Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua säästämistä muuten vaan

Vierailija
03.01.2021 |

Eikö säästämiselle pitäisi aina olla joku tavoite? Miksi ihmiset jaksaa kituuttaa vain nähdäkseen numeroita tiliotteella.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein saa palkkaa kulutettua joten säästöön jää väkisinkin. Ei ole mikään jättipalkka, mutta viihdyn kotona enkä kuluta paljoa. Lähinnä ruokaan ja auton kuluihin menee rahaa. Auto velaton ja uudehko, mutta kyllä siihen silti kuluu rahaa. Ja sitten toki lapsiin kuluu rahaa.

En saa iloa esim mistään kalliista sisustusjutuista niin ei rahaa mene sellaisiin, ei myöskään omiin merkkivaatteisiin ym.

Ihmiset on tosi erilaisia, itsellä kaksi lasta ja toinen saisi rahaa kulumaan ihan kaikkeen mahdolliseen. Koko ajan pitkä lista mitä pitää/haluaa ostaa. Nuorempi taas on tullut enemmän minuun, ei oikein keksi mitä edes haluaisi ostaa.

Elämän varrella olen kuitenkin oppinut, että ennen pitkää rahoille tulee tarve. Joten hyvä että on säästöjä. Meilläkin varmaan jossakin vaiheessa on uusittava sauna ja kylpyhuone, kyllä sinne 20 000 menee heittämällä. Kiva kun on rahat sitten valmiina.

Toisille ihanne-elämä on sitä että kulutetaan mahdollisimman paljon, toisilla elämisen kulut saattaa olla tosi pienet ja silti elämä tuntuu hyvinkin onnelliselta.

Vierailija
22/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksut ja pikavipit tulee tosi kalliiksi. En suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole mitään kituuttamista kun saa passiivista tuloa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa. puhumattakaan että säästää matkoissa kun omistaa asunnon ulkomailla eikä tarvitse hotellia. Tai jo ihan se oman asunnon omistaminen verrattuna vuokranmaksuun.

Ja sitten kun tulee se hätä ei ole suurempia ongelmia käyttää 10 000 euroa tosta vaan.

Vierailija
24/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kaiken minkä haluan ja jää ylimääräistä. Voin extempore ostaa kalliit lahjat tai varata hotelliyön jne...

Tämä on niin suhteellista. Minä säästän muuten vaan. Voin silti ostaa extempore iPhonen, tietokoneen tai hotelliyön koskematta säästöihin. Parin viikon kaukolomaa koko perheelle en voi ostaa extempore. Joku muu voi.

Vierailija
25/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkoa koron päälle, maailman kahdeksas ihme. Köyhäksi syntyneet eivät tule koskaan tajuamaan.

Vierailija
26/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vaan säästämiselläkin on tavoite. Tavoite on, että jos joskus haluaa tai tarvitsee  jotain, mihin sen kuukauden tulot ei riitä, haluamansa tai tarvitsemansa  asian voi hankkia. Ei tarvitse enää siinä vaiheessa ryhtyä säästämään, kun rahaa on jo riittävästi. 

Vierailija
27/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lonkat kulahtaneet ja leikkaus jossain vaiheessa edessä. Julkisella joutuis odottamaan suurinpiirtein rollaattoriin asti ennen kuin pääsee edes jonoon. Hyvä että on joitakin kymmeniä tuhansia jemmassa, niin voi valita operaation ajankohdan ja kirurgin.

Plastiikkakirurgillakin pääsee fiksaamaan naamaansa, kun on tarvetta.

Jälkimmäistä voi sanoa pinnalliseksi, mutta kyllä se tilin välitön tuhlaaminenkin usein nimenomaan pinnallisuuteen menee.

Vierailija
28/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kaiken minkä haluan ja jää ylimääräistä. Voin extempore ostaa kalliit lahjat tai varata hotelliyön jne...

Jos rahaa todella on kuin roskaa, niin hyvähän se on laittaa kulutukseen, niin talous pyörii.

Usein vaan niillä, jotka ostaa kaiken haluamansa, ei jää mitään säästöön ja sitten ollaan ongelmissa, kun tulee ylläreitä.

Vierailija
29/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua houkuttelee säästämisessä ja sijoittamisessa kuinka pääoma alkaa tehdä työtä. Ja muutenkin uskon, että tulevaisuudessa omistaminen kasvattaa arvoa suhteessa työntekemiseen automaation, robotiikan jne. johdosta. Palkat tulee tippumaan kilpailussa näitä vastaan.

Ja uskon, että elinaikanani yhä enemmän maksukyky korostuu kun määritetään kuka elää ja kuka kuolee. Nythän varakkaat elää n. 10 vuotta keskimääräistä pidempään, mutta tuo johtuu lähinnä elämäntavoista, kuin esim. hoitoon pääsystä tai seulonnasta. Uskon kuitenkin, että kun lääketiede kehittyy, niin ensimmäisenä nämä hoidot on varakkaiden käsissä.

Vierailija
30/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan miehen kanssa säästöön vähintään 2 000 € / kuukausi.Usein enemmänkin. Ei kituuteta, mutta tarkkaillaan menoja ja vältellään heräteostosten tekoa ja ostellaan tarjouksista kerralla isompia satseja ruokaa, vaatteita ja käyttötavaroita. Rahaa on arvo-osuustilillä ihan kivasti, tuotoilla voitaisiin jo tehdä isompia hankintoja, mutta me annetaan vielä sijoitusten kasvaa. Onneksi ollaan molemmat asian suhteen samalla aallonpituudella. Eväät ollaan saatu tähän jo meidän lapsuudenkodeista.

Vierailija
31/31 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kituuttanut. Mutta en vain huvin vuoksi shoppaile. Mihin sitä tavaraa tarvii yli oman käytön?Asunto on velaton. Matkustan silloin kun se on sallittua. Alkoholiin tai tupakkaan ei mene rahaa. Erilaisiin palfeluihin ja itseni hemmotteluun ( kosmetologi, hieroja jne) olen käyttänyt rahaa aina.

Palkka keskitasoa. Iäkkäiltä vanhemmilta perin pienen summan.

Elämä etenee. Taviksena on yvälolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme