Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa sama keskustelu käydään parisuhteissa?

Vierailija
03.01.2021 |

Onko se normaalia, että joutuu käymään 100% saman keskustelun uudelleen ja uudelleen puolison kanssa usean vuoden ajan, eikä se johda mihinkään? Aluksi luulin, että puhuminen auttaisi, mutta tämä sykli on toistunut niin monta kertaa, että alkaa mennä motivaatio. Sykli on tällainen:

Seksiä ei ole. Mies mököttää. Minä kerron, mikä saisi minut sille tuulelle ja miten syttyisin heti ja haluaisin seksiä ja mistä ylipäätään pitäisin seksissä. Mies vaikuttaa siltä, että kuulee asian ensimmäistä kertaa ja tuntuu ymmärtävän. Mitään muutosta ei kuitenkaan tapahdu. Seksiä ei ole. Mies mököttää. Vuodet kuluvat.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei vaan kunnioita sua tarpeeksi. Kun mies mököttää, ootko kysynyt että miksi mökötät?Kun vastaa jotain että kun ei oo seksiä, vastaatko hänelle että tiedät kyllä miksi, vai unohditko jo edellisen keskustelun? Kysy mitä mies aikoo tilanteelle tehdä, kun sinä olet jo tehnyt kaiken tarvittavan? Älä päästä häntä livahtamaan keskustelusta, koska hän ei selvästikään kuuntele tai sisäistä. Sano suoraan että oma on vikansa, jos seksiä ei ole, koska sinä olet kyllästynyt toteuttamaan vain hänen toiveitaan. Miehen täytyy tulla vastaan nyt tässä.

Eihän mies koskaan myönnä mököttävänsä, eikä edes kysyttäessä myönnä, että mitään olisi vinossa. Jatkaa vaan mököttämistä, kunnes saan usean päivän yrittämisellä kaivettua syyn esiin, tai usein ei tule esiin ollenkaan, kun ei ollenkaan edes myönnä mököttävänsä.

Ap

Vierailija
62/67 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset analysoi helposti, aina ja kaikkea.

Sanat, lauseet, eleet kaikki mietitään perusteellisesti.

Ärsyttää!

Miksei voi vaan heittäytyä?

Kuteet pois ja miehen kimppuun, kyllä se siitä lähtee.

Jos sinne miehen kimppuun ei huvita mennä kun mies käyttäytyy epähaluttavasti!

Ihan sama kumpi sukupuoli on kyseessä. Ap on vielä ottanut asian puheeksi kumppanilleen MONTA KERTAA mutta ei mitään muutosta kumppanilta.

Miten voi olla noin vaikeaa luetun ymmärtäminen?

Sano Ap miehellesi vielä selkeämmin asiasta ja kysy miksi ei ole muuttanut mitään. Keskustelkaa asiasta ja kysy mieheltä mitä hän vastavuoroisesti sinun haluaisi tekevän. Ehkä miehesi kokee jotenkin olevansa alakynnessä eikä sen takia kykene tekemään uudenlaista aloitetta. Jos rohkaistuisi kun sinä näytät että olet myös halukas muutoksiin ja kuuntelemaan hänen toiveita. Keskustelkaa niin että tämä on teidän yhteinen projekti ja yhdessä sen selvitätte.

Näin juuri olen tehnyt. Se on ollut sitä keskustelua.

Ehkä ongelma on se, että mies saa seksissä käytännössä kaiken, mitä haluaa. Olen toteuttanut hänen toiveensa. Minä olen se, joka en saa mitään, mitä haluaisin. Sen seurauksena en ole enää kovin halukas, mistä mies mököttää.

Ap

Oletkohan sanonut tuota täysin suoraan hänelle? Kerrot, ettet saa ollenkaan sellaista seksiä kuin haluat, ja sen takia et enää halua seksiä ollenkaan. Olen mies, ja jos naiseni sanoisi minulle noin, olisin todella pettynyt ja näkisin ainoana vaihtoehtona muuttua jollain tavalla tai sitten erota. Eihän siinä olisi juuri muita vaihtoehtoja.

Ehkä sinä olet toisenlainen mutta monille on kolmaskin vaihtoehto. Jatkaa oman mielihyvän toteuttamista ja vaatimista toisen toiveista välittämättä niin kauan kuin se vain onnistuu ja lyödä hanskat tiskiin vasta sitten kuin oma mielihyvä vähenee liikaa.

Noinkin voi tehdä, mutta jos yhtään noteeraa toisen sanomisia, niin tietäisi jatkuvasti takaraivossaan, että lähtölaskenta on jo alkanut.

Silloin lähtölaskenta tuntuu pienemmältä pahalta kuin toiveiden kuuntelu.

En tiedä, onko näin. Sama kuin kusee housuihinsa pakkasella. Lämmittää hetken, mutta kohta ollaan pahemmassa tilanteessa.

Kyllä näin on. Ei se välttämättä tarkoita että oma ratkaisu olisi jälkeenpäin katsottuna fiksu mutta valinnan hetkellä toisen toiveiden väliin jättäminen on syystä tai toisesta itselle helpompi ja mieluisampi ratkaisu.

Mitä enemmän toimii noin sitä todennäköisemmin ei kykene pitkiin parisuhteisiin.

Hyvin mahdollista. En siis kannusta ketään toimimaan noin tai sano että se on fiksua tai kannattavaa, kunhan totean että monet toimii noin lopputuloksesta liikaa huolehtimatta. Osittain siksi ettei kunnioitusta toista osapuolta kohtaan ole siinä määrin että menetys tuntuisi korvaamattomalta jos kuitenkaan ei edes saa täysin mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei vaan kunnioita sua tarpeeksi. Kun mies mököttää, ootko kysynyt että miksi mökötät?Kun vastaa jotain että kun ei oo seksiä, vastaatko hänelle että tiedät kyllä miksi, vai unohditko jo edellisen keskustelun? Kysy mitä mies aikoo tilanteelle tehdä, kun sinä olet jo tehnyt kaiken tarvittavan? Älä päästä häntä livahtamaan keskustelusta, koska hän ei selvästikään kuuntele tai sisäistä. Sano suoraan että oma on vikansa, jos seksiä ei ole, koska sinä olet kyllästynyt toteuttamaan vain hänen toiveitaan. Miehen täytyy tulla vastaan nyt tässä.

Eihän mies koskaan myönnä mököttävänsä, eikä edes kysyttäessä myönnä, että mitään olisi vinossa. Jatkaa vaan mököttämistä, kunnes saan usean päivän yrittämisellä kaivettua syyn esiin, tai usein ei tule esiin ollenkaan, kun ei ollenkaan edes myönnä mököttävänsä.

Ap

Mikä saa sinut katselemaan tuota?

Vierailija
64/67 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mököttäminen on yksi vallanpitokeino. Omasta mielestäni mökötys on se kaikkein ilkein ratkaisu. Koska siinä ollaan täysin jumissa negatiivisessa kierteessä, eikä siitä ole pois pääsyä. Olin kerran suhteessa jossa toinen mökötti jatkuvasti, siis joka asiasta.

Se aika elämästäni oli henkistä helvettiä.

Vaikka rakastin miestä ja olin valmis tekemään kaikkeni, niin lopulta kamelin selkä katkesi taas jostain hänen vallanhalusta ja älyttömästä mökötyksestä. Jätin hänet ja itkin enää yhden kerran. Koska olin itkenyt jo satoja kertoja suhteen aikana ja olin lopulta turta.

Nyt monien vuosien kuluttua olen vihdoin tavannut itselleni ihanan sopivan miehen joka kunnioittaa minua yhtä paljon kuin minä häntä.

Jouduin käymään tätä ennen elämässä rankan opin siitä että omia puoliaan on pidettevä eikä saa antaa rakkauden hämätä huonoa kohtelua. Rakkaanhan nimenomaan kuuluu kohdella sinua hyvin jos jonkun! Ottaa toiveesi huomioon samanlailla kuin sinä otat hänen toiveensa. Ja hyvässä parisuhteessa sovitaan ja keskustellaan yhteisistä asioista yhdessä. Muu ei kertakaikkiaan käy, tai se suhde on huono. Eikä kannata tuhlata elämäänsä huonoon suhteeseen.

Vierailija
65/67 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää!

Niin että sinä luulet, että voit päättää muiden ihmisten puolesta, että mikä muita ihmisiä sytyttää seksiin ja kiihottaa? Oletkohan mieheni? Et vaan voi hyväksyä sitä, että joku on erilainen kuin sinä itse olet. Seksiäkin pitää olla vain silloin kuin sinä haluat ja vain sillä tavalla, mitä sinä haluat, eikä puolison toiveita ja näkemyksiä tarvitse ottaa huomioon.

Tämä onkin oikeastaan hyödyllinen ketju. Nimittäin todennäköisesti mieheni suhtautuu asiaan juuri noin. Minä olen sitkeästi ajatellut, että hän ehkä vain ei ole kuullut tai ymmärtänyt, että mistä minä pitäisin ja että kunhan vain onnistun kertomaan sen hänelle niin, että hän oivaltaa, niin sitten hän alkaa huomioida minutkin.

Ap

En ole miehesi, koska olen nainen.

Olen vaimo, joka ei nalkuta. Aviossa jo 18 vuotta saman miehen kanssa ja usko pois, meillä on mukavaa yhdessä😊

Jos sinulla kuitenkaan ei olisi mukavaa, niin ihan periaatteesta vain et yrittäisi saada siihen muutosta, vaan joko kärsisit loppuelämän vai eroaisitko suoraan, yrittämättä ensin puhua ja selvittää asioita?

Vierailija
66/67 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lämpö ja läheisyys niin johan syttyisit. pystytkö kertomaan sen sille suoraan ja suomeksi. 

Vierailija
67/67 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää!

Niin että sinä luulet, että voit päättää muiden ihmisten puolesta, että mikä muita ihmisiä sytyttää seksiin ja kiihottaa? Oletkohan mieheni? Et vaan voi hyväksyä sitä, että joku on erilainen kuin sinä itse olet. Seksiäkin pitää olla vain silloin kuin sinä haluat ja vain sillä tavalla, mitä sinä haluat, eikä puolison toiveita ja näkemyksiä tarvitse ottaa huomioon.

Tämä onkin oikeastaan hyödyllinen ketju. Nimittäin todennäköisesti mieheni suhtautuu asiaan juuri noin. Minä olen sitkeästi ajatellut, että hän ehkä vain ei ole kuullut tai ymmärtänyt, että mistä minä pitäisin ja että kunhan vain onnistun kertomaan sen hänelle niin, että hän oivaltaa, niin sitten hän alkaa huomioida minutkin.

Ap

Eli sinä et tee asian korjaamiseksi mitään? Ok. -eri 

?????

Nimenomaanhan minä olen ainoa, joka olen yrittänyt tehdä asian korjaamiseksi jotain. Mies ei ole viitsinyt.

Ap

No mitä olet omassa tekemisessäsi, ajatuksissasi tai puheissasi muuttanut?

Keskustelu js asioiden korjaaminen on jotain muuta kuin "minä käsken/toivon että sinä teet X".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi