Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvitteletteko koskaan olevanne paremman näköisiä kuin mitä oikeasti olette?

Vierailija
04.01.2021 |

Olen huomannut monesti, että olen jossain julkisella paikoilla käydessäni alkanut kuvittelemaan olevani kaunis. Jotenkin se tulee jostain alitajunnasta. Sitten saadessani itseni kiinni tällaisesta ajattelusta, joudun muistuttamaan itseäni, että "ei, et sinä ole kaunis".
En tajua, miksi alan ajattelemaan näin kun tiedän olevani ruma?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen erittäin kaunis ja tiedän sen.

Vierailija
2/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuullut niin paljon kehuja miehiltä, vaikka ne miehetkään ei ole oikeasti ajatelleet niin.

Ihan yleinen ongelma naisilla, koskee ainakin kahta kolmasosaa naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajattelen useinkin. Etenkin ajattelen olevani hoikempi kuin todellisuudessa olen. En tunne olevani ylipainoinen, mutta peilistä minua katsookin pullukka olento. Lisäksi valokuvissa näytän pääsääntöisesti lihavalta. Joissakin valokuvissa näytän nätiltä, joten sekin hämää. Toisaalta, en koe olevani rumakaan, mutta tavallinen.

Vierailija
4/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen erittäin kaunis ja tiedän sen.

Jostain syystä näkisin, että oikeasti kauniit tuskin hengaavat tällä palstalla. Heillä on muutakin tekemistä, ja yleensäkin heillä on sen verran kivaa elämässä, ettei tarvitse tulla tällaiselle palstalle u-li-semaan miehistä ja muusta vastaavasta

Vierailija
5/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Joskus olen meikannut, ja laittanut hiukset omasta mielestäni hienosti. Kerran tein sen virheen, että otin itsestäni tuossa tilanteessa valokuvan. En ollut kaunis. Meikki oli jotenkin epätasainen, huulipuna liian punaista ja hiuksetkin laittamisesta huolimatta länässä. Eli ihan turha tässä on edes yrittää.

Vierailija
6/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kaikki täällä on rumia.

Voispa laittaa kuvia.

Vierailija
7/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan pitävät itseään paremman näköisenä kuin mitä ehkä oikeasti ovat. Parempihan se niin on kuin että olisi tyytymätön itseensä.

Vierailija
8/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä tämä on ihan yleinen harhaluulo. Siksi be ihmettelee ja syyttää naisia krantuiksi kun yrittävöt iskeä itseään paremmannäköisiä naisia.

Vierailija
9/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen välillä olevani ihan siedettävän näköinen, mutta sitten katson peiliin.

Vierailija
10/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Joskus olen meikannut, ja laittanut hiukset omasta mielestäni hienosti. Kerran tein sen virheen, että otin itsestäni tuossa tilanteessa valokuvan. En ollut kaunis. Meikki oli jotenkin epätasainen, huulipuna liian punaista ja hiuksetkin laittamisesta huolimatta länässä. Eli ihan turha tässä on edes yrittää.

Puhkamera muuttaa valtavasti värejä jne. Kannattaa mieluummin uskoa peiliä.

Vierailija
11/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun en katso peiliin, ajattelen olevani yhtä kaunis, kuin olin nuorena.

Vierailija
12/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, kuvittelin olevani ruma. Nyt, kun olen vanha ja rupsahtanut, kuvittelen mielessäni olevani yhtä kaunis, kun olin nuorena (valokuvista näen, että oikeasti olin silloin kaunis).

Vierailija
13/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ajattelen useinkin. Etenkin ajattelen olevani hoikempi kuin todellisuudessa olen. En tunne olevani ylipainoinen, mutta peilistä minua katsookin pullukka olento. Lisäksi valokuvissa näytän pääsääntöisesti lihavalta. Joissakin valokuvissa näytän nätiltä, joten sekin hämää. Toisaalta, en koe olevani rumakaan, mutta tavallinen.

Joo, teen myös tätä samaa! Esim. kesällä, kun kävin pyöräilemässä niin sain itseni kiinni ajattelemasta, että "olen sporttisen näköinen ja ihmiset varmaan katsoo että wau meneepä siinä reipas pyöräilijä". Silleen todellisuudessa läskimakkarat tursusi ja ajoin jotain etanan vauhtia.

ap

Vierailija
14/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena hoikka ja ihan nätti. Vieläkin on joskus dynaaminen olo kunnes säikähdän katsoessani peilikuvasta kaupungilla että mikäs tantta tuollakin menee..no minähän se. Mut ei haittaa, ksuneus on katoavaista eikä kukaan nuorena ikuisesti säily.

Vierailija
15/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jatkuvasti. Tämä johtuu siitä, että olin nuorena kaunis. Nyt on ikä ja muutama ylimääräinen kilo tehnyt tepposensa, mutta ne aina unohtuu kun itseään ei onneksi joudu katselemaan. Sitten joskus kun kävelee jonkin heijastavan pinnan edestä ja näkee itsensä 😱!!!

Vierailija
16/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, olen ihan varma siitä, että olet paljon kauniimpi, mitä luulet. Ehkä se ajatus, joka väittää sun olevan ruma, onkin valhe? Ja kauneus on totuus.

Vierailija
17/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Kaupungilla esim. sovituskopissa lähtee turhat luulot yleensä pois.

Vierailija
18/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan pitävät itseään paremman näköisenä kuin mitä ehkä oikeasti ovat. Parempihan se niin on kuin että olisi tyytymätön itseensä.

Ahaa. Jos kaikki pitävät itseään paremman näköisenä kuin ovat, niin taidan olla todella tähtitieteellisen ruma. Tähän saakka olen vain pitänyt itseäni suht tavallisen rumana.

Vierailija
19/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuullut niin paljon kehuja miehiltä, vaikka ne miehetkään ei ole oikeasti ajatelleet niin.

Ihan yleinen ongelma naisilla, koskee ainakin kahta kolmasosaa naisista.

No tämä. Miehet osaavat joskus olla tosi ihania kehuissaan mutta ei se totuutta miksikään muuta.

Vierailija
20/20 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan hiuskiinteel hiukset edestä silleen yläviistoon, nii sillon koen näyttäväni vähä paremmalta, ku se näyttää jotenki räväkältä. :)