Milloin söit viimeksi viiliä?
Ja mitä söit sen kanssa? Vai ihanko pelkiltään?
Minä en muista milloin mutta alkoi tehdä mieli.
Kommentit (26)
Olen vain muutamia kertoja elämässäni maistanut. En pidä yhtään sen rakenteesta.
Koitin kuitenkin aina välillä lapsena ja teininä, kun se oli ystäväni suurinta herkkua . Joten jotain 28 vuotta on ehkä edellisestä kerrasta.
hyoi yök,viiskytviis vuotta sitten tädin luona,naapurin penskojen nenästä tuli samanlaista,en voinut syödä.
Viili maistuu parhaimmalta hillan, mansikoiden tai mustikoiden kaa!
Vierailija kirjoitti:
Ruusunmarjaviili paras!
Jos ei muuta löydy kuin katujen varsilta poimitut ruusunmarjat, nekin käy sokerin sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Ruusunmarjaviili paras!
Tämä on kyllä totta, se on ihan tosi hyvää!
Ehkä edellisessä elämässä. Tässä elämässä en ole koskaan syönyt viiliä.
Tänä aamuna, itse tehtyä, ihan sellaisenaan.
Kymmenen vuotta sitten, kun töissä piti ihan kurillaan syödä yksi ylimääräinen, ettei työkaverit sitä saa.
Kyse siis vanhainkodin keittiöstä, josta osastoille toimitettiin iltapalatarpeet ja tukkutilauksesta jäi yksi yli. Yli kaksi vuotta kesti se oksetuksen tunne, kun vain ajattelikin viiliä. Tuntuuko viili suussa samalta, kun ottaa mieheltä loppuun asti?
Kyllä siitä jokunen vuosi on. Ajattelin että meillä ruvetaan itse tekemään, no kyllä se siihen kertaan jäi, minunhan ne yksin piti syödä pois.
En ole 25-vuotisen elämäni aikana kertaakaan syönyt viiliä.
Siitä on vuosia, varmaan yli 10. En syö ikinä kaupan limaisia viilejä, kammottavia hyi. Anoppini teki itse viiliä ja se oli jotain aivan muuta ja todella hyvää. Viilikammon sain päiväkodissa kun minut pakotettiin syömään sitä.
Viime viikon keskiviikkona aamupalaksi. Se on mun työpäivien aamupala. Helppo niellä. Teen viiliä itse. Ostan purkillisen, jaan sen neljään jälkiruokakippoon, kaadan kipot täyteen maitoa ja sitten annan tekeytyä huoneenlämmössä ja siirrän sitten jääkaappiin.
Siihen päälle jotain hedelmää tai marjaa tai vain kanelisokeria.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta sitten, kun töissä piti ihan kurillaan syödä yksi ylimääräinen, ettei työkaverit sitä saa.
Kyse siis vanhainkodin keittiöstä, josta osastoille toimitettiin iltapalatarpeet ja tukkutilauksesta jäi yksi yli. Yli kaksi vuotta kesti se oksetuksen tunne, kun vain ajattelikin viiliä. Tuntuuko viili suussa samalta, kun ottaa mieheltä loppuun asti?
On tainnu olla pilalla se sun viili.
Kesällä käydessäni Suomessa. Viili on hyvää.
Muutama päivä sitten sellaisenaan tällä kertaa.
Taisi olla loppusyksystä. Lähinnä kuuluu kesäruokiin. Talkkunan tai marjojen kera. Niin, käyttämäni viili on kermaviiliä!
Tänään ihan sellaisenaan maustamatonta viiliä.
Toissapäivänä. Marjajauheen ja talkkunen (virolaista Kama-talkkunaa) kanssa.