Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan 53 kg enkä silti tunne olevani mitenkään liian laiha

Vierailija
03.01.2021 |

Pohjustus siis alkuun siitä, että en ole syömishäiriöinen tms. Olen 168cm ja painan 53kg, ikä 29v. Ja olen painanut tämän verran nyt yli viisi vuotta. Painoindeksi näyttää lievää alipainoa, mutta en koe olevani liian laiha ja mahastakin löytyy hieman ylimääräistä. Lisäksi en todellakaan laihduta koko aikaa, mutta syön arkena suhteellisen terveellisesti ja käyn salilla. Elämääni kuuluu kuitenkin myös paljon herkuttelua varsinkin juhlana.

Tämän aloituksen pointti on se, että järkytyin kun katsoin paljonko tämän pituisena voisin painaa olevani edelleen normaalipainon sisällä. Nimittäin 70kg eli 17 kg lisää. Voin kuvitella, että voisin todella huonosti tuon painoisena. Onkohan minussa vain vika vai onko muilla samoja mietteitä?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas olet. 

Vierailija
22/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman lyhyempi ja hieman kevyempi, eli todennäköisesti painoindeksi suhteessa sama. Minäkin olen mielestäni ihan normaali ja sopusuhtainen. Mielestäni ei pidäkään tuijottaa vaakaa, vaan ihan vain katsoa peiliin ja jos näyttää terveeltä ja sopusuhtaiselta niin se riittää, viis numeroista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas olet. 

Onneksi täällä on näin tervettä porukkaa😁

Vierailija
24/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan olekaan liian laiha. Mutta se ei tarkoita sitä, että kaikkien saman pituisten tulisi tai kannattaisi pyrkiä samaan. Sinulla kertomasi mukaan on jonkin verran myös rasvaa ja luultavasti ennemminkin pitkänmatkan juoksijan kuin satasen sprinttarin vartalotyyppi. Lihaksikkaalla, vahvalla pituisellasi naisella voi olla urheilulajivalinnasta riippuen todella paljon suuremmat selkä-, käsivarsi- ja tai reisilihakset. Rakenteeltaan isommalle joku BMI 22 on myös huomattavasti viehättävämpi paino, liian laihana näyttää luisevalta. Sirorakenteinen taas näyttää sopusuhtaiselta myös laihana. Hoikilla on myös tapana kuvitella, että heidän nykyisen painonsa ympärille tulisi isommassa painossa vain rasvaa, mutta olen itse painanut 47-67 kiloa 170 senttisenä ja silloin painavimmillani olin myös sopusuhtainen, vahva ja lihaksikas enkä mikään rasvakasa. (Silloin oli myös eniten vientiä.) Nyt painan noin 57 kiloa, syön mitä lystään ja olen itseeni oikein tyytyväinen.

Vierailija
25/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskejä kiukuttaa. Totta kai on parempi olla hoikka, jopa lievän alipainon puolella kuin manaatti.

Vierailija
26/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen paino,hyvä! pysy siinä ja jatka samaan malliin. Kerrankn joku normaali tällä palstalla.

Ja mammat joilla paino nyt vaan johtuu lihaksista,katsokaa urheilijoiden painoa ,(ja heillä sitä lihasta on oikeesti)

Vierailija
27/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kropat varastoivat eri tavalla painoa ruumin rakenteen ja kehonkoostumuksen mukaan. Saman painoinen ja pituinen nainen esimerkiksi 165/60 nainen voi näyttää hyvin hoikalta tai vastaavasti pullealta. Jos on pituisekseen pitkäjalkainen, omaa kapean vyötärön ja leveän pepun, niin paino piiloutuu jakautuu ihan eri tavalla kuin lyhyt koipiselle, pitkä selkäiselle ja leveän vyötärön omaavalle.

Vierailija
28/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus noissa ap:n mitoissa. Koin olevani vihdoin täydellinen. (normaalipainoni on n. 60kg)

Sitten eräällä laivareissulla tulin hytin suihkusta. En tiedä oliko siellä huonot valot mutta näytin ihan kamalalta. Maha oli kaareutunut taaksepäin ja näytin, anteeksi, tr_an_sutytöltä, jolla on leveät hartiat mutta ei mitään muotoja.

Toki kilot jakautuu yksilöllisesti ja jos on esim. kapeampi ihminen kuin minä, niin en usko, että näyttää mitenkään pahalta. Tärkeää on syödä hyvin ja liikkua.

Se tosiaan riippuu kropan muodosta! Itse olen myös suunnilleen ap:n mitoissa (miinus pari senttiä ja kiloa samassa suhteessa). Hartiani sekä lantioni ovat kapeat, kilot jakautuvat luonnollisesti ja sopusuhtaisesti, myös lihakseni ovat jotenkin "pyöreän muotoiset" (?) reisissä ja pepussa mikä vähentää liian laihan vaikutelmaa. 

Toisaalta miehelläni kaikki kilot kertyvät mahaan kun taas jalat ja peppu pysyvät hoikkina vaikka kuinka lihoisi! Hän näyttää siis sopusuhtaiselta vasta bmi:n alarajoilla.

