Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääntäkää mulle rautalangasta, esimerkein, mitä on humble brag ja mitä se ei ole

Vierailija
04.01.2021 |

-

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa haluaisin minäkin tietää. 

Vierailija
2/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä mitä se ei ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns vaatimattomuuteen verhottu itsekehu.

Vierailija
4/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä, että muka valitetaan jostain, mutta oikeasti halutaan kehua. Tyyliin oli tosi raskas viikonloppu, kun tytär on lähdössä lääkikseen ja sille piti hankkia kaikkea tarpeellista ja kuskata muuttokuorma. Tai noloa kun ei ole ehtinyt kampaajalle vaikka ensi viikolla olisi linnanjuhlat.

Olisi kaikille mukavampaa, kun vain sanoisi, että vau, meidän tyttö pääsi lääkikseen, ollaan tosi ylpeitä, tai jännittää, kun ekaa kertaa ikinä pääsee linnanjuhliin.

Vierailija
5/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esim jonkin matkaohjelman tekijän naurettava ihmettely ja ihailu jotain savimajan asukin säälittävää askarta kohtaan ja samalla tietenkin asukkia kohtaan.

Vierailija
6/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humble brag-esimerkki:

"Ärsyttää kun mitkään näistä housuista ei sovi mun päälle kun mulla on niin kapea vyötärö ja pyöreä peppu"

Eli verhotaan omakehu muka ärsyttäväksi asiaksi, kun ei kehdata suoraan kehua itseään, mutta halutaan kuitenkin tuoda muiden esille omia ylpeyden aiheita.

Vierailija
7/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän musiikkihuone on niin pieni, että flyygeli ei taho mahtua sinne. 

Vierailija
8/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko esim jonkin matkaohjelman tekijän naurettava ihmettely ja ihailu jotain savimajan asukin säälittävää askarta kohtaan ja samalla tietenkin asukkia kohtaan.

Ei tuolla ole mitään tekemistä humble bragin kanssa. Ei tuossa ole mitään nöyrää eikä mitään kehuskelua.

Vierailija
9/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim: 

"mun on tosi vaikea löytää sopivaa paitaa kun oon tämmönen tiimalasi :(( On tosi rankkaa kun on tosi pieni syötärö mutta F-kupin rinnat*

"tänäviikonloppuna syötiin vaan pihvit, koska mies ei muistanut ostaa hummeria meidän jokasunnuntaiselle brussille!"

Vierailija
10/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

humble brag: annan joka kuukausi 500€ hyväntekeväisyyteen.

Brag: Omistan ferrarin.

Vierailija
11/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim: 

"mun on tosi vaikea löytää sopivaa paitaa kun oon tämmönen tiimalasi :(( On tosi rankkaa kun on tosi pieni syötärö mutta F-kupin rinnat*

"tänäviikonloppuna syötiin vaan pihvit, koska mies ei muistanut ostaa hummeria meidän jokasunnuntaiselle brussille!"

Vyötärö*.... :D *brunssille...

Vierailija
12/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun meidän flyygeli ei tahdo pysyä vireessä. Taas sille joutui tilaamaan virittäjän kun tyttären on niin hankala sillä soitta chopinia.

Vierailija
13/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähänkö ärsyttävää kun mun tukan kuivuminen vie koko päivän, olispa tuollaiset (=säälittävän ohuet) kun kuivuu hetkessä."

Vierailija
14/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim: 

Vyötärö*.... :D *brunssille...

Joo joo, gedit

Vierailija
15/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jotkut valittaa miten ahtaasti asuvat Ullanlinnassa kolmiossa kahden lapsen kanssa

Vierailija
16/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko ostaa nyt tätä halvempaa huonosti vääntyvää rautalankaa, kun on rahat lievästi tiukilla viime kuun Bahaman reissun jälkeen.

Vierailija
17/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autat kaatuneen vanhuksen lumihangesta ylös. Kuvaat tapahtuman ja laitat klipin instaan, faceen ja muualle someen. Saatesanoina toki vilpitön auttamisen halu ja oivallus ihmiselämän rajallisuuteen liittyvästä nöyryydestä.

Vierailija
18/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Olin aiemmin ymmärtänyt sanan tarkoittavan ihan eri asiaa.

ap

Vierailija
19/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autat kaatuneen vanhuksen lumihangesta ylös. Kuvaat tapahtuman ja laitat klipin instaan, faceen ja muualle someen. Saatesanoina toki vilpitön auttamisen halu ja oivallus ihmiselämän rajallisuuteen liittyvästä nöyryydestä.

Tämä on minusta pelkkää kehuskelua, jos ei siinä yhtään haukuta tai vähätellä itseään.

Vierailija
20/22 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minusta pelkkää kehuskelua, jos ei siinä yhtään haukuta tai vähätellä itseään.

Jos julkisesti alennat itsesi korottaaksesi tekosi itsekehuskelun avulla niin mielestäni se täyttää ’humble bragin’ määritelmän. Esimerkkiteossa julkinen ulostulo vaikuttaa kuitenkin keskeiseltä perusteelta tehdä ns. hyvä teko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi