Vauva alulle vuonna 2021
Moikka kaikille ja hyvää uutta vuotta!
Olemme mieheni kanssa suunnitelleet noin vuoden ajan lapsen hankintaa, ja asia alkaa olla ajankohtainen. Olemme molemmat valmistuneet yliopistosta ja töitäkin on, joten tilanne alkaa tuntua sopivalta. Iältämme olemme piirun verran alle kolmekymppisiä.
Tällä hetkellä ajatus on, että ehkäisy jätettäisiin pois keväämmällä (esim. huhti-kesäkuussa). Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia? Mitä ajatuksia mahdollinen tuleva raskautuminen teissä herättää? Lisäksi tässä pandemiatilanteessa olen itse esim. pohtinut, uskaltaisinko keväällä ottaa koronarokotetta (jonka muussa tapauksessa ehdottomasti ottaisin), kun sitä ei suositella raskaana oleville. Esim. Iso-Britanniassa rokotetta ei anneta odottaville äideille eikä niille naisille, jotka suunnittelevat raskautta seuraavan kolmen kuukauden aikana.
Kommentit (3)
Meillä on kans puhuttu, josko olisi aika lapselle. Koulut on käyty ja vakityö itsellä, mies yrittäjä. Itse olen 27 v ja mies 26. E-pillerit ajateltiin jätettävän pois nyt keväällä, jotta hormonit saisi tasapainottua rauhassa. Koronarokote on työn puolesta jo otettu ja mahdollinen raskautuminen olisi vasta syksymmällä ajateltu, joten en näe rokotteesta olevan itselle tai vauvalle haittaa enää silloin. Itseä jännittää tilanne kauheasti, sillä olen aina ajatellut, ettei minusta ole äidiksi, en ole tarpeeksi äidillinen jne. En edes ole pitänyt lapsista. Nyt kuitenkin muutaman vuoden ajan ajatus muuttunut ja ehkä on tapahtunut tietynlainen kasvaminen aikuiseksi, jos nyt niin voi sanoa. Yritän juuri etsiskellä tietoa, mitä voisi tehdä jo ennen raskauden yrittämistä, jotta keho ja mieli olisivat mahdollisimman otolliset raskautumiseen. Eli juurikin hammaslääkärissä käyntiä, foolihapon aloittamista kesällä jne. Itseäni ehkä eniten huolettaa työssä jaksaminen, sillä raskas kolmivuorotyö vie voimia jo ilman raskauttakin. Eli miten tasapainotella työn ja oman jaksamisen kanssa.
Moikka!
Itse lopetin pillerit marraskuussa 2020 ja luulin että kierto normalisoituisi suht nopeasti mutta siinä kesti monta kuukautta joten suosittelen huomioimaan tämän että voi mennä abaut 6kk ennenkun kierto on normaali ja ovikset jne bongaillaan. Tämä tuli itselle yllätyksenä!
Nyt käynnissä ensimmäinen luomukierto ja dpo2. Odotukset eivät kuitenkaan ole kovinkaan korkealla tässä ekassa kierrossa.
Taustana minä 27v ja mies 35, molemmilla vakkarityöt ja elämä suhteellisen balanssissa.
Tsemppiä kaikille yrittäjille :)
Hei! Me on mietitty iltatähteä jo aiemmin, mutta päätimme viikonloppuna, että otan kierukan pois ja tänä vuonna saa pieni tulla,jos on tullakseen ja jos ei tule, niin loppuvuodesta kierukka takaisin. Aika jännää, että tulenko raskaaksi 9-10-kuukaudessa. Meillä on jo lapsia, niin jos ei tule,niin ei tule. Ja jos tulee, niin teetetään heti 10 viikolla nipt-testi kromopoikkeavuuksien varalta, kun mulla on ikää jo 41v. Eipä tästä sitten uskalla kelleen mitään puhuakaan, kun voi hyvin jäädä unelmaksi. Hyvä, että voi tänne kuitenkin kirjoittaa.
Olen todella onnellinen! Ihanaa, että meillä menee miehen kanssa niin hyvin, että selviäisimme taas pikkulapsivuosistakin. Ja ois ihanaa saada pieni rinnalle ja syliin ja kanniskella väsyneenä liinassa.