Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katkeruus exän uudesta elämästä...

Vierailija
04.01.2021 |

Olen enimmäkseen päässyt yli exästä ja uudessa, hyvässä suhteessa. En halua exää takaisin, mutta tunnen outoa katkeruutta hänen nykyisestä elämästään. Exä meni nopeasti yhteen uuden kummpanin kanssa, ja nyt kuulin, että he ovat hankkineet koiran. Vaikka olen itse mielestäni hyvässä parisuhteessa, siinä on tiettyjä ongelmakohtia ja suhde etenee hitaasti. En toivo, että exällä menisi huonosti, mutta kyllä minulla voisi mennä paremmin kuin hänellä... :D

Vertaistukea? Miten päästä eroon näistä tunteista, vai pitääkö vain hyväksyä, että olen loppuelämäni jollain tasolla katkera exälle..?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se katkeraa, kun exän elämä lähti nousukiitoon, kun pääsi sinusta eroon. Jaxuhali!

Vierailija
2/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain luusereilla on Exiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole exästäsi, vaan sinusta. Kun voit hyvin, ei tarvitse olla katkera mistään. Hoida itsesi kuntoon.

Vierailija
4/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuhenkisyyttä?

Vierailija
5/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njoo, tavallaan ymmärrän. Kyllä itseäkin kirpaisi aika lujaa, kun ex meni kihloihin ja saivat lapsen n. 2 vuotta meidän eromme jälkeen. Oltiin oltu 6 vuotta yhdessä ja ex aina toisti sitä "ei vielä", "kyllä minä sinun kanssasi haluan, mutta ei vielä".

Vierailija
6/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes ajattelet eksääsi tai tiedät noin paljon hänen kuulumisistaan? Lopeta eksäsi tekemisten seuraaminen. Toisen onnen kadehtiminen on tyhmää ja toisen epäonnesta iloitseminen julmaa ja lapsellista. Sinulla ei ole siinä mitään voitettavaa.

Vierailija
7/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään...

Hyväksyt ja unohdat.

Vierailija
8/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaksi koiraa.

Vierailija
9/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin exä oli minulle niin katkera, että kerran oikein soitti minulle varmistaakseen olenko mennyt jo kihloihin nykyisen avopuolisoni kanssa. Kun kerroin että ei olla, kuulosti helpottuneelta ja alkoi selittää kuinka hän aikoo pian kihlata tyttöystävänsä. Teitä katkeroituneita exiä on monenlaisia, sainpahan kunnon naurut!

Vierailija
10/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole päässyt yli eksästä. Itsekästä mennä uuteen parisuhteeseen tuossa tilanteessa, ja itsekästä nimenomaan uutta kumppania kohtaan.

Vierailija
11/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo välttämättä ole sitä, ettei pääsisi yli. Siis jos erosta on jo kauan aikaa.

Kilpailuhenkiselle ihmiselle on aina tärkeää voittaa. Ei halua jäädä huonommaksi.

Vierailija
12/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kateus on ehtymätön luonnonvara. Sen kun saisi valjastettua energianlähteeksi niin ei tarvittaisi ydinvoimaa eikä öljyä.

Vierailija
13/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surematon suru?

Vierailija
14/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kateus on ehtymätön luonnonvara. Sen kun saisi valjastettua energianlähteeksi niin ei tarvittaisi ydinvoimaa eikä öljyä.

Aloituksesta ei käy ilmi kummankaan osapuolen sukupuoli. Tekemäsi oletus kertoo vain sinun naisvihastasi.

Vierailija
15/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut ovat uskomattomia.

Oli syy sitten kateudessa, katkeruudessa, kilpailuhenkisyydessä tms, niin ne ovat ihan normaaleita ihmiselämään kuuluvia tunteita.

Te, jotka näistä syyllistätte, niin onko teiltä lapsena kiellettu kaikki negatiiviset tunteet?

Vierailija
16/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa vertaamasta. Et sinä voi tietää kaikkia ongelmia, mitä heillä on suhteessaan, joten turha sinun on kadehtia heitä.

Ja jos et ole tyytyväinen nykyiseen suhteeseesi, ryhdy vapaaksi ja iloiseksi sinkuksi. Määrittele elämän paremmuus jollain muulla kuin parisuhteella.

Vierailija
17/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten miesten mustasukkaisuus? Monta elämää säästyisi jos sen saisi valjastettua.

Vierailija
18/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista muutamasta fiksusta kommentista! Tosiaan, olen aika kilpailuhenkinen, joten on ihan mahdollista, että vaikeat tunteet johtuvat ainakin osittain siitä. Onhan se toki naurettavaa kilpailla exän kanssa siitä, kummalla muka menee paremmin, mutta eipä sitä tunteilleen oikein mitään voi.

Suurella osalla meni aloituksen pointti ihan ohi. Ihmettelin siis itsekin, miksi tunnen katkeruutta exän uudesta elämästä. Valitettavasti tunteita ei voi pakottaa pois, mutta jos ymmärtää mistä ne johtuvat, on tunteita helpompi käsitellä.

Ap

Vierailija
19/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ap ilkeät kommentoijat. Täällä on aina tosi ilkeitä ihmisiä.

Ap:n tunteet ovat inhimillisiä, olemme vain ihmisiä emmekä robotteja.

On inhimillistä tuntea vaikeitakin tunteita, hienoa että tunnistat tunteet. Anna tunteiden tulla ja käy niitä läpi. Pahinta on tällaiset ihmiset, jotka syyllistävät tunteista. Ei niille mitään mahda.

Tsemppiä!

Vierailija
20/26 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne säilyy pitempään jos et sitä näytä tai käsittele. Kannattaa puhua asiasta luotettavan tahon kanssa.. voisitko puhua uudelle puolisolle? Juu voi johtaa vaikka riitaan, mutta voisi myös rysäyksellä avata sun ajatuksia.

Ja jotain on varmaan omassa elämässä huonosti. Ehkä sitä on vaikea kohdata ja siksi ajatukset kääntyy muualle, muiden elämään? On ehkä rasittavampaa ottaa työn alle ne oman elämän ongelmat, eksän "syyttäminen" näistä tunteista ja kipuilusta on helpompaa?