Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan 53 kg enkä silti tunne olevani mitenkään liian laiha

Vierailija
03.01.2021 |

Pohjustus siis alkuun siitä, että en ole syömishäiriöinen tms. Olen 168cm ja painan 53kg, ikä 29v. Ja olen painanut tämän verran nyt yli viisi vuotta. Painoindeksi näyttää lievää alipainoa, mutta en koe olevani liian laiha ja mahastakin löytyy hieman ylimääräistä. Lisäksi en todellakaan laihduta koko aikaa, mutta syön arkena suhteellisen terveellisesti ja käyn salilla. Elämääni kuuluu kuitenkin myös paljon herkuttelua varsinkin juhlana.

Tämän aloituksen pointti on se, että järkytyin kun katsoin paljonko tämän pituisena voisin painaa olevani edelleen normaalipainon sisällä. Nimittäin 70kg eli 17 kg lisää. Voin kuvitella, että voisin todella huonosti tuon painoisena. Onkohan minussa vain vika vai onko muilla samoja mietteitä?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sua sentin lyhyempi ja kilon painavampi. Rinnanympärystä en osaa nyt sanoa, mutta mutta A tai pieni B kuppi. Ja vyötärö 64cm ja takapuoli 92cm. Mun mielestä olen ihan hyvissä mitoissa.

Vierailija
42/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on myös erilaisia ruumiinrakenteita. Toiset ovat kapoisempaa tekoa ja toiset rotevampaa, oli lihasta tai läskiä. Naisissa on suoraa mallia, tiimalasia ja kaikkea siltä väliltä. Lisäksi nuorena tai jo lapsena paljon urheilua harrastaneilla on tiiviimmät luut ja enemmän lihasta kuin vähemmän liikkuneilla. Esimerkiksi.

Kaikki tuo vaikuttaa siihen mikä on sopiva paino itsekullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://bma.moda/assets/images/models/original/msvK6tAT.jpg

Tämä malli on sanoissa mitoissa kuin ap. Mun silmään näyttää hyvälle 🙂

Miellyttää minuakin.

Vierailija
44/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihoisit vaikka 10-15kg tuosta niin tuskin voisit oikeasti mitenkään huonosti. Ennenpitkää ihminen myös tottuu uuteen kroppaan. Tietenkään nykyisestä ei tarvitse yhtään lihoa, koska et edes ole alipainoinen vaan normaali.

Vierailija
45/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 184cm ja painoin 64kg. Ei se ollut mitenkään tervettä. Kuukautiset mitä sattuu ja vastustuskyky ihan olematon. Vaikka normaalipainon alarajalla oltiin. 70-80 kilosena ei mitään ongelmia. Näyttää ja tuntuu terveemmältä ja huomattavasti parempi yleisvireys.

Vierailija
46/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole alipainoa vielä? Itsellä oli samat mitat nuorempana. Alipaino on jotain painoindeksi 17. Älä edes mieti asiaa.

Vierailija
47/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri tuon takia painoindeksi on jotain-jotain. Ei painoindeksi sano että sinun täytyy tuntea olevasi juuri sopivan painoinen 52 tai 68 kiloisena vaan kun se paino on jotain tolta väliltä niin se on terveen rajoissa papereissa. Joku toinen tuntee olonsa parhaaksi 68 kg ja joku toinen saman pituinen taas 52 kg ja joku kolmas painaa tyytyväisenä ja terveenä vielä enemmän, eikä tuossa ole yhtään mitään ihmeellistä tai väärää tai mitään muutakaan.

Me ihmiset olemme yksilöitä.

Vierailija
48/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 184cm ja painoin 64kg. Ei se ollut mitenkään tervettä. Kuukautiset mitä sattuu ja vastustuskyky ihan olematon. Vaikka normaalipainon alarajalla oltiin. 70-80 kilosena ei mitään ongelmia. Näyttää ja tuntuu terveemmältä ja huomattavasti parempi yleisvireys.

Laihdutitko noihin mittoihin vai olitko ollut aina yhtä hoikka? On eri asia laihduttaa ja elää jatkuvasti miinuskaloreilla kuin olla ollut aina hoikka, niin ettei paino ole ikinä pudonnut ja on aina syönyt hyvin.

Itse olen ollut aina alipainoinen (en nyt jaksa sanoa mittoja koska en jaksa mitään p*skamyrskyä) ja silti on aina tullut menkat normaalisti, vastustuskyky hyvä ja sairastan flunssan vain harvoin ja lievänä ja kaikki veriarvot ovat olleet aina hyvät. Ja tosiaan syön terveellisesti ravintorikasta ruokaa ja saan varmasti enemmän ravintoaineita kuin ne joilla on korkeampi BMI mutta elävät jollain pitsalla ja sipseillä.

Vierailija
49/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti olet luustoltasi siro ja sinulla on vähän lihasmassaa. Muutoin tuolla painolla on vaikea olla "vatsassa ylimääräistä". Painoindeksi on tehty keskiarvoistuksien perusteella. Sinun indeksilläsi moni näyttää jo luurangolta, tai on täysin rasvaton.

Vierailija
50/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen humble brag tällä kertaa.

Vierailija
51/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva paino, mutta tuohon painoindeksilaskuriin ei kannata sokeasti luottaa, varsinkaan jos käy salilla.

Vierailija
52/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa viimeistään nyt hulavanteen pyöritys 15 min/päivä. Loppuu rasvoista vinkumiset.

Vierailija
53/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittakaa viimeistään nyt hulavanteen pyöritys 15 min/päivä. Loppuu rasvoista vinkumiset.

Vain tekosyy estää hulavanteen!

Turvallinen ja hauska tapa päästä eroon vatsarasvoista.

Vierailija
54/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tekosyy estää hulavanteen!

Turvallinen ja hauska tapa päästä eroon vatsarasvoista.

Mun yksiössä ei mahdu pyörittelemään hulavannetta. Teen siis vain perus vatsalihasliikkeitä lattialla.

Vierailija
55/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa teille maailman nopeimman tavan pudottaa painoa. Siirtäkää puntari paksun ja pehmeän maton päälle, itseltäni putosi heti 15 kg.

Vierailija
56/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaisen paino alkaa 70 kilosta.

Vierailija
57/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok paino alle 20-vuotiaalle tytölle.

Vierailija
58/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään about saman mittainen ja painoinen kuin ap ja tosiaan kun painoin 10 vuotta sitten 65kg ”pahimmillaan” ja todella koin voivani huonosti. Olo oli pöhöttynyt epäterveellisestä ruoasta ja alkoholista. Flunssia oli useampi vuodessa ja kroppa ei toiminut.

Nykyään syön runsaasti kasviksia ja vähärasvaista lihaa ja kasvisproteiineja. Harrastan liikuntaa ja alkoholinkäyttö kohtuullista. En ole koskaan voinut paremmin, flunssia ei ole näkynyt pariin vuoteen ja jaksaminen ihan eri luokkaa. Ei voi kuin suositella ruokavalion monipuolistamista kaikille! Tavoitteenani on syödä joka viikko 25 eri kasvista.

Vierailija
59/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi mielipiteitä jakava asia. Onhan se selvää, että ruumiinrakenne vaikuttaa painoon, mutta vaikuttaako se 20kg on eri juttu. Jokaiselle on varmaan olemassa joku tietty paino, jossa on sopiva ja terveellinen olla ilman kituuttamista.

Vierailija
60/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v. eli aloittajaa huomattavasti vanhempi. 159cm. 53kg. Vyötärönympärys 66cm. Ylhäältä olen tosi pieni mutta persus ja reidet on kuin DDR moukarinheittäjällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi