

Vierailija
6/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jatkuvan hiivakierteen syy oli kuukupin väärä pesuaine. Pesin ja keitin kuppia kyllä, mutta pesuaineen pH väärä.

Vierailija
7/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri tai tiheä seksi. Mulla oli vuosia sitten vaikea hiivakierre. Kävin sitten gynellä. Ohjeeksi sain syödä Diflucanin kerran viikossa 4 viikon ajan. Vaiva hoitui tällä. Eikä ole uusinut kuin satunnaisesti.

Vierailija
8/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla miestä? Hiivatulehdus on merkki vieraissa käynnistä.

Tämä. Ukko ei pese vehjettä.

Vierailija
9/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUOKAVALIO. Liiallinen rasvan kertyminen verisuoniin joka aiheuttaa ongelmia silloin, kun syö sokeria. Mikäli verisuonet eivät ole "paksuuntuneet" niin sokeri ei sinällään aiheuta hiivaa, vaan ongelma syntyy sokerin ja rasvan liiallisesta käytöstä. Helpointa lienee vähentää radikaalisti sokerin syöntiä ja sitten miettiä seuraavaksi muuten ruokavaliota, eli tuleeko liikaa rasvaa (lihasta, öljyistä jne.)

Vierailija
10/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7 lisää! Piti vielä hoitaa mies hiivavoiteella. Sä voit saada sen oireettomalta mieheltä aina uudestaan!

Vierailija
11/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio: Sokeri ja muut huonot hiilihydraatit, kuten vehnä vähemmälle tai pois kokonaan, niin johan lähtee tulehdukset niin alhaalta kuin ylhäältä.

Vierailija
12/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita maitohappobakteeritabletti/kapseli sinne, minne aurinko ei paista. Palstalta opittu toimiva neuvo. Pari-kolme kertaa on minulla riitttänyt. Olen käyttänyt jopa sitruunan makuisia, ei kirvellyt. :-D Tabletteja voi ottaa myös suun kautta jos haluaa.

Käytä väljiä housuja, ei sukkahousuja ja nuku yöllä väljässä alaosassa.

Kirvelyyn auttaa vauvojen vaippaihottumaan tarkoitettu sinkkipitoinen voide, esim. Natusan. Pese värkki pelkällä vedellä ennen voidetta.

Vierailija
13/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tulehdus ja ku miehes kanssa hommailette on miehelläki ja ku hoidatat omas pois ni kohta ku pan.ette ni saat sen mieheltä takas. Niinku joululahjan :))

Vierailija
14/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita maitohappobakteeritabletti/kapseli sinne, minne aurinko ei paista. Palstalta opittu toimiva neuvo. Pari-kolme kertaa on minulla riitttänyt. Olen käyttänyt jopa sitruunan makuisia, ei kirvellyt. :-D Tabletteja voi ottaa myös suun kautta jos haluaa.

Käytä väljiä housuja, ei sukkahousuja ja nuku yöllä väljässä alaosassa.

Kirvelyyn auttaa vauvojen vaippaihottumaan tarkoitettu sinkkipitoinen voide, esim. Natusan. Pese värkki pelkällä vedellä ennen voidetta.

Nuo auttaa vain oireisiin, mutta eivät poista syytä.  Sokerin käytön lopettaminen poistaa sen syyn.

Vierailija
15/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hengittävät alushousut ja liian tujut alapään pesuaineet.

Vierailija
16/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinokuituiset alushousut, jatkuva pikkuhousunsuojien käyttö, myös kertakäyttösiteet voi aiheuttaa

Kannattaa siirtyä kankaisiin kestositeisiin ja pikkuhousunsuojiin (jos niitä tarvitsee, useimmmille turhia)

Vierailija
17/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan syynä ehkäisyrengas. Kun lopetin sen käyttämisen, hiivakierre loppui kuin seinään (toki toipumiseen meni aikaa, oli limakalvot päässeet niin huonoon kuntoon).

Vierailija
18/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo lasillinen gefiluspiimää joka päivä  ja hiivatulehdukset loppuu. Gynen neuvo joka toimii

t eräs jolla hiivaa viimeksi v 2008

Vierailija
19/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes voi olla yksi syy.

Vierailija
20/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti syynä ei ole hiiva. Kannattaa käydä lääkärissä. Hiivalääke auttaa oireisiin hetkellisesti, mikä saa monet luulemaan, että kyseessä on hiiva.