Vierailija
29/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kropat varastoivat eri tavalla painoa ruumin rakenteen ja kehonkoostumuksen mukaan. Saman painoinen ja pituinen nainen esimerkiksi 165/60 nainen voi näyttää hyvin hoikalta tai vastaavasti pullealta. Jos on pituisekseen pitkäjalkainen, omaa kapean vyötärön ja leveän pepun, niin paino piiloutuu jakautuu ihan eri tavalla kuin lyhyt koipiselle, pitkä selkäiselle ja leveän vyötärön omaavalle.

Tämä on varmasti ihan totta, koska olen aidosti yllättynyt, miten jotkut ystäväni painaneet minua enemmän, kun eivät siltä tosiaan näytä. Ja nyt en tarkoita todellakaan millään pahalla taivastellut jonkun painoa tai antanut sitä tietenkään ulospäin näkyä.

Vierailija
30/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvä, kun olet tyytyväinen itseesi.♥

Minäkin olen, vaikka painan just nipinnapin sen 53 kg, mutta oon 174 cm pitkä.

Olen hoikka, minulla on jopa rinnat, ja tavoitteeni on pysyä näissä mitoissa loppuikäni.

Olen nyt 52-vuotias.

Mulle on aivan sama, miltä muut näyttävät, mutta itse en kuitenkaan halua maata vatsa roikkuvana ostoskärryn päällä tulevaisuudessa.

En halua myöskään ehdoin tahdoin nivelkipuja, korkeaa verenpainetta, kakkostyypin diabetesta tai sydän- ja verisuonisairauksia, uniapneaa, korkeaa kolesterolia tai muita lihavuuteen yhdistettäviä sairauksia.

Vierailija
31/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tänne joku kirjoittaa, että laiha läski tai vastaavaa!

Aloittaja kirjoitti niin ja kiirehti tuomitsemaan itseään painavammat, mitä kummastelin.

Ihmiset ovat hyvin erilaisia, joten joku huomattavasti lihaksikkaampi voi näyttää yhtä hoikalta, mutta painaa enemmän. 

Vierailija
32/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskejä kiukuttaa. Totta kai on parempi olla hoikka, jopa lievän alipainon puolella kuin manaatti.

Suomalaismiehistä vain kolme neljästä on manaatteja. 

Vierailija
33/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon ihmetteleminen on ihan turhaa, koska peilikuva on se, mikä ratkaisee!

168 cm/ 53 kg voi olla löysää lilluva, mutta 67-kiloinen saman pituinen todella rasvaton ja supertimmissä tikissä.

Vierailija
34/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen eräs lähipiiriin kuuluva 4-kymppinen mies, joka on itse ensinnäkin hyvillä laihuusgeeneillä varustettu ja kova salillä kävijä.

Ok, ihan kiva. Jeejee.

Hän ei kuitenkaan hyväksy naiselta grammaakaan ylimääräistä, vaan puolison tulisi olla langanlaiha, rasvaton tikku.

On hän sitten pari kertaa kihlautunut itseään toistakymmentä vuotta nuoremman kanssa, koska parikymppisistä löytyy helpoiten rasvaprosentti 2 -tyyppisiä hahmoja.

Karille on ajettu korkealta ja kovaa, koska ei ole ihan oltu samoilla aaltopituuksilla.

Jos korkeakoulutetun miehen ainoa kriteeri naiselle on äärimmäinen timmiys, korvien välissä on pahasti joku umpisolmussa.

Eipäs tule hänestä isää tällä ajatuskuviolla, vaikka kuinka lapsirakas onkin.

Meni ohi aiheen, mutta kirjoitinpa sittenkin.

Vierailija
35/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin onnellisin silloin kun painoin 47kg ,nyt kun painoa on hieman yli 60kg koen olevani kuvottava rasvakala

Vierailija
36/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus että ihmisen pitäisi olla rasvaton on hyvin vääristynyt. Kannattaa miettiä niitä omia aivoituksiaan vähän uudelleen.

Ei ihmisen rasvaton kuulu olla, mutta ei sitä rasvaa pidä toistensa päälle roikkuville makkaroillekaan asti olla ollakseen terve. 

Itse olen 163 cm ja minulle tuo samainen 53 kiloa on se oikea, hyvänolon paino jossa olen oma itseni ja jossa pysyminen on helppoa. Olen ollut hoikempikin, mutta se vaatii liikaa eikä paino pysy tosiaan "itsekseen" ja olen ollut myös painavampi (65 kg) ja silloin olo ei ollut normaali vaan jotenkin tukalan kömpelö enkä ole oma itseni. Enkä siis ollut raskaana.

Vierailija
37/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, huomasin just olevani laiha! Kattokaa!

Vierailija
38/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 84 kiloa, ehkä vähän tunnen itseni ylipainoiseksi, mutta ei lihavaksi.

Vierailija
39/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus että ihmisen pitäisi olla rasvaton on hyvin vääristynyt. Kannattaa miettiä niitä omia aivoituksiaan vähän uudelleen.

Ei ihmisen rasvaton pidäkään olla, mutta nykyään suosittu 40-60 rasvaprosentti ei ole normaalia. Miehillä normaali rasvaprosentti on 10-15 ja naisilla 20-25.

Vierailija
40/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://bma.moda/assets/images/models/original/msvK6tAT.jpg

Tämä malli on sanoissa mitoissa kuin ap. Mun silmään näyttää hyvälle 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan