Kysely: Paljonko teillä on neliöitä ja montako kodissa asuu?
Pistetään pystyyn kysely palstan asumisneliöistä.
Montako neliötä ja montako aikuista ja lasta teillä asuu.
Kommentit (71)
120 neliötä. Yksi aikuinen, yksi lapsi. Hiukan isompi olisi kiva, niin olisi vierashuone. Tarvitsen yhden huoneen työhuoneeksi/kirjastoksi.
100 ja 3lasta ja2 aikuista just passeli niin helppoa elämää. Vanha oli 180 neliötä, ei kiitos
Noin 100 neliötä, minä, lapsi ja kissa.
130neliöä ja minä, jostain syystä väki on talosta hävinnyt, yksi toisensa jälkeen. Keskellä korpea ja ihana rauha ja hiljaisuus, sielu lepää vapaa aikana, muuttaisin ihmisten ilmoille pienempää, jos saisin jostain saman rauhan.
200 neliötä, 4 lasta, 2 aikuista.
Vanha maalaistalo, joten vähän hankalat huonejärjestelyt yksityisyyden kannalta, kun huoneet ovat peräkammareita ja isoa tupaa lukuunottamatta läpikuljettavia.
n. 165 on asuinpinta-ala. Kaksi aikuista ja koira, lapset ovat jo omillaan. Nyt koronan aikaan on ollut kyllä onni, että on tilaa ja huoneita, kun olemme molemmat etätöissä. On saatu omat työhuoneet molemmille.
Vierailija kirjoitti:
100 ja 3lasta ja2 aikuista just passeli niin helppoa elämää. Vanha oli 180 neliötä, ei kiitos
Minusta on ihana kun jokaisella lapsella on oma reilun kokoinen huone, on salia, kirjastoa ja työhuonetta, kaikille tarve. Mutta ymmärrän jos joku haluaa asua pienissä tiloissa ja ahtaasti. Sitä en taas ymmärrä miksi ahtaasti asuminen on helpompaa elämää kuin tilavassa asuminen. Selittäisitkö?
71 neliötä kerrostalossa, 2 ihmistä ja pieni kissa. Mukavaa on.
1 aikuinen, kaksi teiniä vuoroviikoin, 120 neliötä. Muuten ok, kaikille omat makkarit jne, mutta mulle ei ole työhuonetta eikä edes kovin järkevää työpistettä. Näin etätyöaikana se on ollut iso miinus, nyt teen töitä keittiössä, saunassa, lasten huoneissa, olohuoneessa, kesällä terassilla, missä milloinkin.
88m2
4h +k+s
2 aikuista ja 2 lasta.
Vuokra 1150 e, Kuopio
58 neliötä ja 2 aikuista. Lapsi tulossa, mutta myös isompi koti haussa.
118 m2, 5 h+k. 2 aikuista ja 2 lasta
98 m2. 2 aikuista, kissa ja koira.
67 neliötä tietenkin yksin asuvalla peräkammarinpojalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihana kun jokaisella lapsella on oma reilun kokoinen huone, on salia, kirjastoa ja työhuonetta, kaikille tarve. Mutta ymmärrän jos joku haluaa asua pienissä tiloissa ja ahtaasti. Sitä en taas ymmärrä miksi ahtaasti asuminen on helpompaa elämää kuin tilavassa asuminen. Selittäisitkö?
Ensinnäkin 'ahdas' on aika liukuva käsite. En osaa kuvitella sadan neliön kämppää kovin ahtaaksi, vaikka siellä asuisi useampikin henkilö. Itse ajattelen, että pieni asunto on jotenkin kodikkaampi. En kaipaa yhtään turhaa tilaa, huonetta tai käytävää. Pieni asunto on myös helpompi pitää siistinä, eikä sinne tarvitse hankkia niin paljon kalusteita, mattoja, verhoja ym. kuin isompaan asuntoon. Minulle ainakin riittää mainiosti sopivan kokoinen asunto, jossa ei tarvitse olla yhtään ylimääräistä tilaa.
65 neliötä, jossa asuu kaksi aikuista ja vauva on tuloillaan.
237m2, 2 aikuista ja 2 lasta